شروع به کار با بازاریابی وابسته

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 3092

راهنمای بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگراهنمای بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ

بازاریابی وابسته سودآورترین راه برای کسب درآمد اینترنتی است تا به وسیله آن بتوان مشتریان بالقوه بیشتری را به مشتری تبدیل کرد. شاید شما هم شنیده اید که بازاریابی وابسته یکی از کانال‌های بازاریابی مؤثر است، اما به طور کامل در مورد آن اطلاعات ندارید و یا تمایل دارید درباره نحوه کار آن اطلاعات بیشتری کسب کنید و بدانید که چگونه می‌تواند به تجارت شما کمک کند، بنابراین خواندن این مقاله را از دست ندهید تا همه چیز را در مورد این روش محبوب برای کسب درآمد بیاموزید.

 

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن شرکت های وابسته در صورت ارتقاء خدمات و محصولات کسب و کار شرکتی دیگر، کمیسیون کسب می‌کنند که میزان این کمیسیون متغیر است. اینترنت موجب افزایش چشمگیر بازاریابی وابسته شده است که به تبع آن شرکت‌هایی ایجاد شده‌اند که به ازای انجام تبلیغات برای سایر شرکت‌ها پول دریافت می‌کنند. شرکت های وابسته این کار را با پیاده سازی تبلیغات بنری، متنی، کلیکی، قرار دادن لینک‌ در وب سایت های متعدد و یا ارسال ایمیل به مشتری خود انجام می دهند که معمولا از تبلیغات در قالب فیلم ها و تصاویر استفاده می‌شود تا توجه مخاطبان را به محصولات یا خدمات جلب کنند. شرکت های وابسته ممکن است هنگامی ‌که بازدیدکنندگان بر روی لینک ها یا تبلیغات کلیک می‌کنند و به سایت مورد نظر می‌روند کمیسیون دریافت کنند و یا هنگامی که آن‌ها کالا یا خدماتی را خریداری می‌کنند کمیسیون مورد نظر را دریافت کنند. شرکت های وابسته می‌توانند پول بیشتری کسب کنند که در نهایت با گذشت زمان می‌تواند به درآمد منفعل تبدیل شود. این یک کانال بازاریابی با ریسک پایین است که هم برای تبلیغ کنندگان و هم تبلیغ دهندگان مفید می‌باشد. هدف استفاده از یک بازاریابی وابسته، افزایش فروش است که این بازاریابی مبتنی بر تقسیم درآمد است. همچنین این بازاریابی یکی از قدیمی‌ترین اشکال بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی وابسته، یک کانال تبلیغاتی و درآمدزای بسیار مؤثر است. که امروزه از پیشروان فروش آنلاین محسوب می‌شود و هر روز بیشتر محبوبیت پیدا می‌کند. بیشتر شرکت‌ها تبلیغات شرکت‌های وابسته را در استراتژی کلی بازاریابی خود بسیار مهم می‌دانند.

در پزشک کسب و کار بخوانید: آیا از مدیریت و استراتژِ های بازاریابی چیزی می دانید؟

مزایا و معایب بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته دارای مزایای تجاری زیادی است. از منظر تبلیغ کننده، می تواند یکی از موثرترین راه‌ها برای هدایت ترافیک به وب سایت شما باشد. واضح است که مردم باید قبل از خرید از شما، به شما اعتماد کنند. در حقیقت در بازاریابی شرکت‌های وابسته، شما از اعتبار آنها و روابط موجود با مخاطبانشان بهره‌مند می‌شوید، بنابراین به جای این که مجبور شوید چیزی را از ابتدا بسازید شروع به فروش می‌کنید. بازاریابی وابسته همچنین شما را قادر می‌سازد تا به مخاطبان جغرافیایی بسیار وسیع تری دست یابید. مزیت دیگر آن این است که این استراتژی بازاریابی بسیار کم خطر، با بازدهی بالا است.

 

بازاریابی وابسته چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی شرکت های وابسته سریع و آسان است و برای شروع به سرمایه‌گذاری بسیار کمی نیاز دارید. معمولاً سه بخش، تبلیغ کنندگان، ناشران (شرکت‌های وابسته) و مصرف‌کنندگان درگیر هستند.

تبلیغ‌کنندگان: شرکت یا فردی که کالا و خدماتی را به فروش می رساند.

ناشران: شرکتی که محصولات یا خدمات را تبلیغ می‌کند و کمیسیون در زمینه فروش دریافت می‌کند.

مصرف‌کنندگان: مشتریان نهایی هستند که محصولات یا خدمات را خریداری می‌کنند.

اگرچه بازاریابی وابسته یک استراتژی آنلاین فوق العاده مؤثر است، اما هنوز بسیاری از مشاغل از این مزیت استفاده نمی‌کنند. بازاریابی وابسته فرصتی بزرگ را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید از رقابت بیشتری برخوردار شوید، اما باید سریع حرکت کنید و اگر شما بازاریابی وابسته را در استراتژی بازاریابی خود قرار نداده‌اید، ممکن است فروش خود را از دست بدهید.

نوشتن یک نظر

نظر