استراتژی خروج از کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3917

استراتژی خروج از کسب و کار

 

شروع کسب و کار يكي از جالبترين عملكردهايي است که يك فرد ميتواند داشته باشد. بيش از ده ميليون نفر هر ساله کسب و کاري را آغاز ميكنند و در نتيجه بيش از سه ميليون کسب و کار کوچك هر ساله ايجاد ميشود. در زمان شروع کسب و کار، هنگام نوشتن طرح کسب و کار، باید به استراتژی خروج از کسب و کار نیز فکر کنیم؛ من سید احمد سیدی مطلق، مشاور و بنیانگذار پزشک کسب و کار می خواهم به بیان استراتژی خروج از کسب و کار بپردازم.

استراتژی خروج چیست ؟

استراتژی خروج، یک روش است که اغلب از طرف صاحبین کسب و کار و سرمایه گذاران و کارآفرینان و به کار گرفته میشود. آن هایی که مبالغ هنگفتی در یک کسب و کار سرمایه گذاری میکنند از استراتژی خروج برای اگذاری شرکت به مالکان یا بیزینس های دیگر استفاده میکنند که از متداول ترین استراتژی های خروج میتوان به واگذاری مدیریت، فروش سهام شرکت و انتخاب جانشین اشاره کرد .

خارج شدن از کسب و کار واقعيتي است که بايد از همان مراحل اوليه کار در نظر گرفته شود. چنين پيشبيني نيازمند توسعه طرح هاي احتمالي براي رويدادهايي است که حتي ممكن است هرگز اتفاق نيافتد.

به عقیده ی من، این استراتژی از اهمیت بسیاری برخوردار است. طراحي براي خارج شدن از يك کسب و کار به اندازه برنامه ريزي براي شروع يك کار مهم است. خروج به موقع از يك موقعيت کاری به معناي عدم صرف هزينه، زمان و جلوگيري از نااميدي در آينده است. اگر تاکنون نسبت به اين مسئله به صورت جدي فكر نكرده ايد، زمان آن رسيده است.

انواع استراتژی خروج از کسب و کار شامل موارد زیر می باشد:

  • واگذاری مالکیت به اشخاص یا سازمانی دیگر
  • عرضه عمومی سهام
  • واگذاری مدیریت به شخصی دیگر
  • جانشین کردن یکی از اعضای خانواده و اشنایان
  • تسویه حساب کردن

 

یکی از متداول ترین روش های استراتژی خروج، استراتژی فروش می باشد، اگر بخواهید از استراتژی فروش استفاده کنید، باید تا جایی که میتوانید سعی کنید آمار خریداران و سرمایه گذاران را روی کسب و کارتان بالا ببرید و نقاط قوت کارتان را تقویت و نقاط ضعف را تا حد ممکن پایین بیاورید.

 

و در پایان، با توجه به تجربیاتی که سال های سال در زمینه ی کسب و کارها و مشاوره ی کسب و کار با عنوان پزشک کسب و کار داشته ام، تمام افرادی که به دنبال سرمایه گذاران ریسک پذیرهستند، باید در بیزینس پلان خود یک استراتژی خروج داشته باشند، یکی از مهم ترین علل نداشتن استراتژی خروج کسب و کارها، طراحی بیزینس پلن ضعیف می باشد.

هر یک از این استراتژی خروج از کسب و کار را که انتخاب کنید، باید برای آن وقت بگذارید. برنامه ‌ریزی‌های قبلی به شما کمک می‌کند تا درست ‌ترین کار را انجام دهید تا بازده‌ تان افزایش یابد.

برای مشاهده قسمت وبلاگ سایت پزشک کسب و کار اینجا کلیک کنید

نوشتن یک نظر

نظر