گوگل ترندز (Google Trends) چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 1739

معرفی گوگل ترندز

 

معرفی گوگل ترندز

Google Trends یک ابزار آنلاین می باشد که به کاربران کمک می کند تا روندهای رفتار جستجوی افراد در جستجوی Google، Google News، Google Images، Google Shopping و YouTube را تجسم و کشف کنند. یک ابزار بسیار مفید برای یافتن کلمات کلیدی و بررسی موفقیت استراتژی سئو یک شرکت است، که به کاربران اجازه می دهد تا ببینند چه موضوعات و پرس و جوهایی در جستجوها محبوب بوده اند، بلکه به داده هایی نیز دسترسی خواهند داشت که حاوی تعداد دفعات جستجوهای خاص در یک بازه زمانی مشخص است! که این ابزار با فیلتر کردن اطلاعات به وسیله مکان کاربران، دسته بندی محصولات، موضوع محتوا و تاریخ انتشار به ما امکان می‌دهد ، سپس داده‌ها را می‌توان توسط گوگل تجسم کرد و یک نمودار روند از موضوع جستجو شده در مدت زمان انتخاب شده تولید می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا نتایج را به طور موثر تجزیه و تحلیل کنید.

 

بیشتر بدانید: کلمات کلیدی چیست؟

 

بگذارید مثالی بزنم تا بهتر مفهوم را درک کنید: فکر کنید که قرار است در محلی رستورانی بسازید اما هنوز تصمیم نگرفتید که فست فود باشد یا غذاهای سنتی! هدف شما این دو عبارت می‌باشد پس وارد گوگل ترندز می‌شوید و هر دو را وارد میکنید، آمار جستجو و روندی که دارند بعلاوه علایق افراد در آن مکان را با هم مقایسه می‌کنید و نتایجش را بر روی نمودار خواهید دید.

 

نحوه استفاده از Google Trends

 

نحوه استفاده از Google Trends

بیایید با وارد کردن یک موضوع یا درخواست در نوار جستجو شروع کنیم. پس از وارد کردن موضوع مورد نظر خود، با این چهار گزینه اصلاحی روبرو خواهید شد که به شما امکان می دهد تا نتایج را دقیق تر بررسی کرده و به طور کامل بررسی کنید. اینها هستند:

  • مکان Location: امکانات از سطح جهانی تا سطح شهر متغیر است.
  • بازه زمانی Timeframe: گزینه‌ها تا سال 2004، تا آخرین ساعت پیش می‌روند.
  • رده Category: گزینه ها شامل هنر و سرگرمی، ورزش، سیاست، امور مالی، اخبار و غیره است.
  • نوع جستجو Search Type: جستجوی تصویر، جستجوی اخبار، خرید گوگل و جستجوی یوتیوب.

همچنین می‌توانید یک عبارت جستجو را در کادر جستجو در بالای ابزار وارد کنید تا ببینید حجم جستجو برای آن عبارت در طول زمان و در مکان‌های مختلف چقدر تغییر کرده است. مکان، چارچوب زمانی، دسته یا صنعت، و نوع جستجو (وب، اخبار، خرید، یا YouTube) را برای داده‌های دقیق‌تر تغییر دهید. همچنین میتوان برای مقایسه چند عبارت، از ویژگی + Add comparison «+ افزودن مقایسه» استفاده کنید.

 

بیایید برخی از مزایا و فرصت‌هایی را که Google Trends به تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان ارائه می‌دهد مرور کنیم:

آخرین روندها را شناسایی کنید

 صفحه اصلی Google Trends حاوی طیف وسیعی از اطلاعات مختلف و پرطرفدار از کشورهای مختلف است. از جمله در میان این اطلاعات، بینش های برجسته در بالای صفحه، و داستان های پرطرفدار در زیر آن است. این اطلاعات می تواند به ویژه مفید باشد زیرا چنین موضوعات داغ می تواند توسط تبلیغ کنندگان به منظور ایجاد محتوا و شکل دادن به استراتژی ها استفاده شود.

 

نظارت بر عملکرد بازاریابی

 راه های مختلفی وجود دارد که کسب و کارها می توانند عملکرد بازاریابی و برند خود را نظارت و اندازه گیری کنند. یکی از آن‌ها ابزار Google Trends است، زیرا می‌تواند به شما در کشف میزان فعالیت یا علاقه به محصول یا برند شما کمک کند. شاخص حجم جستجو همچنین می‌تواند به شما کمک کند که در چه دوره‌هایی نام تجاری یا کلمه کلیدی شما بیشتر جستجو می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که اوج محبوبیت و زمان‌هایی را ببینید که در آن افراد به اندازه کافی با محصول یا برند شما تعامل ندارند.

 

مناطق و مناطق مورد علاقه را بشناسید

همانطور که قبلاً ذکر شد، می توان دید که کدام کشورها یا مناطق علاقه زیادی به کلمه کلیدی مورد تحقیق شما دارند. این اطلاعات ارزشمند می‌تواند به شما در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مؤثر کمک کند و در عین حال به شما کمک می‌کند تا مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید. در حالی که ممکن است یک موضوع خاص در یک کشور اصلاً محبوب نباشد، می تواند در کشور بعدی به شدت پرطرفدار باشد.


بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید

برای افزایش ترافیک وب سایت خود، به یک استراتژی سئوی قوی نیاز استبا کمک Google Trends، آسان‌تر است که بفهمید چه کلمات خاصی به طور مکرر مورد پرسش قرار می‌گیرند، در حالی که می‌توانید کلمات کلیدی را آزمایش کنید و موفقیت بالقوه آنها را بسنجید، اگر مثلاً تصمیم بگیرید که کلمه کلیدی مذکور را در مقاله جدید خود یا عنوان وبلاگ بگنجانید.


چک رقیب

روش دیگری که می توان از این ابزار استفاده کرد، تجزیه و تحلیل عملکرد رقبای شماست. اگرچه این عمیق ترین شکل تجزیه و تحلیل رقبای موجود نیست، اما همچنان تصویر خوبی از تعداد دفعاتی که محصول، نام تجاری یا خدمات آنها در موتورهای جستجوی گوگل جستجو می شود به شما ارائه می دهد.

 

چه زمان باید از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

 

چه زمان باید از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

به صورت کلیدی سه حالت می‌توان از گوگل ترندز استفاده کرد:

  • وقتی سرمایه کافی برای استفاده از سرویس‌های پولی مانند کیورد پلننر یا کوفیندر ندارید.
  •  زمانیکه می‌خواهید میزان محبوب شدن یک موضوع را در یک بازه زمانی مشاهده کنید.
  • مقایسه شکل‌های نوشتاری مختلف یک کلمه، می‌توان گفت کاربردی‌ترین ابزار گوگل ترندز همین بخش است و نمی‌توانید به طور کامل و رایگان در ابزارهای دیگر گوگل پیدا کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر