8 عادت کارآفرینان موفق از دیدگاه پزشک کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 2597

پزشک کسب و کار

 

سلام، سید احمد مطلق هستم، کارآفرین و بنیانگذار مفهوم پزشک کسب و کار در ایران؛ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که همه ی آدم ها می توانند کارآفرین شوند یا خیر؟ و آیا همه ی کارآفرینان می توانند در عرصه ی کارآفرینی موفق شوند و به کارآفرینی موفق و خبره تبدیل شوند؟

در طول سال های گذشته با کار در حوزه های مختلف کسب و کار و کارآفرینی های متعددی که در بازار ایران انجام داده ام، دریافتم که راه های متعددی برای موفقیت یک کارآفرین وجود دارد؛ اما مهم ترین آن ها کدامند؟ پایه و اساس همه ی آن ها، 8 عادت زیر می باشد که در ادامه ی این نوشتار از سایت پزشک کسب و کار (sammotlagh.com) به آن ها خواهم پرداخت. همچنین برای مطالعه ی مقاله ی کارآفرین کیست می توانید بر روی عبارت کلیدی لینک شده کلیک کنید و به مقاله مراجعه فرمایید تا با حوزه ی کارآفرین و کارآفرینی بیشتر اشنا شوید.

به یاد داشته باشید کارآفرین های موفق یک شبه به این موفقیت دست نیافته‌اند، هر کارآفرینی فراز و نشیب‌های مسیر خود را داشته و شکست هایی را متحمل شده و امروز به کارآفرینی الگو و موفق مبدل گشته است. هر کار آفرین موفق، بسیار بیشتر از میانگین یک شخص معمولی کار می‌کند. آنها لیستی از کارهایی که باید به اتمام برسد دارند. بنابراین زمان بیشتر برای آنها صرف می‌کنند.

 

8 عادت کارآفرینان موفق

 

 

8 عادت کارآفرینان موفق

1 – همواره هدف دارند، هیچ روزی را بدون هدف شروع نمی کنند و برای رسیدن به اهداف خود شور و اشتیاق دارند. این شور و اشتیاق به اهداف است که به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا وظایف و مسئولیت‌های روزانه را به طور کامل تکمیل کنند و تا لحظه‌ی رسیدن به مقصد دست از تلاش برندارند. اگر می خواهید به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید باید اهداف روزانه ی خود را تعیین کنید و هیچ روزی را بدون هدف سپری نکنید.

2 – همیشه برنامه ریزی دارند و سرمایه گذاری می کنند. کارآفرینان موفق با برنامه ریزی های درست خود یک کسب و کار را از هیچ به وجود می آورد و همزمان، سرمایه گذاری های لازم را نیز انجام می دهند و به درستی مدیریت می کنند. برنامه ریزی برای اینگونه افراد یک تعهد بلند مدت است و تلاش برای انجام دادن بهترین سرمایه گذاری، حرکتی خردمندانه از طرف آن ها خواهد بود. مهم‌تر از همه، کارآفرینان موفق همیشه این طبیعت و طرز فکر را در خود زنده نگه می‌دارند که همواره قادر به مقابله با احتمالات پیش‌بینی‌نشده باشند.

3 – اجرایی هستند و به سرعت ایده خود را به اجرا تبدیل می کنند. روش اجرایی کردن ایده ها  در تعیین سرنوشت کسب و کار ما به شدت تاثیر گذار است؛ چه بسا ایده ای طلایی، پاسوز اجرای ضعیف می شود. برای عملیاتی کردن ایده توجه به موضوع ایده، زمینه آن، شرایط روز بازار، بودجه و ده ها عامل دیگر حائز اهمیت است که کارآفرینان موفق همواره به آن توجه می کنند.

 

4 – کارآفرینان موفق همواره در حال مطالعه و آنالیز مسائل روز دنیا و مسائل مربوط به کسب و کارها هستند. این امر باعث افزایش علم و آگاهی فرد کارآفرین و به روز شدن ایده های او خواهد شد که در نتیجه باعث خلق ایده ای نوین و کسب و کاری کارآمد خواهد شد.

5 – بر اساس نتیجه درآمد زایی می کنند نه بر اساس فرایند. امروزه در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار که درآمد، عامل اصلی رشد و پایداری شرکت و کسب و کار می باشد خیلی مهم است که کارآفرین منبع درآمد سازی خود را بر اساس نتیجه هدفگذاری کند نه براساس  فرایند.

6 – اعتماد به نفس بالایی دارند و نشدنی برای آن ها وجود ندارد. تعریف اعتماد به نفس از نظر خیلی از روان شناسان و فعالان در حوزه کسب و کار، میزان قدرت باور ما به توانایی هایمان جهت یادگیری مهارت های جدید و رسیدن به موفقیت است. اعتماد به نفس مهمترین عامل روانشناختی عملکرد در دنیای کسب و کار است. اعتماد به نفس بر همه عوامل دیگر روانشناختی عملکرد در کسب و کار تاثیر می گذارد. اگر اعتماد به نفس داشته باشید، انگیزه، آرامش، تمرکز و احساسات  مثبت بیشتری خواهید داشت.

7 – کارآفرینان ترسی از ریسک کردن در کسب و کار ندارند و از آن به عنوان پیشرفت استفاده می کنند.

8 – کارآفرینان موفق همواره آماده ی مذاکره برای بدست آوردن ارتباطات هستند.

 

موفقیت کارآفرین

 

و در پایان، این مهارت ها از دانش درونی هر شخص سرچشمه می گیرد که شما را با کفایت و ارزشمند می کند. امیدوارم که این مقاله براتون مفید بوده باشه و نهایت استفاده را برده باشید.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر