18 راز موفقیت در راه اندازی کسب و کار و رسیدن به فروش و درآمد عالی

  • زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه
  • 1158

18 راز موفقیت در راه اندازی کسب و کار و رسیدن به فروش و درآمد عالی

توضیح کوتاه: راه اندازی کسب و کاری جدید، ایده و تفکری می باشد که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است. و داشتن کسب و کار موفق را صدر برنامه هایشان قرار می دهند.

 

راه اندازی کسب و کاری پر سود، رسیدن به موفقیت و جایگاه اجتماعی خوب از خواسته های هر فردی می باشد. ممکن است بار ‌ها برایتان پیش آمده باشد که با توجه به شرایط جغرافیایی، دانش، مهارت ها، علایق و پس انداز مالی ای که دارید، فکر ها و ایده هایی برای راه اندازی کسب و کاری را در  ذهن خود پرورانده باشید. اما اینکه چگونه این ایده ها را عملی کنید و کسب و کاری را راه بیاندازد، اهمیت بسیاری دارد. و برای راه اندازی کسب و کاری موفق باید در کنار داشتن شرایط ایده آل، از راهنمایی های لازم و آموزش های مورد نیاز استفاده کنید. این مقاله در مورد عملیات چگونگی راه اندازی یک کسب و کار به عقیده ی دکتر سید احمد مطلق، پزشک کسب و کار می باشد. این چندگام ساده را دنبال کنید و بدون هیچ مشکلی کسب و کار خود را شروع کنید.

 

گام‌های اصولی راه اندازی کسب و کار

1- هدف گذاری و برنامه ریزی

ابتدا زمینه شغلی مناسب خود را پیدا کنید و هدف هایتان را مشخص کرده و برای رسیدن آن‌ها برنامه ریزی کنید.

 

2- یک برند تجاری انتخاب کنید

اگر دنبال نام مناسبی برای برند خود هستید جستجو در گوگل برای دیدن نام شرکت ها بهترین گزینه است. بعد از انتخاب نام برند خود در اولین گام وبسایت خود را با همین نام راه اندازی کنید.

 

بیشتر بدانید: معرفی 34 راهکار افزایش فروش کارآمد و بسیار موثر برای صاحبان کسب و کار

 

3- یک طرح کسب و کار بنویسید.

به عقیده پزشک کسب و کار، این طرح باید شامل استراتژی بازاریابی، فروش و حسابداری باشد. اگر شما نیاز به افزایش توان مالی دارید، این امر بسیار مهم است و باید به طور منظم بررسی و به روز شود. برای طرح  و برنامه ریزی یک بیزنیس پلن تنها کافیست که یک نقشه خلاق و تصویری برای موفقیت را روی کاغذ پیاده کنید.

 

4- لوگوی کسب و کار خود را طراحی کنید.

ایجاد یک هویت  و نام تجاری اعتبار شما را نشان می دهد وبهترین راه برای شناساندن خود به مشتری است . لوگو باید به گونه ای طراحی شود که از یک رنگ و فونت ثابت استفاده شود . از این لوگو باید در وبسایت خود  و سفارش بیزینس کارت های خود  و تابلوی شرکت خود استفاده کنید.

 

5- تامین سرمایه اولیه

قطعا برای راه اندازی هر کسب و کاری چه بزرگ و چه کوچک، با توجه حوزه شغل انتخابی شما، به سرمایه اولیه ای مشخص نیاز می باشد.

 

6- ارتباطات خود را سازماندهی کنید.

اطمینان حاصل کنید که مشتریان می توانند شما را با تلفن، ایمیل و در شبکه های اجتماعی مربوطه پیدا کنند. با شبکه های اجتماعی که محبوب تر هستند شروع کنید. مثل اینستاگرام و تلگرام. شما در تمامی شبکه های اجتماعی باید با یک برند و آرم مشخص ظاهر شوید.

 

7- حساب های نقدی خود را مدیریت کنید.

پیش بینی جریان های نقدی خود  را شروع کنید و آن را به طور مرتب با موفقیت های واقعی به روز کنید. تا زمانی که کسب و کارتان رونق چندانی نگرفته ، هزینه های خود را تا حد امکان  کاهش دهید. کارهای بسیار زیادی است که می توانید با پول بسیار کمی شروع کنید.

 

8- از حسابداری غافل نشوید

یک حسابدار استخدام کنید یا یک سیستم حسابداری ساده برای فاکتور های فروش و خرید و هزینه های جانبی روی سیستم خود نصب کنید . یک بسته حسابداری آنلاین می تواند در صرف زمان و هزینه صرفه جویی کند، در حالی که سوابق شما را به روز نگه می دارد و ساماندهی بالایی دارد.

 

9- کسب و کار خود را بیمه کنید.

بیمه می تواند از شما و کسب و کار شما در برابر خطرات احتمالی مانند حوادث، بیماری، سرقت و هزینه های حقوقی محافظت کند. پوشش مورد نیاز شما بستگی به ماهیت کسب و کار و نحوه اجرای آن دارد. در نظر داشته باشد که بهترین بیمه برای کسب و کار شما چیست؟

 

10- یک حساب بانکی مخصوص کسب و کار خود بازگشایی کنید.

شما در هنگام افتتاح یک شرکت ، قطعا به یک حساب بانکی کسب و کار نیاز دارید، زیرا این یک نهاد قانونی مجزا برای کسب و کار شما به شمار می رود. این مورد شاید خیلی ضروری به نظر نرسد. اما برای روشن شدن حساب و کتاب های کسب و کارتان بسیار سودمند است.

 

11- مسائل نظارتی را جدی بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که تمام مسائل مربوط به نظارتی را برآورده می کنید. بهداشت و ایمنی، صدور مجوز، حفاظت از داده ها.

 

12- پشتیبانی خود را به تدریج ساماندهی کنید.

هیچ کارمندی را تا زمانی که کسب و کارتان قطعی نشده است استخدام نکنید.  اطمینان حاصل کنید که شما کسی را دارید که می توانید به طور مرتب در مورد کسب و کار خود با او مشورت کنید.  روزهایی که مشکلاتی ایجاد می شود و اوضاع کمی بهم ریخته می شود، ممکن است انگیزه شما کم شود. بنابراین یک مربی خوب و یک مشاور کسب و کار را برای این مواقع خود داشته باشید که  بتوانید این موفقیت ها و چالش ها را با او به اشتراک بگذارید.

 

13- نیروی متخصص و وظیفه شناس استخدام کنید

پایه های کسب و کارتان، نیروهایی می باشند که مشغول کارند تا کسب و کارتان راه اندازی شود و پایدار بماند. همچنین برای توسعه و پیشرفت در شغلتان نیاز به نیروهای متخصص و کار بلد احتیاج خواهید داشت.

 

14- فروش را آغاز کنید

فروش محصولات و خدمات مجموعه از مهم ترین اهداف کسب و کارتان می باشد. باید فروش خوبی داشته باشید تا به سود‌دهی و بازدهی بالایی برسید. پس فروشتان را از همان اوایل شروع کسب و کارتان آغاز کنید و به کسب درآمد برسید و انگیزه بیشتری برای ادامه راه پیدا خواهید کرد و با مشکلات اولیه آشنا می شوید و آن ها را بر طرف می کنید.

 

15- خودتان را برای مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود آماده سازید

از همان روز های آغازین، ممکن است مشکلات زیادی را تجربه کنید و پشت سر بگذرانید و خودتان را برای پیشامد مشکلاتی آماده سازید و حتی از قبل راه هایی برای حل مشکلات احتمالی در نظر بگیرید.

 

16- محصولاتی با کیفیت تولید کنید

در کنار اینکه داشتن قیمت مناسب موجب جذب مشتری می شود، بالا بودن کیفیت نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش دارد و اگر اجناس بی کیفیتی وارد بازار کنید، هم مشتریان و فروشتان کم خواهد شد و اعتبار برند خود را از بین می برید.

 

17- تبلیغات تاثیر گذار

برای شناخته شدن کسب و کارتان، پس از راه اندازی آن باید تبلیغات درست و تاثیر گذاری انجام دهید تا توجه همگان را به خود جلب کنید و سبب شود تا مخاطبانتان برای استفاده از محصولاتتان اشتیاق پیدا کنند و بخواهند آن‌ها را امتحان کنند. که در صورت کیفیت و جذابیت محصولاتتان تبدیل به مشتری بالقوه می شوند.

 

18- گسترش کسب و کار

همیشه با امید و تلاش و هدف مشخص در مسیر رشد و گسترش کسب و کارتان حرکت کنید و به دنبال موفقیت های بعدی و بزرگتر در شغل خود باشید و ایمان داشته باشید که می توانید به وضعیت ایده آل خود برسید.

 

جمع بندی

تمامی روش هایی که در این مقاله برایتان یادآوری کرده ایم، مهم ترین و ضروری ترین گام ها برای راه اندازی یک کسب و کار می باشد. اگر تمامی این توصیه ها و روش ها را رعایت کنید، مطمعنا به نتیجه مطلوبی در کسب و کارتان خواهید رسید. پولدار شدن و رسیدن به موفقیت کار چندان سختی نخواهد بود اگر با اصول و قواعد مشخصی پیش بروید. فقط کافیست، تا از خلاقیت ها، امکانات اطرافتان و استعداد هایتان نهایت استفاده را کنید. اگر بخواهید کسب و کار موفقی را راه اندازی کنید، به این معنی نمی باشد که دراین راه به هیچ مشکل و چالشی دچار نخواهید شد! بلکه کسب و کاری را می توان موفق گفت که از تمامی مشکلات و چالش ها عبور کرده و راه حل مناسبی برایشان پیدا کرده است و از ترس، نا امیدی و منفی نگری دوری می کند. در این مقاله از پزشک کسب و کار به چگونگی راه اندازی کسب و کارها پرداخته ایم و همچنین می توانید سایر مقالات مشابه به این محتوا را مانند: شروع کسب و کار اینترنتی و علت های شکست یک کسب و کار را هم مطالعه کنید. ممنون که تا پایان این مقاله ما را همراهی کرده اید.

 

نوشتن یک نظر

نظر