چگونه می‌توانید کسب و کار خود را شروع کنید

  • زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه
  • 3999

چگونه یک تجارت جدید ایجاد می‌شود؟

برای راه اندازی کسب و کار چه اصولی را باید رعایت کرد؟

این قبیل سوالات بیشتر برای افراد کارآفرین که به دنبال راه اندازی تجارت خود هستند، ایجاد می‌شود تا تجارت خود را به مرحله‌ای برسانند که مردم تمایل به استفاده و پرداخت به آن‌ها داشته باشند. یکی از دلایلی که افراد در شروع کسب و کار خود موفق نیستند، این است که آن‌ها برای انجام کارهای غیر قابل پیش بینی آماده نیستند و نسبت به اصول راه اندازی کسب و کار اطلاعاتی ندارند؛ ما در این نوشتار سعی بر آن داریم تا با جواب دادن به این سوالات و ارائه راه حل کاربردی شما را به سمت شروع کسب و کار موفق سوق دهیم.

راه اندازی کسب و کار

راهنمای گام به گام اصول راه اندازی کسب و کار

شروع کسب و کار موفق به تعامل بین ایده، بازار، مردم و سرمایه بستگی دارد و این شروع بر مبنای یک ایده جدید شکل می‌گیرد؛ مثلا زمانی که شما در حال ایجاد یک کسب و کار، توسعه تجارت دیگران یا دارای ایده هستید باید به تامین سرمایه، برنامه ریزی، تشکیل تیم قدرتمند، دسترسی به فناوری باشید و در مورد بازار، رفتار خریداران و رقیبان خود اطلاعات به دست آورید و با دانستن تمامی موارد فوق می‌توانید فرضیات خود را در راستای عملکرد ایده در بازار ایجاد کنید.

به گفته یوگی برا: در تئوری هیچ تفاوتی بین تئوری و عمل وجود ندارد، ولی در عمل وجود دارد.

اصلاح ایده ابتدایی

اصلاح ایده ابتدائی

اگر به دنبال ایجاد یک تجارت، فروش ایده یا ورود به بازار کار هستید، در ابتدا باید یک سرچ کلی در مورد شرکت‌های حوزه کاری خود انجام دهید تا اطلاعاتی را در زمینه طرز فکر رهبران برند فعلی و انجام فعالیت آن‌ها به دست آورید تا درک کنید چگونه کار خود را بهتر انجام دهید. اگر فکر می‌کنید ایده شما کاری را انجام می‌دهد که دیگر شرکت‌ها قادر به انجام آن نیستند پس شما ایده کاملی را در اختیار دارید و برای شروع کسب و کار خود آماده هستید.

به گفته سایمون سینک: همیشه از چرا شروع کنید

خوب است بدانید که چرا تجارت خود را راه‌اندازی می‌کنید، آیا این فرایند عاقلانه، شخصی یا برای رفع نیاز در بازار است. علاوه بر این درک ایده خود بسیار مهم است به گفته استفانی داسولنیز، مدیر عملیات و برنامه‌های مشاغل زنان، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ایده‌های خوب و فوق العاده‌ای دارند، بدون فکر اینکه، مشتری آن‌ها چه کسانی خواهند بود، چرا این افراد می‌خواهند از آن‌ها بخرند. به همین سبب آقای داسولنیز کارآفرینان را به نوشتن برنامه تجاری تشویق می‌کند.

 

همچنین مطالعه کنید: 10 گام مورد نیاز برای استارت کسب و کاری موفق

 

رفتار سازمانی

نوشتن بیزینس پلن

بعد از ایجاد ایده زمان آن فرا رسیده است که به چند سوال مهم پاسخ دهید؛

  • هدف فعالیت شما چیست؟
  • به چه کسانی می‌خواهید بفروشید؟
  • چگونه هزینه‌های راه‌اندازی خود را تامین می‌کنید؟

می‌توانید این سوالات را در بیزینس پلن مکتوب، پاسخ دهید.

ممکن است مشاغل جدید با اشتباهات زیادی رو به رو شوند و بدون تامل در آن‌ها به کار خود ادامه دهند؛ بنابراین شما باید پایگاه مشتری هدف خود را شناسایی کنید. چه کسانی قصد دارند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند؟ برای انجام کار و رسیدن به پاسخ سوالات باید تحقیق و تفحص کاملی درباره بازار و مشخصات مشتری‌ها‌ی احتمالی که بخش مهمی از تهیه یک بیزینس پلن می‌باشد و شامل انجام نظر سنجی، برگزاری گروه‌های متمرکز و تحقیق در مورد داده‌های عمومی است، انجام دهید.

به گفته کاوانا: وقتی سوار هواپیما می‌شوید، اولین چیزی که آن‌ها به شما نشان می‌دهند چیست؟ چگونه از آن خارج شوید. نوشتن برنامه تجاری قوی در راهنمای مسیر شرکت به مکانی مشخص کمک می‌کند که با استفاده از آن متوجه می‌شوید چگونه بر مشکلات احتمالی غلبه نمایید و همچنین برای حفظ تجارت خود به چه چیزهایی نیاز دارید.

رفتار سازمانی

چگونه سرمایه کسب و کار خود را تامین کنید

حتما می‌دانید که شروع هر تجارتی، دارای یک قیمت است، آیا برای تامین اعتبار کسب و کار سرمایه کافی دارید یا نیاز به قرض و وام دارید؟ بنابراین باید تعیین کنید، چگونه می‌توانید هزینه‌ها را پرداخت نمایید و به چه مقدار پول نیاز دارید تا سود به دست آورید. اگر برای شروع تجارت خود احتیاج به کمک مالی داشتید، وام بانکی می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.

بهتر است، هنگام شروع یک تجارت بیش از حد هزینه نکنید؛ چراکه معمولا مشاغل نوپا اغلب قبل از رسیدن به سود از بین می‌روند بنابراین انواع خریدهای تجاری را با درک بالا انجام دهید و از مبالغ اضافی که کمک شایانی به رسیدن به اهداف تجارت نمی‌کند، پرهیز کنید. به گفته ژال پل دان، بسیاری از تجارت‌ها تمایل دارند که پول خود را صرف کار‌های غیر ضروری کنند.

سازمان

ساختار قانونی کسب و کار خود را تعیین کنید

قبل از ثبت، نام شرکت باید در مورد ساختار قانونی کسب وکار تصمیم بگیرید، چراکه ساختار بر همه چیز تاثیر می‌گذارد.

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که کسب و کارتان شخصی می‌باشد و توسط خودتان اداره می‌شود، به گونه‌ای که شخص شما مسئول تمام بدهی‌ها و تعهدات آن هستید، می‌توانید برای یک مالکیت اختصاصی ثبت نام کنید. ولی از طرف دیگر با داشتن شریک که مکمل مهارت‌های شما باشد مجبور نیستید این مسیر را به تنهایی طی کنید، معمولا ایده خوبی است که فردی را اضافه کنید تا سریع‌تر به پیشرفت شغلی برسید.

بعد انجام مراحل فوق این وظیفه شماست که تشخیص دهید چه چیزی برای نیاز‌های فعلی و اهداف تجاری آینده کسب و کارتان مناسب می‌باشد. اگر در تلاش برای شناخت بیشتر ساختارهای مختلف تجاری هستید می‌توانید با یک مشاور تجاری یا مشاور حقوقی گفت و گو نمایید.

 

حتما بخوانید: دغدغه‌های رایج جوانان ایرانی برای شروع کسب و کار

 

ثبت نام تجاری

شما قبل از اینکه به یک نهاد تجاری تبدیل شوید باید در دولت ثبت نام کنید. برای این کار به یک مقاله نیاز دارید که شامل نام تجاری، هدف تجاری، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مر بوط به شرکت می‌باشد که از این طریق می‌توانید نام تجاری خود را ثبت نمایید.

 

خرید بیمه نامه

یک اصل که باید به آن توجه داشت و قبل از شروع رسمی تجارت اتفاق بیافتد، خرید بیمه مناسب است؛ چراکه در شروع تجارت ممکن است با حوادثی مثل خسارت در اموال، سرقت یا دعوی مشتری برخورد کنید و همگی پر هزینه باشند، پس باید اطمینان داشت که می‌توانید به درستی از کسب و کار محافظت نمایید.

برای مثال، اگر شرکت شما دارای کارمند باشد حداقل به بیمه بیکاری برای خسارت کارمندان احتیاج دارید. حتی ممکن است به واسطه موقعیت مکانی و حوزه‌ای که مشغول به کار آن هستید به انواع پوشش دیگر نیاز داشته باشید. بنابراین پیشنهاد ما به کسب و کار‌های کوچک، بیمه مسئولیت عمومی که شامل خسارت دارایی، صدمات جسمی و آسیب شخصی به خود یا شخص ثالث است، می‌کنیم.

تیم سازی

تیم قدرتمند تشکیل دهید

اگر قصد ندارید تنها کارمند خود باشید، باید تیم قدرتمند خود را ایجاد کنید به گفته جو زاوادسکی، کارآفرینان باید به همان اندازه که به محصولات خود توجه می‌کنند، به عنصر مردم نیز توجه داشته باشند.

محصول شما توسط مردم ساخته می‌شود، پس تشکیل تیم حرفه‌ای برای پیدا کردن شکاف‌های کسب و کار و تعیین اینکه چگونه و چه موقع به آن‌ها رسیدگی کنید باید در اولویت کار باشد. با تشکیل تیم حرفه‌ای نقش‌ها، مسئولیت‌ها، تقسیم کار، نحوه بازخورد دادن یا چگونگی همکاری با هم، زمانی که در یک اتاق نیستند انجام می‌پذیرد.

 

در پزشک کسب و کار بخوانید: اشتباهات احتمالی کارآفرینان ایرانی هنگام شروع کسب و کار

 

کسب و کار خود را برند کنید

قبل از اینکه فرایند فروش خود را شروع کنید باید مارک خود را بسازید. پس در ابتدا لوگوای را طراحی کنید تا همه‌ی افراد بتوانند به راحتی برند شما را شناسایی نمایند و همچنین استفاده از آن در سایت نیز سازگار باشد. از رسانه‌های اجتماعی برای پخش لوگوی خود استفاده کنید. به نقل از آقای روتان: بسیاری از تجارت‌ها طرز تفکر اشتباهی در مورد وب سایت‌های خود دارند؛ چراکه آن‌ها وب سایت را به جای اینکه نوعی سرمایه ببینند آن را یک نوع هزینه تلقی می‌کنند که امروزه این طرز تفکر اشتباه است.

رفتار سازمانی

چگونه تجارت خود را رشد دهید

راه‌اندازی و فروش ابتدایی شما شروع کارتان به عنوان یک کارآفرین است. اگر می‌خواهید به سود و پیشرفت بیشتر دست یابید، باید همیشه به فکر رشد کسب و کار خود باشید و این به زمان و تلاش نیاز دارد. یک راه برای رسیدن به رشد کسب و کار، با برند‌های معتبر در صنعت خود همکاری نمایید یا می‌توانید با یک سازمان خیریه شریک شوید و مقداری از محصولات خود را آنجا نمایش بدهید. انجام تمامی این نکات کمک می‌کنند تا تجارت به رشد برسد اما همیشه یک نقشه کامل وجود ندارد و برای اداره کردن یک تجارت موفق باید آن را با شرایط متغییر سازگار کرد.

در پایان به عقیده بنیانگذار پزشک کسب و کار با استفاده از اصول راه اندازی کسب و کار می‌توان شروع قوی در حوزه کاری استارت زد، چراکه به گفته ایشان پایه و ستون یک تجارت رعایت این اصول می‌باشد و از طریق به کار گیری آن‌ها در مراحل ابتدایی تجارت می‌توان به پیشرفت در زمینه کاری سرعت بخشید و همچنین در مدت زمان کم بازار رقابت را از آن خود کرد.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر