الگوریتم پنگوئن چیست؟الگوریتم پنگوئن دشمن لینک های اسپم

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 1053

الگوریتم پنگوئن دشمن لینک‌ های اسپم

 

الگوریتم پنگوئن دشمن لینک‌ های اسپم

در سال 2010 یکی از ویژگی‌های بارز برای افزایش رتبه یک سایت، استفاده زیاد از لینک‌ در داخل محتوا بود. بر همین اساس اغلب مدیران سایت برای جلب توجه گوگل و گرفتن رتبه، حجم بالایی از لینک‌ها را در محتوای خود استفاده می‌کردند و متاسفانه گوگل بدون در نظر گرفتن اسپم بودن لینک‌ها، سایت‌هایی را که از لینک‌های زیادی برخوردار بودند را ترفیع رتبه می‌کرد.

بر همین اساس در سال 2012 گوگل برای اولین بار با روی کار آوردن الگوریتم پنگوئن اقدام به مبارزه با لینک‌های اسپم کرد. در ادامه این محتوا ما را همراهی کنید تا شما را با الگوریتم پنگوئن و فعالیت‌های آن آگاه سازیم.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

از جمله فعالیت‌های کلاه سیاه‌ها برای گرفتن رتبه در سایت، خرید لینک‌های بی‌کیفیت از سایت‌های نامعتبر و یا همان لینک‌های اسپم می‌باشد. با روی کار آمدن الگوریتم پنگوئن امکان استفاده از لینک‌های اسپم به صفر رسیده است و تمام سایت‌هایی که با این روش ترفیع رتبه گرفته‌اند، تعدیل رتبه شدند.

با روی کار آمدن الگوریتم پنگوئن، سایت‌هایی که از لینک‌های معتبر برخوردار بودند رتبه سایتشان افزایش یافت و در مقابل سایت‌هایی که برای دور زدن گوگل از لینک‌های اسپم استفاده کردند، تعدیل رتبه شدند. این نکته را در نظر بگیرید که الگوریتم پنگوئن در ابتدای شروع کار فقط به لینک‌های ورودی توجه می‌کرد و به لینک‌های خروجی و داخلی هیچ اهمیتی نمی‌‌داد، اما با گذر زمان رفته رفته توجه این الگوریتم به تمامی لینک‌ها از جمله لینک‌های داخلی، خارجی و دریافتی سوق پیدا کرد.

از جمله اشتباهات رایجی که اغلب افراد از شناخت این الگوریتم دارند این است که گمان می‌کنند که این الگوریتم یک الگوریتم جریمه‌ای است، در صورتی که باید بگوییم این الگوریتم جزو هسته اصلی گوگل می‌باشد.

 

نقش الگوریتم پنگوئن در کلمات کلیدی

 

نقش الگوریتم پنگوئن در کلمات کلیدی

یکی دیگر از فعالیت‌های کلاه سیاه‌ها برای ترفیع رتبه، استفاده از کلمات کلیدی به میزان زیاد می‌باشد. کلاه سیاه‌ها با این روش گوگل را دور زده و باعث افزایش رتبه سایت خود می‌شوند. بر همین اساس گوگل با راه اندازی الگوریتم‌هایی به مبارزه با کلاه سیاه‌ها پرداخته است. از جمله این الگوریتم‌ها که به مبارزه با این موضوع می‌پردازد، الگوریتم پنگوئن می‌باشد.

 

بروز رسانی پنگوئن از 2012 تا 2016

همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم در سال 2012 برای اولین بار الگوریتم پنگوئن رونمایی شد. در ابتدا با شروع فعالیت این الگوریتم توجه آن فقط به لینک‌های دریافتی بود. اما با گذر زمان توانست بروزرسانی شود و کاربرد بیشتری پید ا کند. در ادامه به بروزرسانی این الگوریتم در طی سال‌های 2012 تا 2016 می‌پردازیم.

  • 26 مارس 2012

اولین بروز رسانی پنگوئن در 26 مارس انجام شد. در پی این بروز رسانی، سایت‌هایی که سریعا اقدام به پاکسازی سایت خود از لینک‌های اسپم کردند از توجه پنگوئن در امان ماندند. تاثیر این الگوریتم در ابتدا فقط 3 درصد بود که خوشبختانه با گذر زمان این درصد افزایش یافت.

  • 5 اکتبر 2012

با بروز رسانی شدن الگوریتم پنگوئن در 5 مارس، سایت‌هایی که با زبان‌های مختلف نوشته شده بودند در امان نبودند و مورد توجه پنگوئن قرار گرفته شدند.

  • 22 مه 2013

در ابتدا الگوریتم پنگوئن فقط به بازسازی صفحه اصلی می‌پرداخت، اما با گذر زمان توجه خود را به سایر صفحات جلب نمود.

  • 17 اکتبر 2014

الگوریتم پنگوئن در سال 2014 تمامی سایت‌هایی که برای رفع اشتباه خود اقدام به پاکسازی سایت خود از لینک‌های اسپم کردند را بخشید و رتبه آن‌ها را به آن سایت‌ها بازگردانید و سایت‌هایی که به جای جبران از ترفند کلاه سیاه‌ها برای دور زدن گوگل استفاده کردند بعد از مدتی شناسایی شدند و توسط پنگوئن تعدیل رتبه شدند.

  • 23 سپتامبر 2016

آخرین بروز رسانی الگوریتم پنگوئن در سال 2016 انجام شد. طی این بروز رسانی پنگوئن جزو هسته اصلی گوگل قرار گرفته شد. از سال 2016 به بعد گوگل سایت‌هایی را که از لینک‌های اسپم استفاده می‌کردند را جریمه نکرده و فقط به غیر فعال کردن آن لینک‌ها پرداخت.

 

چرا برخی از سایت‌ها با وجود حذف لینک‌های اسپم هنوز به جایگاه اولیه خود باز نگشته‌اند؟

  • در برخی موارد فقط استفاده کردن از لینک‌های اسپم باعث تعدیل رتبه نمی‌شود و ممکن است که عوامل دیگری در تعدیل رتبه تاثیر گذار باشد.
  • ممکن است به طور کامل به پاکسازی لینک‌های اسپم نپرداخته باشند و هنوز آثاری از آن لینک ‌ها داخل سایت باشد.
  • برخی از سایت‌‌ها بعد از پاکسازی سایتشان از لینک‌های اسپم، هیچ تلاشی برای جایگزینی لینک‌های طبیعی نمی‌کنند که این موضوع خود باعث جلوگیری از ترفیع رتبه می‌شود.

 

چگونه از جریمه پنگوئن مطلع شویم؟

 

چگونه از جریمه پنگوئن مطلع شویم؟

برای اینکه بتوانید از جریمه پنگوئن مطلع شوید می‌توانید به راندمان پیجتان دقت کنید. د ر مواردی که شما در محتوای سایتتان از لینک‌های اسپم و یا کلمات کلیدی زیاد استفاده کنید، موجب جلب توجه پنگوئن می‌شوید و در نهایت تعدیل رتبه می‌شوید. زمانی که سایت شما توسط پنگوئن جریمه می‌ شود ممکن است فقط صفحه‌ای که در آن تخلف انجام شده است مورد جریمه قرار گیرد و به طور کامل از نتایج گوگل حذف شود.

 

مراحل حذف لینک‌های اسپم

  1. در قسمت سمت چپ وبمستر تولز روی قسمت link to your site کلیک کنید.
  2. وارد قسمت who link the most شوید و گزینه more را انتخاب کنید.
  3. سپس روی گزینه download more sample کلیک کنید و پسوند فایل مورد نظر را انتخاب کنید.
  4. با ورود به این قسمت می‌توانید تمام بک لینک‌هایی که به سایت شما داده شده را بررسی کنید و تمام لینک‌های اسپم را پوشه بندی کنیدو به قسمت disavow link انتقال دهید.

توجه: زمانی که تمام این مراحل را طی کردید تا گرفتن نتیجه صبوری کنید چرا که گرفتن نتیجه ممکن است 3 ساعت تا 3 ماه به طول بی‌انجامد.

 

نوشتن یک نظر

نظر