7 اشتباه رایج کارآفرینان هنگام شروع کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 3460

اشتباهات رایج کسب و کار

 

سلام، دوباره با نوشتاری دیگر در سایت پزشک کسب و کار با شما همراه هستیم. اینبار میخواهیم درباره اشتباهاتی که ممکن است بعضی از صاحبین کسب و کارها در هنگام شروع کسب و کار خود مرتکب شوند صحبت کنیم تا بتوانیم تا حد ممکن از بروز این اشتباهات در شروع کسب و کارتان جلوگیری کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بی تردید برای کارآفرینان، اولین سال راه‌اندازی کسب‌ و کار، سالی سرشار از فراز و نشیب‌ها و چالش‌های بسیاری است. اگر تصور می‌کنید که تنها با داشتن سرمایه کلان، موفقیتتان در راه اندازی کسب و کار حتمی است، کاملاً در اشتباه هستید. اشتباهات کسب و کار می توانند به موفقیت کسب و کار شما آسیب جدی برسانند، از این رو باید به این امر در شروع کسب و کار خود اهمیت بسیاری بدهید تا دچار بروز مشکل نشوید. در ادامه به 7 اشتباه رایج کارآفرینان هنگام شروع کسب و کار می پردازیم.

1 – توجه کردن به مشکل، به جای یافتن راه حل

یکی از مهم‌ترین اشتباهات رایج کارآفرینان، تمرکز بر مشکلات است. کارآفرینان موفق که با یک ایده هوشمندانه پیش می‌روند و به دنبال بهانه‌ای برای تبدیل این ایده به یک شرکت پایدار هستند، هنگام مواجه با مشکلات راه‌حل‌ها را جستجو می‌کنند.

2 - عدم پیش بینی موانع و مشکلات

موانع و مشکلات مختلفی پیش روی یک کارآفرین قرار دارد که در صورت توجه نکردن به آن و عدم پیش بینی راه حل مناسب در برخورد با این مشکلات می‌تواند منجر به شکست یک کسب‌وکار شود. از همین رو فرد قبل از راه اندازی کسب‌وکار خود می‌بایستی شناخت کافی از موانع و مشکلات پیش روی خود در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

3 – عدم پیش بینی تغییرات در بازار

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی ها و علم مورد نیاز کسب و کارها، در همه ی صنایع شاهد تغییرات سریع و اجتناب نا پذیری هستیم که به موجب آن پیش بینی تغییرات بازار و نیازهای جدید مشتریان و مشتریان بالقوه و بروزرسانی علم مورد نیاز برای کسب و کارتان از واجبات و اولویت های کسب و کارتان می باشد که در صورت عدم توجه و پیش بینی دچار بروز مشکل و حتی شکست در کسب و کار خواهید شد.

 

 

4 – عدم داشتن برنامه ریزی دقیق و درست

اگر شما برای کسب و کارتان برنامه‌ای نداشته باشید، در واقع برای شکست،‌ برنامه‌ریزی کرده‌اید. داشتن استراتژی و برنامه برای رسیدن به اهداف، برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری است.

اینفوگرافیک

 

5 - تصمیم گیری سریع در مورد به کارگیری افراد بیشتر برای حل یک مسئله

به کارگیری افراد بیشتر برای حل یک مسئله، همیشه راه حل مناسبی نیست. استخدام کارمندان تنها به عنوان آخرین راه حل، زمانی که تحت فشار زمانی هستید یا خودتان به تنهایی از عهده‌ٔ مسائل بر نمی آیید کارساز است.

6 - عدم شناسایی رقبا و تصور اینکه هیچ رقیب مستقیم یا اصلی ندارید

هیجان راه اندازی یک کسب و کار جدید باعث می شود که اغلب کارآفرینان تصور کنند که هیچ رقیب مستقیمی ندارند و یک سر و گردن از مشاغل موجود در بازار بهتر است؛ اما واقعیت این است که همیشه یک رقیب برای کسب و کاری شما وجود دارد که با شما به رقابت خواهد پرداخت. بنابراین باید به درستی تفاوت ها و شباهت هایتان را بررسی کرده و رقبای کسب و کار خود را بشناسید.

7 - قیمت‌گذاری اشتباه بر روی محصولات خود

در بسیاری از موارد عدم اعتماد به نفس و یا ترس از شکست باعث می‌شود که در ابتدا محصولات‌مان را زیر قمیت بازار بفروشیم. انجام این کار خطرناک است و ارزش منحصربه فرد شما را تضعیف خواهد کرد و باعث ناراحتی و ناامیدی شما خواهد شد. بنابراین بهترین قیمت برای چیزی که می‌فروشید را کشف کنید و شروع به فروش آن بکنید.

از این که با ما در این نوشتار از سایت سام مطلق ( پزشک کسب و کار )همراه بودید بسیار خرسندیم. منتظر مقالات و نوشتارهای بعدی ما باشید.

نوشتن یک نظر

نظر