سئو چیست، صفر تا صد هر آنچه که درباره SEO باید بدانید

  • زمان تقریبی مطالعه 21 دقیقه
  • 1899

صفر تا صد هر آنچه که درباره SEO باید بدانید

 

صفر تا صد هر آنچه که درباره SEO باید بدانید

تا حالا شده درون یک اتاق تاریک باشید و بدون نیاز به نور، بتوانید کارهایتان را به بهترین شکل و بالاترین راندمان به نتیجه برسانید؟ شاید بتوانید کمی، آن هم خیلی محدود کارها را پیش ببرید، ولی در نهایت خسته می‌شوید و یا دست از ادامه کار بر می‌دارید و به دنبال یک منبع نور برای روشن شدن اتاقتان می‌گردید تا بتوانید کارتان را انجام دهید. متنی که سئو نمی‌شود همانند یک اتاق بدون لامپ است که با وجود حضور در گوگل قادر به شناسایی توسط گوگل و بازدیدکنندگان نمی‌باشد. سئو امکان بهتر دیده شدن به متن شما را می‌دهد. در ادامه این محتوا با ما باشید تا شما را با SEO بیشتر آشنا سازیم.

 

SEO چیست؟

سئو SEO مخفف کلمه search engine optimization است که معنای آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان می‌باشد. سئو کردن متن کار زیاد سختی نیست، فقط باید یکسری از تکنیک‌های مورد نیاز برای سئو شدن متن را بدانید و به راحتی متن خود را سئو کنید و باعث افزایش بازدید شوید. در این محتوا ما سعی کرده‌ایم تا حدودی سئو کردن متن را به شما آموزش دهیم. برای اینکه بتوانید متنی را سئو کنید باید با مواردی همچون سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری، سئو داخلی، سئو خارجی و برخی از الگوریتم‌های مربوط به سئو آشنایی یابید.

اگر در یک جمله ساده بخواهیم سئو را برای شما توضیح دهیم اینگونه می‌توان بیان کرد که متن سئو شده امکان دیده شدن توسط گوگل و بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد.

 

چرا باید محتوای سئو شده داخل سایت بگذاریم؟

 

چرا باید محتوای سئو شده داخل سایت بگذاریم؟

متاسفانه برخی از افراد اعتقادی به سئو شدن متن ندارند و عقیده دارند، همین که محتوایشان داخل سایت قرار گیرد، کافی است. اما در مقابل به این گونه افراد باید گفت آیا به نظرشان با وجود گزینه‌های برتر در صفحات اولیه گوگل آیا افراد وقت خود را برای بازدید سایر صفحات می‌گذارند؟ به صراحت می‌توانم بگویم در بین 100 نفر شاید تنها 2 نفر به صفحات دیگر مراجعه کنند. حال ما می گوییم وقتی اکثریت مطالعه خود را روی صفحه اول متوقف می‌کنند، پس چگونه قرار است متن شما دیده شود؟

دقیق در همین نقطه اهمیت متن سئو شده بیان می‌شود. متنی که سئو می‌شود به گوگل این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر شناخته شود و این شناخت توسط مرورگر گوگل باعث کسب رتبه و قرار گیری در تیترهای اولیه می‌شود. خوب حالا در ادامه این محتوا می‌خواهیم به توضیح نحوه سئو کردن محتوا بپردازیم.

 

انواع SEO

 

انواع SEO

  1. سئو کلاه سفید
  2. سئو کلاه سیاه
  3. سئو خاکستری

در ادامه به توضیح کلی هر یک از انواع سئو می‌پردازیم.

 

سئو کلاه سفید راهی برای رتبه گیری سایتتان

 

سئو کلاه سفید راهی برای رتبه گیری سایتتان

بیشترین تمرکز سئو کلاه سفید بر روی انسان‌ها می‌باشد و تاثیری بر روی ربات‌ها ندارد. سئو کلاه سفید بسیار قانونمند است و تمامی قوانینی که گوگل برای قرار گیری محتوا در صفحات اول بیان کرده است را رعایت می‌کند. تمام هدف سئو کلاه سفید جذب مخاطب واقعی است و دنبال دور زدن گوگل نمی‌باشد.

 

تکنیک‌هایی که در سئو کلاه سفید استفاده می‌شود

 

تکنیک‌هایی که در سئو کلاه سفید استفاده می‌شود

  • استفاده از کلمات کلیدی

استفاده کردن از کلمات کلیدی مناسب در محتوا به مرورگر کمک می‌کند تا بتواند سایت شما را بهتر شناسایی کند.

  • تطبیق محتوا با موبایل

یکی از ویژگی‌های مهم سئو کلاه سفید، تطبیق با موبایل است. از آن‌جایی که اکثر افراد بیشتر کارهای خود را با موبایل انجام می‌دهند، دارا بودن این شرایط در محتوای شما، باعث رتبه گرفتن از مرورگر می‌شود.

  • امکان بارگذاری سریع

استفاده کردن از سئو کلاه سفید این امکان را به محتوای شما می‌دهد تا سریع‌تر بارگذاری شود.

  • ایجاد کردن لینک

استفاده کردن از لینک‌های داخلی و خارجی در داخل محتوا، این امکان را به سایت شما می‌دهد تا در بالاترین رتبه قرار گیرد.

  • نوشتن محتوای جذاب

محتوایی را آماده کنید که بتواند نیاز مخاطب شما را رفع کند. از محتواهای با کیفیت استفاده کنید.

 

  • بکارگیری از متاتک‌ها

متا تک‌ها یک توضیح کامل از محتوای شما می‌باشد که قابل مشاهده توسط مخاطب نیست و معمولا در قسمت HEAD از آن استفاده می‌شود. متاتک‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به فعالیتی که انجام می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. مانند:

  • متا توضیحات

در بین تمامی متاتک‌ها، متا توضیحات از اهمیت بالایی برخوردار است. در این متاتک به توضیح کلی از محتوای نوشته شده می‌پردازیم.

  • کلمات کلیدی

این متا تک برای شناساندن کلمات کلیدی استفاده می‌شود. توجه کنید برای گرفتن حداکثر بازدهی سعی کنید نهایت از 10 کلمه کلیدی در این متاتک استفاده کنید.

  • زبان ساختاری

این متاتک به توضیح صفحه اصلی محتوای شما می‌پردازد.

  • متا زبان سایت

استفاده کردن از متاتک زبان سایت برای جستجوگرهای سایت بسیار مهم می‌باشد و به آن‌ها کمک می‌کند تا در مواقعی که قرار است یک محتوا را بر اساس زبان طبقه کنند از این متاتک استفاده کنند.

  • متا اسپایدر

این متاتک، ربات‌های جستجوگر را زیر نظر داشته و به برخورد آن‌ها با سایت شما می‌پردازد.

  • حق چاپ

معمولا از این متاتک برای سایت‌های علمی فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • ربات گوگل
  • متاتک جنراتول

استفاده کردن از این متاتک کاملا اختیاری است، یعنی استفاده کردن و نکردن از این متا تاثیری در راندمان سایت شما ندارد.

  • متاتک کنترل انقضا

توسط این متاتک می‌توانید تاریخ انقضای صفحه خود را مشخص کنید.

  • متاتک کنترل کش

به کمک این متا می‌توانید نحوه ذخیره سازی محتوا را مدیریت کنید.

  • امکان دسترسی ساده به سایت

برای افزایش بازدید توسط مخاطبان سعی کنید که هنگام بارگذاری مطالب برای دسترسی آسان، از ساده‌ترین روش‌ها استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: کلمات کلیدی در سئو چه اهمیتی دارند؟

 

 

چرا رعایت سئو کلاه سفید از اهمیت بالایی برخوردار است؟

 

چرا رعایت سئو کلاه سفید از اهمیت بالایی برخوردار است؟

استفاده کردن از سئو کلاه سفید، باعث کمک به دیده شدن محتوای شما می‌کند و باعث می‌شود که شما با اطمینان خاطر اقدام به زدن سایت و سرمایه گذاری کنید. شاید در ابتدای شروع کار با رعایت قوانین سئو کلاه سفید، کمی کار شما کند پیش برود اما این را هم در نظر بگیرید که ادامه کار با اطمینان خاطر و بدون ترس می‌باشد. حتما برایتان سوال پیش آمده است که چرا ترس؟ متاسفانه برخی از افراد سودجو برای اینکه به اصطلاح خودشان زودتر به نتیجه برسند، گوگل را فریب می‌دهند و از قوانین پیروی نمی‌کنند. قابل ذکر است که در صورت رعایت نکردن الگوریتم‌های گوگل و دور زدن گوگل امکان شناسی توسط گوگل وجود داشته و باعث جریمه شدن و در شرایطی حذف صفحه شما می‌شود. پس رعایت قوانین سئو کلاه سفید برای موفقیت مهم است. حال جای سوال است که برای رعایت سئوکلاه سفید، چه تکنیک‌هایی را باید رعایت کنیم.

 

پیشنهاد می شود مقاله اهمیت محتوا در سئو را در سایت پزشک کسب و کار مطالعه کنید.

 

چرا اغلب افراد استفاده از سئو کلاه سفید را به سایر سئوها ترجیح می‌دهند؟

 

چرا اغلب افراد استفاده از سئو کلاه سفید را به سایر سئوها ترجیح می‌دهند؟

  • امنیت

از آنجایی که این سئو از قوانین پیروی می‌کند، پس در مقابل مجازات‌های گوگل در امان بوده و امکان حذف سایت وجود ندارد.

  • سازگاری

از آن‌جایی که بدست آوردن رتبه با رعایت قوانین سئو باعث اعتبار بلند مدت می‌شود، بر همین اساس از سئو کلاه سفید استفاده می‌کنند.

  • هزینه

اگر یک نگاه کلی به هر دو سئو، یعنی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه بیاندازید، در می‌یابید که سئو کلاه سفید از هزینه کمتری برخوردار است.

 

چالش های استفاده از سئو کلاه سفید

 

چالش های استفاده از سئو کلاه سفید

هزینه زیاد، رقابت بالا و دامنه محدود از جمله مشکلاتی است که هنگام استفاده از سئو کلاه سفید با آن برمی‌خورید. شاید این مشکلات در ابتدای کار کمی سخت باشد، اما در عوض یک سایت قانونمند و مورد نظر گوگل را دارید.   

با فریب‌های سئو کلاه سیاه بیشتر آشنا شوید

نقطه مقابل سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه است. برخی افراد به دنبال این هستند که مسیر چند روزه را یک روزه سپری کنند و بدون در نظر گرفتن عواقبش، مسیر راحت‌تر را برای پیشرفت کار خود انتخاب می‌‌کنند. این همان سئو کلاه سیاه است. حتما بی شک تا کنون فیلم‌هایی با ژانرهای ترسناک را دیده اید، در اغلب این فیلم‌ها افراد برای رسیدن هر چه سریع‌تر به مقصد، بدون در نظر گرفتن عواقبش از مسیرهای میان‌بر استفاده می‌کنند که در نهایت گرفتار مشکل می‌شوند. استفاده از سئو کلاه سیاه هم دقیقا انتخاب همان مسیر میان بر پر خطر است.

 

تکنیک‌های مورد استفاده در سئو کلاه سیاه

 

تکنیک‌های مورد استفاده در سئو کلاه سیاه

برای اینکه به دام کلاه سیاه نیوفتید بهتر است با تکنیک‌های آن بیشتر آشنا شوید.

  • به کارگیری محتوای کپی و یا بی‌کیفیت

اغلب افرادی که سعی بر این دارند که مسیر چند روزه را یک روزه سپری کنند، به دنبال محتواهای کپی و بی‌کیفیت هستند. این نکته را در نظر بگیرید در صورت قرار دادن محتوای کپی شده از سایر سایت‌ها در سایت خود بدون ذکر عنوان، خیلی سریع توسط ابزاری که جستجو گر گوگل دارد شناسایی شده و با مجازات سخت گوگل همراه می‌شوید. همچنین قرار دادن محتوای بی‌کیفیت باعث می‌شود که سایت شما در پایین‌ترین رتبه قرار گیرد. شخص مخاطب وقتی عنوانی را سرچ می‌کند، محتوای شما باید بتواند تمام نیاز آن شخص را برطرف کند در صورت عدم رضایت، مخاطب سریع صفحه شما را ترک می‌کند که این باعث کم شدن رتبه شما می‌شود.

  • بکارگیری محتواهای تکراری

برخی از سایت‌ها برای اینکه سایت خود را پر محتوا جلوه دهند از محتواهای تکراری و با کمی تغییر جزیی استفاده می‌کنند. این کار نه تنها باعث افزایش رتبه سایت نمی‌شود، بلکه بعد از شناسایی توسط مرورگر گوگل باعث کاهش رتبه سایت می‌شود.

  • به کارگیری روش کلاکینگ

در این روش عنوانی که برای شخص مخاطب به نمایش گذاشته می‌شود با چیزی که مرورگر می‌خواند متفاوت می‌باشد. حتما برای شما هم سوال پیش آمده که آیا این کار امکان پذیر است؟ در جواب باید گفت بله. این یکی از روش‌های کاربردی برای سئو کلاه سیاه است که در آن مثلا شخص سرچ می‌کند مزایای استفاده از خوردن زعفران، اما بعد از سرچ وارد صفحه دانلود فیلم می‌شوید. این یکی از روش‌های دور زدن گوگل است که در صورت تشخیص گوگل سایت شما جریمه می‌شود و از رتبه سایت کاهش پیدا می‌کند.

  • DOORWay pages

یکی دیگر از روش‌های کلاه سیاه‌ها استفاده از روش DOORWay pages می‌باشد.

در این میان برخی افراد برای فریب دادن مرورگرها به جای استفاده از کلمات کلیدی مناسب با متن، از کلمات کلیدی بی ارتباط با متن استفاده می‌کنند و بدون در نظر گرفتن هدف مخاطب از سرچ، تمام هدفشان را بالارفتن رتبه سایت قرار می‌دهند.

  • کیورد استافیسنگ

در این روش شخص برای اینکه بتواند محتوای خود را مورد توجه مرورگر قرار دهد، یک کلمه کلیدی را به دفعات خیلی زیاد در متن خود به کار می‌برد.

  • به کارگیری چندین صفحه داخل هم

برخی از افراد برای اینکه بتوانند برای سایت خود رتبه بخرند، از صفحه‌های مختلفی در صفحه اصلی خود استفاده می‌کنند، شاید به ظاهر در ابتدا توانسته باشند جایگاه ویژه‌ای را کسب کنند اما به مرور زمان توسط مرورگر شناسایی شده و باعث ریزش رتبه می‌شود.

  • استفاده از لینک‌های خارجی بی‌کیفیت

یکی از ویژگی‌های مهم برای رتبه گرفتن سایت شما، استفاده از لینک‌های خارجی می‌باشد. فقط به این نکته توجه کنید که تنها در شرایطی به کار گیری لینک‌های خارجی باعث بالا رفتن رتبه سایت شما می‌شود که لینک‌های خارجی را از سایت‌های معتبر دریافت کنید. در این میان کلاه سیاه‌‌ها به جای خریداری از لینک‌های خارجی معتبر به خرید لینک‌های بی‌کیفیت می‌پردازند که باعث افت رتبه سایت می‌شود.

  • پنهان کردن لینک

در برخی موارد کلاه سیاه‌ها برای گول زدن مرورگر گوگل اقدام به پنهان سازی لینک‌ها و برخی نوشته‌ها می‌کنند. در این میان با پنهان کردن در پشت عکس و یا قرار دادن اندازه نوشتاری روی عدد صفر این کار را انجام می‌دهند. باید ذکر کنیم که تمامی این کارها بی‌ فایده می‌باشد و مرورگر قابل شناسایی لینک پنهان شده می‌باشد.

  • استفاده کردن از کامنت‌های غیر واقعی

درست است که نوشتن کامنت باعث کمک به رتبه گیری سایت شما می‌شود، اما این نکته را هم در نظر بگیرید اگر کامنت‌های نامرتبط با متن نوشته شود، هیچ تاثیری در رتبه گیری سایت شما ندارد و این کار را معمولا کلاه سیاه‌ها انجام می‌دهند.

  • از بین بردن رقبا با گزارش‌های جعلی

گاهی اوغات کلاه سیاه‌ها برای اینکه بتوانند رقبای خود را از صحنه خارج کنند اقدام به دادن گزارش‌های جعلی به گوگول می‌کنند.

هیچ یک از کارهایی که کلاه سیاه‌ها برای بدست آوردن رتبه انجام می‌دهند از چشم مرورگرها پنهان نمی‌ماند و تاثیری بر افزایش رتبه ندارد، حتی در برخی موارد باعث حذف سایت می‌شود.

 

 ترفندهای سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری نه به بدی کلاه سیاه‌ها هستند و نه به خوبی کلاه سفید‌ها. می‌توان گفت که یک سئو بینابینی می‌باشد. در ادامه به ترفندهای این سئو می‌پردازیم.

  • طراحی مجدد سایت

یکی از کارهایی که اغلب کلاه سفیدها برای رسیدن به رتبه برتر انجام می‌دهند، آپدیت محتواهای نوشته شده است. این کار برای رتبه دادن توسط گوگول خیلی اثر بخش است. در این میان کلاه خاکستری‌ها با طراحی مجدد سایت و تغییر برخی کدها گوگل را دچار اشتباه می‌کنند، یعنی می‌توان گفت که گوگل را دور میزند.

  • استفاده ا ز دامنه‌های منقضی شده

برخی از صاحبان سایت‌ها به علت‌های مختلفی از ادامه پرداخت دامنه‌های خود پشیمان می‌شوند. در این میان شما می‌توانید با بررسی این سایت‌ها دامنه‌ی آن‌ها را خریداری کنید و از لحاظ جایگاه رتبه جلوتر قرار گیرید.

  • استفاده کردن از لینک

کلاه خاکستری‌ها برای ارتقای سایت خود به خرید رپورتاژهای با کیفیت می‌پردازند. همان طور که می‌دانید گوگل سایت‌هایی را که برای گرفتن لینک، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند جزو دسته کلاه سیاه‌ها قرار می‌دهد. در این میان برخی افراد به طور مخفیانه اقدام به خرید لینک از سایت‌های بسیار قوی و معتبر می‌کنند، با وجود اینکه سئو کلاه خاکستری، برای داشتن لینک هزینه‌ای را پرداخت می‌کند اما از آن‌جایی که گرفتن لینک از سایت‌های معتبر است، گوگل قدرت شناسایی نداشته و این گروه را جزو کلاه خاکستری‌ها قرار می‌دهد.

  • کامنت بگذارید

یکی از موثرترین روش‌ها برای رتبه گیری توسط گوگل، نوشتن کامنت می‌باشد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا داشتن کامنت جزو مزایای کلاه سفیدها نیست؟ پس چرا در گروه کلاه خاکستری‌ها قرار گرفته شده است؟ بله درست است. در شرایطی که کامنت‌ها به طور عادی توسط مخاطبان نوشته شده باشد جزو دسته کلاه سفید‌ها قرار می‌گیرد. اما در شرایطی که ما از دوستان و آشنایانمان تقاضا کنیم که برای محتوایمان کامنت بنویسند جز دسته کلاه خاکستری قرار می‌گیرد.

  • استفاده از تکنیک سوشیال سیگنال به جای بک لینک

از آن‌جایی که برخی از سایت‌ها اقدام به سواستفاده از بک لینک‌ها کرده‌اند، در این میان گوگل با حذف بک لینک‌ها از گزینه سئو، سوشیال سیگنال را جایگزین آن نمود. طی آن فرایند گوگل به بررسی اعتبار سایت در شبکه‌های اجتماعی پرداخت. در این میان کلاه خاکستری‌ها با خرید لایک و کامنت‌ می‌توانند باعث فریب گوگل شوند.

 

با انواع مختلف سئو بیشتر آشنا شویم

  1. سئو داخلی
  2. سئو خارجی

منظور از سئو داخلی سایت چیست؟

هدف از سئو داخلی یعنی بهینه سازی محتوای داخلی سایت به منظور بازدید بیشتر از سایت می‌باشد.

از جمله کارهایی که سئو داخلی برای گرفتن رتبه انجام می‌دهد موارد زیر است:

  •  داشتن یک عنوان مناسب

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که به کمک آن مرورگر می‌تواند سایت شما را راحت‌تر ایندکس کند داشتن یک عنوان مناسب و مربوط به محتوا می‌باشد. در این میان عنوانی که شما انتخاب می‌کنید حداکثر باید 55 کاراکتر بوده و دارای کلمه کلیدی و جذاب باشد. این عنوان همان عنوانی است که مخاطب برای خواندن محتوا آن را سرچ می‌کند.

  • بکارگیری کلمات کلیدی مناسب

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای دیده شدن سایت شما، بکار گیری مقدار مناسبی از کلمات کلیدی در متن می‌باشد. فقط به این نکته دقت کنید، کلماتی را به عنوان کلمات کلیدی انتخاب کنید که با محتوای شما هم خوانی داشته باشد و فقط هدفتان را افزایش بازدید مخاطب قرار ندهید، بلکه هدفتان از انتخاب کلمات کلیدی رفع نیاز مخاطب باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت که از انتخاب کردن کلمات نامربوط به عنوان کلمه کلیدی بپرهیزید.

  • رعایت کردن ساختار محتوا

منظور از رعایت کردن ساختارها، یعنی رعایت کردن سرنویس‌ها یا همان تگ‌ها. در یک محتوا برای مشخص کردن عنوان اصلی از شاخه‌ها، آن‌ها را با حروف H1، H2 و H3 به نمایش می‌‌گذارند. عنوان اصلی را با H1 و مابقی را با سایر H ها به نمایش می‌گذارند. به طور مثال در عنوان فروش لباس، این عنوان یک عنوان اصلی بوده و با H1 نمایش داده می‌شود و عنوان‌های بعدی مانند، لباس نخی و یا لباس بافت به عنوان H2 می‌باشد.

  • به کارگیری عنوان مناسب برای انکرتکست‌ها

منظور از انکرتکست همان لینک‌هایی است که در محتوا به کار گرفته می‌شود. سعی کنید عنوانی را برای آن‌ها انتخاب کنید که مرتبط با موضوع اصلی باشد و دارای کلمه کلیدی مناسب باشد.

  • استفاده کردن از متا توضیحات

متا توضیحات همان متنی است که در زیر عنوان اصلی در صفحه اصلی گوگل به نمایش گذاشته می‌شود. متا توضیحات باید 165 کاراکتر باشد و دارای کلمات کلیدی باشد. در هنگام نوشتن متا توضیحات دقت کنید، طوری آن را بنویسید که مخاطب با خواندن آن تا حدودی از محتوای شما اطلاع پیدا کند. جذابیت عنوان و متا توضیحات باعث می‌شود که مخاطب راغب به خواندن محتوای شما شود.

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ممنوع

 در هنگام نوشتن محتوایتان از مقدار معینی کلمات کلیدی استفاده کنید. در ابتدای محتوا یا همان مقدمه اصلی حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید. دقت کنید که الگوریتم‌های گوگل مانند مرغ مگس خوار به شما اجازه نمی‌دهد که بیش از اندازه از کلمات کلیدی بخصوص کلمات کلیدی نامربوط استفاده کنید.

  • حتما داخل سایتتان لینک سازی کنید.

برای لینک سازی شما می‌توانید به دو روش این کار را انجام دهید. یا می‌توانید به سایت‌های خودتان لینک دهی کنید و یا می‌توانید به سایر سایت‌ها عمل لینک‌ دهی را انجام دهید.

  • از نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید

منظور از نشانه گذاری اسکیما معرفی صفحه سایت به گوگل می‌باشد. با این کار گول راحت‌تر می‌تواند صفحه شما را شناسایی کند.

  • از عکس‌هایی با حجم پایین استفاده کنید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که اکثر اوغات به دلیل دیر باز شدن صفحه مورد نظرتان آن صفحه را ترک کرده‌اید. یکی از علت‌هایی که باعث دیر باز شدن صفحه می‌شود، بکارگیری از عکس‌هایی با حجم بالا می‌باشد. در هنگام استفاده از عکس در محتوایتان به دو نکته توجه کنید، اولا اینکه حجم عکس کم باشد، دوما از AIT مناسب برای معرفی عکستان استفاده کنید. منظور از AIT همان متنی است که در زیر عکس نوشته می‌شود. شاید برخی از افراد با خواندن این قسمت بگویند خوب برای اینکه صفحه سایت من سریع‌تر باز شود دیگر در محتوا از عکس استفاده نمی‌کنم، به این نکته توجه کنید گذاشتن عکس در ایندکس شدن سایت شما کمک بسیار زیادی می‌کند. پس حتما از عکس‌های مناسب استفاده کنید.

  • واکنش‌گرا با موبایل

همان طور که می‌دانید با روی کار آمدن گوشی‌های تاچ اکثر افراد بسیاری از کارهای خود را از طریق گوشی انجام می‌دهند، مانند خرید‌های آنلاین، آدرس‌ها و.... بر همین اساس ریسپانسیو بودن سایت با گوشی بسیار مهم است. از آن‌جایی که ریسپانسیو شدن یک نکته مهم می‌باشد، گوگل آن را به عنوان یکی از گزینه‌های مهم برای بالا آمدن سایت قرار داده است.

 

منظور از سئو خارجی سایت چیست؟

  • بکارگیری از لینک‌های خارجی

هنگام استفاده از لینک های خارجی دقت کنید که از ترفندهای کلاه سفید‌ها برای ایسندکس شدن سایتان استفاده کنید. در این روش شما باید سعی کنید یک محتوای با ارزش تهیه کنید تا سایت‌های خارجی لینک دهی را به طور طبیعی انجام دهند. متاسفانه برخی افراد برای اینکه در گوگل رتبه دریافت کنند از ترفندهای کلاه سیاه‌ها استفاده می‌کنند، یعنی اقدام به خرید لینک‌های اسپم از سایت‌های غیر معتبر می‌کنند.

  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی

فعایت شما در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید لینک سازی و برند سازی کنید.

  • استفاده از گواهی SSL

شما می‌توانید با تهیه کردن گواهی SSL به جای استفاده از صفحه Htpp از صفحه امن Htpps استفاده نمایید.

 

آیا مخاطبان می‌توانند بر عملکرد سئو تاثیرگذار باشند؟

شاید باورتان نشود ولی بله. رفتار مخاطبان تاثیرات مستقیمی بر سئو دارد. زمانی که شما بعد از ورود به یک صفحه بلافاصله از آن خارج می‌شوید و یا بعد از سرچ به جای خواندن محتوای اول محتواهای سوم و چهارم را انتخاب می‌کنید، در این میان گوگل به کمک یک الگوریتمی به نام مرغ مگس خوار تشخیص می‌دهد که آن محتوا از لحاظ کیفیت در سطح پایینی قرار دارد و آن سایت را تعدیل رتبه می‌کند.

 

برای اینکه بفهمیم که آیا متن ما سئو است یا خیر از چه ابزارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

  1. گوگل آنالیتیکس
  2. Gooole pagespeed insights
  3. استفاده از سایت woorank
  4. گوگل سرچ کنسول
  5. استفاده کردن از spyfu

 

از جمله الگوریتم‌هایی که بر سئو تاثیرگذار است

  1. الگوریتم هیلتاب
  2. الگوریتم پاندا

محتواهای کپی و بدون کیفیت و پر از تبلیغات باعث می‌شود که سایت شما توسط پاندا جریمه شود. برای جلوگیری از این رخداد محتواهای خود را آبدیت کنید.

  1. الگوریتم پنگوئن

این الگوریتم لینک‌های اسپمی را که داخل سایتتان قرار داده اید را شناسایی می‌کند.

  1. الگوریتم مرغ مگس خوار

اگر در متنی بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده شود توسط این الگوریتم شناسایی شده و از رتبه سایت شما کم می‌شود.

  1. الگوریتم کبوتر

حتما تا حالا برالی شما هم پیش آمده باشد که به دنبال نزدیک ‌ترین سوپری، کافه و...باشد. در این میان الگوریتم کبوتر برای کمک به شما آماده است.

  1. الگوریتم رنگ برین

این الگوریتم زمان ماندن کاربر در یک سایت و نرخ کلیک بر روی یک سایت را بررسی می‌کند. از نظر این الگوریتم اگر کاربر زمان زیادی را در صفحه شما گذرانده باشد و یا صفحه شما از کلیک زیادی برخوردار باشد به سایت شما رتبه می‌دهد.

  1. الگوریتم فرد

وظیفه این الگوریتم بررسی تعداد لینک‌های خارجی موجود در محتوای شما می‌باشد. اکثر کلاه سیا‌ها برای اینکه گوگل را دور بزنند در مقابل محتوای بی‌کیفیتشان از لینک‌های خارجی استفاده می‌کنند.

 

با خواندن مطالب بالا اکنون شما هم می‌توانید در نقش یک فرد سئو کار یک محتوای با کیفیت را ارائه دهید.

نوشتن یک نظر

نظر