کمپین تبلیغاتی (Advertising Campaign) چیست؟ - پزشک کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه
  • 1012

کمپین تبلیغاتی (Advertising Campaign) چیست؟ - پزشک کسب و کار

کمپین تبلیغاتی (Advertising Campaign)، به تعدادی تبلیغات که مشابه هم می باشند و همگی یک هدف خاص را دنبال کرده اند گفته می شود. این مجموعه از تبلیغات، کسب و کارها یا مشتریان مد نظر شمار ا هدف می گیرد و پیام های شما را به آنها می رساند. کمپین های تبلیغاتی اهداف ویژه ای را دنبال می کنند و اصلی ترین اهداف کمپین تبلیغاتی: جذب مشتری جدید، افزایش آگاهی از برند و افزایش می باشند. سایت پزشک کسب و کار با معرفی ابزار ها و ویژگی های یک کمپین تبلیغاتی موفق به شما کمک خواهد کرد تا به درستی ازین تبلیغ استفاده کنید.

 

 

اهداف کمپین‌های تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی به صورت گروهی و هم زمان در مکان های متفاوت شروع به فعالیت می کنند و سعی در متقاعد کردن و جذب مشتری در کنار  تبلیغ قوی و موثر دارند. و هدف های دیگر جز جذب بیشتر مشتری و افزایش فروش محصولات نیز دارد:

  • معرفی محصول یا خدمت جدید
  • ترویج محصول یا خدمت فعلی
  • جذب مشتری جدید
  • افزایش آگاهی از برند
  • ایجاد انگیزه برای انجام اولین خرید
  • بازگرداندن مشتریان 
  • آموزش مشتریان راغب (لید)
  • افزایش فروش
  • انتقال ارزش پیشنهادی 
  • تشویق مخاطبان به تغییر برند

در کمپین های تبلیغاتی(Advertising Campaign) برای رسیدن به هدف تنها یک شیوه اطلاع رسانی و تبلیغ وجود ندارد. بلکه شما تبلیغات برند یک محصول یا خدمات خاصی را در تمامی فضا ها مشاهده می کنید مانند:

  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات در سطح وب
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات تلویزیون و رادیو
  • تبلیغات محیطی
  • و ...

تبلیغاتی مانند: ایران رادیاتور، بیژن، شهر فرش، طبیعت، چی توز، سان استار و... این تبلیغات هم در اینستاگرام، هم شبکه های تلویزیونی و رادیویی هم به صورت محیطی و در سطح وب به نمایش گذاشته شده اند.

 

بیشتر بدانید: 11 نکته طلایی برای نوشتن یک شعار تبلیغاتی قدرتمند و جذاب

 

چرا برگزاری کمپین تبلیغاتی(Advertising Campaign) اهمیت دارد؟

کمپین های تبلیغاتی مهم می باشند به این دلیل که کسب و کارتان در زمینه بازاریابی دیجیتال برتری پیدا می کند و اشخاصی را پیدا می کنید که برای کسب و کارتان مفید می باشند. و با استفاده ازین روش شما مشتری هایی را پیدا و جذب خواهید کرد که خدمات و محصولاتتان را پذیرفته اند و در دراز مدت تبدیل به مشتری بالقوه برای شماخواهند شد. اینکه  لایک و بازدید تبلیغتان و ترافیکش در یک بازه زمانی مشخصی بسیار زیاد شود، نمی تواند نشان دهنده افزایش فروش و موفقیت کسب و کارتان باشد. زیرا ممکن است، مخاطبینی که وارد وب سایت شما می‌شوند؛ علاقه‌ای به محصولات یا خدمات شما نداشته باشند یا نتوانند از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. پس این آمار برایتان  مفید نخواهد بود.

 

جذب مخاطب درست و کاربرانی که برایتان بیشترین سود را داشته باشند، برای موفقیت یک کسب و کار و کمپین تبلیغاتی‌اش اهمیت زیادی دارد؛ و کمپین تبلیغاتی ابزار جذب مخاطبین جدید است؛ اما باید مخاطبین مناسب را جذب کند.

 

ویژگی‌های یک کمپین تبلیغاتی موفق

یک کمپین تبلیغاتی موفق، در کنار کوتاه بودن، موثر و جذاب باشد. در ابتدا جلب توجه می‌کند و سپس مخاطب مناسب را جذب می‌کند و میان دو طرف تبلیغ کننده و مشتری ارتباط بر قرار میکند. سپس به معرفی کامل و جذاب برند و افزایش اعتبار برند می پردازد و سعی میکند اعتماد را ایجاد کند و تصمیم می گیرد تماسی صورت بگیرد و به گونه ای تبلیغ شود که بر یاد و خاطر مخاطبین بماند و فراموش نشود.

 

  شیوه هایی برای داشتن استراتژی کمپین تبلیغاتی موفق

هدف و پارامترهای کمپین خود را مشخص کنید

کمپین بازاریابی متناسبی با کسب‌وکارتان انتخاب کنید

بازار و مخاطب های هدفتان را به خوبی بشناسید

تعیین کنید که چگونه موفقیت را اندازه می‌گیرید

 بودجه کمپین تبلیغاتی خود را تنظیم کنید

ابزارهای تبلیغاتی برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید

 کانال‌های ارتباطی خود را انتخاب کنید

 یک جدول زمانی و برنامه عملی برای کمپین تبلیغات ایجاد کنید

 رسانه های تبلیغاتی را انتخاب کنید

 برنامه‌های خود را اجرا کنید

نتایج خود را اندازه بگیرید

برای کمپین تبلیغاتی بعدی برنامه‌ریزی کنید

 

چندین نمونه کمپین تبلیغاتی موفق در جهان که تاریخی شدند:

  • کمپین تبلیغاتی برند Always
  • کمپین شبکه‌های اجتماعی برند Oreo
  • کمپین تبلیغاتی موفق چیپس Doritos
  • کمپین تبلیغاتی موفق دئودورانت مردانه Old Spice
  • کمپین تبلیغاتی رستوران‌های Chipotle

 

چند نمونه‌ کمپین‌ تبلیغاتی موفق ایرانی:

 

ابزارها و رسانه‌های کمپین های تبلیغاتی موفق کدامند؟

 

ابزارها و رسانه‌های کمپین های تبلیغاتی موفق کدامند؟

1) شبکه‌های اجتماعی: اولین و قوی ترین روش استفاده از این ابزار یعنی شبکه های اجتماعی می باشد زیرا پر مخاطب ترین می باشد و مورد بازدید همگان قرار می گیرد و امکان موفقیت تبلیغاتتان زیاد می باشد.

 

2) تبلیغات گوگل: در تبلیغات گوگل در ازای پرداخت هزینه روی کلمات کلیدی مد نظرتان می توانید در موتور های جست و جو به نتایج خوبی برسید.

 

3) تبلیغات محیطی: در تبلیغات محیطی شما تبلیغات خود را محیط هایی مانند خیابان ها، بزرگ راه ها، اتوبان ها و سطح شهر منتشر می کنید و توجه مخاطبان را در هنگام عبور به خود جلب خواهد کرد.

 

4) ایمیل مارکتینگ: در ایمیل مارکتینگ از بایگانی ایمیل هایی که از مخاطبان جمع آوری کرده اید استفاده می کنید و متن تبلیغاتتان را برایشان ایمیل می کنید.

 

5) تبلیغات بنری: در این روش تبلیغاتی شما بنر تبلیغات خود را در سایت های پر بازدید قرار می دهید و با این کار هم شناخته می شوید و اعتبار می یابید و هم ورودی های زیادی دریافت می کنید.

 

6) تبلیغات متنی و رپورتاژ: انتشار ریپورتاژ  آگهی بیشتر برای بهبود سئو و معرفی محصولات و خدمات میان محتوای اصلی می باشد.

 

7) تبلیغات ویدیویی: این تبلیغات همان ویدیئو های تبلیغاتی ای می باشند که قبل از پخش فیلم مد نظرتان در یوتیوب و آپارات پخش می شود.

 

8) تبلیغات موبایلی: تبلیغات موبایلی به همان متن‌ها یا بنر‌های تبلیغاتی گفته می شود که درون برنامه‌های موبایل می توان مشاهده کرد. اکنون امکان دارد که این تبلیغات در حین کار با اپلیکیشن های مختلف موبایلتان ممکن است مشاهده کنید.

 

9) تبلیغات پیامکی:یکی از روش های آسان و ارزان تبلیغات از طریق ارسال پیامک به مخاطبین می باشد. اما امروز بازده بسیار کمی دارد و استفاده نادرست آن نه تنها به موفقیت ختم نمی شود بلکه نتیجه عکس می دهد.

 

10) تبلیغات رسانه‌ای: ایجاد تبلیغات در رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون و رادیو، که اولین انتخاب بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ می باشد. به یاد داشته باشید که تبلیغات در این رسانه‌ها، هزینه‌های هنگفتی خواهد داشت و ممکن است در همان ابتدای کار بازگشت سرمایه ناچیزی هم حتی برایتان نداشته باشد.

 

11) تبلیغات اسپانسری: یک روش مناسب برای ایجاد کمپین تبلیغاتی، تبلیغات اسپانسری می باشد. شما می توانید با هزینه ای نه چندان زیاد اسپانسر یک سمینار، همایش و مسابقات مختلف شوید و یا با هزینه بیشتر  اسپانسر همایش های بزرگتری مانند تئاتر ها، افتتاحیه ها، کنسرت ها یا اکران های مختلف شوید که این مجموعه ها مخاطبان زیادی را هدف قرار می دهد که امکان تبدیل به مشتری بالقوه شدن در میانشان بسیار زیاد می باشد.

 

12) تبلیغات در رسانه‌های کاغذی: در این روش شما می‌توانید تبلیغات خودتان را در روزنامه‌ها، مجلات، نشریات و... در مقابل دید مخاطبان قرار دهید. فقط توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن کاهش مخاطبین رسانه‌های کاغذی، رسانه پربازدید تری را انتخاب کنید.

 

رازهای موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی(Advertising Campaign)

 

رازهای موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی(Advertising Campaign)

1) تم یکسان: معمولا استفاده از یک پیام، رنگ، صدا، تصویر و... مخصوص خودتان می باشد که هرکسی هرجای دیگری آن را ببیند یاد برند شما بیافتد.

 

2) تبلیغ نویسی موثر: باید متن تبلیغی که می نویسید بسیار مفید و تاثیر گذار باشد تا بتواند نتیجه بخش باشد. اگر فکر می کنید در این کار مهارت ندارید می توانید از کپی رایتر های حرفه ای برای کمپین تبلیغاتی کمک بگیرید.

 

3) صداقت را فراموش نکنید: همیشه صادق بودن با مشتریان یا مخاطبان جواب داده است.به خصوص در کمپین تبلیغاتی! به این علت که صداقت با مشتری، اعتماد می آورد و وقتی اعتماد جریان داشته باشد مشتری بالقوه ایجاد می شود که به شما وفادار خواهد بود.

 

4) تکراری نشوید: درست است بعضی از ترفند های کمپین های تبلیغاتی غوغا به پا می کند و نتیجه بخش می باشد، اما به کار بردن همیشه آن هم، باعث دل زدگی مخاطبان می شود و دیگر ذوق و انگیزه ای برای مشاهده و توجه به آن تبلیغ نخواهند داشت. پس سعی کنید ایده های جدید به کار ببرید.

 

نتیجه گیری

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که کمپین تبلیغات، مادر تمامی روش های تبلیغاتی می باشد که تا بحال در اطرافتان دیده اید و با آن آشنا شده اید، می باشد.

شما با استفاده ابزارها و رسانه‌های تبلیغاتی که معرفی کرده ایم میتوانید کمپین های تبلیغاتی موفقی را ایجاد کنید، سپس با استفاده درست و مناسب از شیوه های کمپین تبلیغاتی در این مقاله ذکر کرده ایم؛ می توانید به نتیجه خوبی برسید: به مشتری بیشتر، بازدید زیاد، فروش بالا و در نتیجه به درآمد بالای خواهید رسید.

 

نوشتن یک نظر

نظر