اهمیت کسب و کارهای خانگی در بازار ایران

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 5600

سلام، سید احمد سیدی مطلق هستم، کارآفرین و مشاور کسب و کار؛ در یکی دیگر از نوشتارهایم با موضوع کسب و کارهای خانگی با شما همراه هستم. امیدوارم این نوشتار برایتان جذاب و مفید باشد و بتوانید با کمک آن کسب و کار خانگی خود را راه اندازی کنید.

همیشه لازم نیست برای راه‌اندازی کسب و کار خود به دنبال سرمایه‌زیاد و کار در خارج از منزل باشید، اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، کسب و کارهای ارزان با قابلیت اجرا در خانه هم برای راه اندازی وجود دارند. در مطلب امروز با ما در پزشک کسب و کار همراه باشید تا این کسب و کارهای خانگی را با هم بررسی کنیم.

امروزه کسب و کارهای زیادی وجود دارند، شاید شما هم بخواهید صاحب یکی از آن‌ها باشید ولی ممکن است بودجه لازم برای راه‌اندازی آن کسب و کار و علاقه برای کار کردن در خارج از منزل را نداشته باشید، اگر اینطور است، زیاد نگران نباشید چون همیشه یک راه برای شما در دنیای پرماجرای کسب و کار وجود دارد. کسب و کارهایی هم هستند که نیاز به سرمایه زیادی ندارند و می‌توانید با راه‌اندازی آن‌ها در محیط خانه، خودتان آقای خودتان باشید. اگر با صاحبان کسب و کارهای خانگی صحبتی کنید خواهید دانست که اکثر آنها اعتقاد دارند که این نوع از کسب و کارها باعث افزایش کیفیت زندگی انها شده است.

 

دو شیوه برای کسب و کار خانگی وجود دارد:

کسب و کار خانگی: در این روش کار در خانه انجام می شود. در واقع در این روش فرد شغل خود را به خانه می اورد و میتواند فعالیت های شغلی خود را انجام دهد بدون اینکه نیازی باشد تا هزینه زیادی را برای اجاره یا خرید مکانی برای کسب و کار خود بدهد.

کسب و کار مبتنی در خانه: کاری است که تحویل محصولات و خدمات آن در درب یا داخل خانه مصرف کنندگان انجام می شود.

 

حتما بخوانید: چگونه یک کسب و کار انلاین راه اندازی کنیم؟

 

مزایای کسب و کار خانگی در بازار ایران

1 - یکی از فواید کار در دفتر خانه این است که رفت‌وآمد از دفتر به سایر نقاط خانه بسیار کوتاه انجام میشود، این زمان بیشتری را برای فعالیت‌های تولید به شما می‌دهد.

2 -  کار کردن در منزل به شما این امکان را می‌دهد که افراد بیشتری را استخدام کنید، یا افراد کمتری را استخدام کنید، به‌راحتی کار کنید و یا ساعات کمتری را (به‌اندازه کافی) کار کنید.

3 - انعطاف‌پذیری ساعات کاری از دیگر دلایل مهم این نوع از کسب و کار است. قادر بودن به کار در شب یا اول صبح، یک لطف بزرگ برای کارآفرینانی است که با بچه‌ها یا سایر تعهدات سروکار دارند.

4 - کاهش هزینه‌ها از دیگر فواید این نوع از کسب و کار می باشد. در این مورد شما اجاره فضای اداری، قبض آب، برق، تلفن که به‌صورت تجاری محاسبه می‌شود را ندارید و هزینه ی رفت و آمدتان نیز به عدد صفر خواهد رسید.

 

دیگر مزایای کسب و کارهای خانگی:

  • آزادی عمل بیشتر نسبت سایر مشاغل
  • ساعات کاری انعطاف پذیر
  • پایین بودن هزینه راه اندازی کسب و کار
  • امکان کارکردن پاره وقت
  • راحت بودن تربیت کردن بچه ها
  • داشتن فرصت و زمان بیشتر برای کار
  • محیط کاریه مناسب برای افراد معلول و کم توان
  • احتمال موفقیت بیشتردر جذب مخاطب
  • پایین بودن میزان نرخ ریسک
  • احساس راحتی بیشتر و کاهش استرس
  • عدم نیاز به مجوزات خاص

 

حتما بخوانید: 5 راهکار برای شروع یک کسب و کار کوچک

 

کسب و کار خانگی

6 کسب و کار خانگی درامد زا

1)  نويسندگي و تولید محتوا

نويسندگي شغلي است كه از قديم در خانه قابل انجام بوده است. اين روزها نويسندگان با دسترسي به اينترنت از آن مانند يك كتابخانه بزرگ استفاده مي كنند. رونق ناگهاني دنياي مجازي سبب بالا رفتن تقاضا براي نويسندگاني شده كه ميتوانند مطالب خواندني را در وبلاگ ها وبسايت هاقرار دهند.

2) تایپ کنید و پول درارید

یکی از کارهایی که هر کسی در منزل می تواند انجام دهد و نیازی به تخصص زیادی هم ندارد تایپ کردن است. هنوز هم افراد یا شرکت های زیادی هستند که نیاز به یک تایپیست دارند و شما می توانید بهترین گزینه برای آن ها باشید.

3) محصولات دست ساز بسازید و منبع درآمد داشته باشید

یکی از عمده کارهایی که از طریق آن می توان در منزل کسب درآمد داشت ساخت محصولات دست ساز است. محصولات دست ساز شامل زیور آلات، کیف های دستی، لیف های حمام، جعبه و پاکت هدیه، نمد دوزی، عروسک سازی، شمع سازی، ساخت ست های آشپزخانه، بسته بندی حبوبات و خشک بار در منزل، گل سازی و قلاب بافی و … می باشد.

4) ترشي و مربا

برخي از خانم ها در درست كردن ترشي و مربا استاد هستند. درست كردن ترشي و مربا و فرستادن آنها به فروشگاه هاي مختلف براي فروش، يك كسب وكار خانگي عاليست.

5) بافندگی فرش و قالی

یکی دیگر از انواع کسب و کارهای خانگی پر سود بافندگی فرش و قالی می باشد. طراحی سنتی قالی، رنگ آمیزی نقشه فرش، بافت فرش و ... شامل این رشته می باشد.

6) ویراستاری

ویراستاری شغلی بسیار مناسب و پردرآمد برای آقایان است که نیازی به سرمایه اولیه و ابزار خاص ندارد و می تواند شامل ویراستاری صرفاً ادبی، ویراستاری علمی یا هر دو مورد باشد.

و در پایان، با قرار دادن این نوشتار در سایت پزشک کسب و کار، تلاش کردم به شما نشان دهم که چگونه می‌توان با کار  و فعالییت در منزل به یک درآمد مطلوب برسیم. این 6 ایده کسب و کار خانگی از آن ایده های پولسازی هستند که می توانید با سرمایه کم و در منزل به راحتی آن ها را پیاده سازی و اجرا کنید. یادتون باشه تفاوت کارآفرینان موفق و افرادی که در رویای کارآفرینی هستند، در داشتن سرمایه نیست بلکه در تلاش و پشتکار آنهاست. پس همین حالا یکی از این 6 ایده کار در منزل را انتخاب و شروع به فعالیت کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر