با بازاریابی نیچ کسب وکارتان را بزرگ کنید

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2868

بازاریابی نیچ

بازاریابی نیچ یا نیچ مارکتینگ

امروزه یکی از بزرگترین دغدغه‌های کسب وکار‌های کوچک برند شدن و برند ماندن در دنیای بزرگ بازارمی‌باشد. این کسب و کار‌ها با کم ترین سرمایه فعلی خود توقع بزرگ دیده شدن و ورود به دنیای بزرگ بازار را دارند در این راستا بازاریابی نیچ به کمک این کسب و کار‌ها آمده و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند کسب و کار خود را در عین کوچکی با ورود به بازار بزرگ نمایان کنند.

 

مخاطبان نیچ چه کسانی هستند؟

تاثیر گذاری بازاریابی نیچ بر خلاف سایر بازاریابی‌ها که بیشتر جنبه عمومی دارد و روی تمام اقشار جامعه رسیدگی می‌کنند، اقشار خاصی از جامعه را مورد هدف خود قرار می‌دهد و به بررسی آن‌ها می‌پردازد.

 

نحوه استفاده از بازاریابی نیچ

اگر در حرفه ای غریب و تنها هستید و رقیبی برای رقابت ندارید و دست از پافشاریتان برای ادامه آن حرفه برنداشته اید هر چند گاهی اوقات این پا فشاری‌ها اشتباه بوده اما شما می‌توانید حرفه‌ی خود را با بازاریابی نیچ در دنیای بازار متمایز کنید.

 

بازاریابی نیچ چیست؟

بازاریابی نیچ یک استراتژی تبلیغاتی است که در دنیای بازار روی هدف خاصی تمرکز می‌کند. این بازاریابی بیشتر روی افرادی تمرکز می‌کند که بتوانند بیشترین بازدهی را از آن محصول ببرند. به طور مثال بیشتر به بررسی شرایط خاصی مانند: منطقه جغرافیایی، شیوه زندگی، مناسبت، حرفه، سبک، فرهنگ، فعالیت، اخلاق و.... می‌پردازد.

 

هدف بازاریابی نیچ چیست؟

بازاریابی نیچ باعث ایجاد تمایز بین برند‌های مختلف می‌شود و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا هر کدومشان بتوانند به تنهایی منحصر به فرد باشند. نیچ به شما کمک می‌کند که به جای اقدام شدن چندین مارک از یک محصول و ارائه یک نوع محصول بتوانید مارک خود را بدون اقدام کردن، برند کنید.

نمونه ای از بازارایابی نیچ

همان طور که در متن بالا توضیح دادیم بازاریابی نیچ به برند شدن مارک شما کمک می‌‌کند. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چطور؟ بیشتر تجارت‌ها به صورت کلی خود را در جامعه نمایان می‌کنند. به طور مثال در تجارت فروش آجیل فقط به فروش انواع آجیل اشاره می‌شود یعنی کلی نگر می‌باشد و به جزییاتی مانند ایجاد حساسیت در افراد رسیدگی‌ای ندارد. در همین اساس بازاریابی نیچ برای متمایز کردن شما از سایر افراد به شما پیشنهاد فروش ویژه با شرایط خاص می‌کند یعنی فروش آجیل را بر مبنای افرادی که حساسیت به انواعی از آجیل‌ها دارند قرار می‌دهد. این ترفند فروش شما را از افراد دیگر برتر کرده و میزان محبوبیت شما هم در بین افراد بیشتر می‌شود.

 

اگر مطالب بالا را به طور کامل مطالعه کرده اید پس دیگر از کوچکی کسب و کار خود مضطرب نباشید. چرا که شما با کمک بازاریابی نیچ می‌توانید می‌توانید کوچکترین کسب و کارتان را هم بزرگ نمایان کنید.

نوشتن یک نظر

نظر