سئو اینستاگرام چیست؟ 9 تکنیک فوق العاده برای سئو اینستاگرام

  • زمان تقریبی مطالعه 17 دقیقه
  • 1017

سئو اینستاگرام چیست؟ 9 تکنیک‌ فوق‌العاده برای سئو اینستاگرام

یکی از راهکارهای افزایش بازدید، بهتر دیده شدن و جستجوی پیج شما، سئو اینستاگرام است. همانطور که می‌دانید یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام است و بستر مناسبی برای بازاریاب‌ها و کسب و کارها می‌باشد؛ از این رو بسیاری از بازاریاب‌ها جهت جذب کاربران و مشتریان خود، اقدام به دیده شدن صفحه خود در این شبکه اجتماعی و گوگل می‌کنند و به بهینه‌سازی پیج اینستاگرام خود می‌پردازند. در حقیقت سئو اینستاگرام به معنی بهینه‌سازی محتوای اینستاگرام جهت نمایش در نتایج جستجو می‌باشد. امروزه اینستاگرام به عنوان یک موتور جستجوی جدید محسوب می‌شود و بسیاری از افراد جستجوهای خود را در این شبکه اجتماعی انجام می‌دهند؛ از این رو سئو اینستاگرام به یکی از موضوعات مهم بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. پس در صورتی که کاربر کلمه‌ای کلیدی یا هشتک مرتبط را در قسمت سرچ اینستاگرام، جستجو می‌کند. محتواها و حساب‌های کاربری که به بهترین شکل ممکن سئو شده باشند در ابتدای لیست نتایج به نمایش در می‌آید. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار قصد داریم شما را با مفهوم سئو اینستاگرام و اهمیت آن، روش‌ها، تکنیک‌ها و مزایای آن آشنا کنیم و در انتها نکات طلایی جهت موفقیت در سئو اینستاگرام ارائه می‌دهیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

سئو اینستاگرام چیست؟

 

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام به معنی بهینه‌سازی محتوای پیج اینستاگرام شما برای بهتر دیده شدن و افزایش بازدید در نتایج جستجوی اینستاگرام می‌باشد. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار یا بازاریاب زمانی که قصد دارید کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط در بخش سرچ اینستاگرام، حساب و محتوای شما در بالای لیست نتایج به نمایش در بیاید باید نسبت به سئو صفحۀ اینستاگرام خود اقدام کنید. سئو اینستاگرام روشی است که با بهبود در محتوا، میزان بازدید از صفحه، تعداد لایک‌ها، دنبال کنندگان و فروش شما را افزایش می‌دهد. اینستاگرام برای نخستین بار در نوامبر 2020 قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار داد، یکی از این قابلیت‌ها این بود که در گذشته فقط با استفاده از نام کاربری، هشتگ یا موقعیت (لوکیشن) قادر بودید، جستجو کنید ولی حال قادرید کلمات کلیدی را هم جستجو کنید و تمامی پست‌هایی که شامل کلمات کلیدی هستند به نمایش در می‌آیند، در این صورت شما به جای تبلیغات، فقط با بهینه‌سازی محتوا، کاربران را به صفحه خود هدایت می‌کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که سئو اینستاگرام باید به عنوان مکمل در کنار تبلیغات اینستاگرامی باشد نه اینکه جایگزین یکدیگر شوند.

 

بیشتر بخوانید: هر آنچه لازم است در مورد آنالیز رقبا در اینستاگرام بدانید

 

چرا سئو اینستاگرام اهمیت دارد؟

سئو اینستاگرام یکی از روش‌های برقراری ارتباط با کاربرانی است که به دنبال محتوای مرتبط با کسب و کار شما هستند. در واقع هنگامی که یک کاربر کلمه‌ای کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را در بخش سرچ اینستاگرام جستجو می‌کند، این فرصت را دارید که بر روی وی تأثیر مثبت بگذارید و از این طریق کاربران بسیاری را به سوی پروفایل و حساب کاربری خود جذب کرده و قادرید آن‌ها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. براساس تحقیقات انجام شده، تقریباً بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرامی به صورت روزانه از کسب و کارهای مختلف بازدید می‌کنند و حدود 66 درصد از این افراد، کاربرانی هستند که بدون اینکه صفحه شما را دنبال کرده باشند به صفحه اینستاگرام شما هدایت شده‌اند و حدود 60 درصد از کاربران بیان کرده‌اند که از طریق این پلتفرم با برند، محصولات و خدمات جدیدی آشنا شده‌اند که در پیشین از آن‌ها اطلاعی نداشتند؛ از این رو جستجو با استفاده از یک کلمه کلیدی یک روش برای آشنایی کاربران با کسب و کارهای جدید محسوب می‌شود. البته روش‌های دیگری همچون: تبلیغات اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ و اکسپلور هم وجود دارند. تکنیک‌های سئو اینستاگرام متنوع می‌باشد و شامل استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ‌های مرتبط با فعالیت شما، بهینه‌سازی حساب پیج خود و قرار دادن متن جایگزین می‌باشد. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که اینستاگرام متکی بر کلمات کلیدی و هشتگ‌هایی برای جستجوها هستند.

 

روش‌های افزایش بازدید صفحه با استفاده از سئو اینستاگرام

 

روش‌های افزایش بازدید صفحه با استفاده از سئو اینستاگرام

8 روش برای افزایش بازدید صفحه با استفاده از سئو اینستاگرام وجود دارند که عبارتند از:

  • استفاده از لوکیشن
  • ایجاد متن جایگزین شخصی
  • نوشتن کپشن‌های توصیفی
  • بهینه‌سازی پروفایل اینستاگرام
  • استفاده از ویدیو در اینستاگرام
  • ایجاد متن جایگزین شخصی (Tag Alt)
  • استفاده از هشتگ همانند کلمات کلیدی
  • استفاده از قابلیت تگ در سئو اینستاگرام

 

سئو در اینستاگرام به چه صورت عمل می‌کند؟

  • بهینه‌سازی پروفایل جهت حضور در نتایج جستجو
  • نوشتن کپشن‌های بهینه و استفاده از کلمات کلیدی در آن
  • استفاده از هشتگ‌ها به عنوان کلمات کلیدی
  • استفاده حداکثری از متن جایگزین (Alt Text) در تصاویر
  • استفاده از تگ کردن
  • پرهیز از روش‌های سئو کلاه سیاه
  • پیگیری نتایج کار و ادامه فرآیند بهینه‌سازی

 

تکنیک‌های فوق‌العاده برای سئو اینستاگرام

 

تکنیک‌های فوق‌العاده برای سئو اینستاگرام

1. پروفایل اینستاگرام خود را برای جستجو بهینه کنید: نخستین قدم برای سئو اینستاگرام، بهینه‌سازی پروفایلتان است. در صورتی که پروفایل شما بهینه‌سازی نشود نباید انتظار افزایش دسترسی به اینستاگرامتان را داشته باشید. در حقیقت پروفایل اینستاگرام شما بهترین مکان برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط با عبارات جستجو است. در این زمینه باید به این نکات توجه کنید:

  • پروفایل خود را عمومی کنید.
  • پروفایل خود را بیزینسی کنید.
  • سعی کنید نام کاربری مناسبی داشته باشید.
  • تصویر مناسبی با طرح لوگوی خود قرار دهید.
  • نام پروفایلی را انتخاب کنید که قابل جستجو باشد.
  • یک پیوند قابل پیگیری همچون Bitly در بیوگرافی خود قرار دهید.

هنگامی که تمامی این اصول را رعایت کردید، قادرید به دنبال مراحل بهینه‌سازی فنی بروید. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که پروفایل شما به صورت مستقیم در سئو اینستاگرام تأثیر ندارد ولی در صورتی که آن را کامل نکنید، خبری از دیده شدن پست‌هایتان در اکسپلور نیست. یک پروفایل بهینه از طریق جذب مخاطبان جدید و افزایش دنبال کنندگان به صورت غیرمستقیمی بر روی افزایش دیده شدن شما در اکسپلور تأثیر می‌گذارد.

2. وارد کردن کلمات کلیدی در بخش User Name: همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم اینستاگرام یک موتور جستجو مستقل است که کاربران جهت رفع نیازهای خود کلمات بسیاری را در آن بخش جستجو می‌کنند، در صورتی که کلمات کلیدی شامل User Name شما باشد، احتمال دیده شدن حساب اینستاگرام شما توسط کاربران به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد؛ از این رو کلمه کلیدی خود را مشخص کرده و آن را در نام کاربری پروفایل خود قرار دهید با این کار، در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوید.

3. استفاده از کلمات کلیدی ثانویه در بیوگرافی اینستاگرام: در صورتی که قبلاً در بحث سئوی سایت فعالیت داشته باشید، حتماً با این موضوع آشنا هستید که علاوه‌بر کلمات کلیدی اصلی، یک سری کلمات ثانویه هم وجود دارد که در سئو اینستاگرام هم به همین شکل است. در حقیقت شما یک کلمه کلیدی اصلی دارید که بهتر است آن را در نام کاربری خود قرار دهید و کلمات کلیدی ثانویه را باید در بخش بیوگرافی صفحه خود قرار دهید. کلمات کلیدی ثانویه جهت جلب توجه کاربرانی که به دنبال جستجوی کلمه کلیدی اصلی نیستند ولی به محصولات و خدمات شما علاقه دارند، می‌باشد. آن‌ها با جستجوی کلمه کلیدی ثانویه به خرید محصولات و خدماتتان ترغیب می‌شوند.

4. استفاده از کلمات کلیدی در هشتگ‌ها: پس از اینکه پروفایل خود را بهینه کردید، اکنون زمان آن رسیده که پست‌ها و محتواهایتان را بهینه کنید. برخی از کاربران، صفحات هدف خود را از طریق هشتگ‌ها پیدا و دنبال می‌کنند. هر یک از پست‌های حساب کاربری شما می‌تواند استراتژی هشتگ‌گذاری مختلفی داشته باشد و فراموش نکنید که از هشتگ‌های تکراری در پست‌ها استفاده نکنید. در صورتی که شما متناسب با هر پست هشتگ‌گذاری می‌کنید، شانس این را دارید که از طریق آن، مخاطبان بیشتری را جذب کنید. در گذشته جهت زیبایی پست‌ها، هشتگ‌ها در بخش نظرات مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی اکنون کلمات کلیدی و هشتگ‌ها باید به صورت مستقیم در کپشن نمایش داده شوند تا در نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

5. استفاده از کلمات کلیدی ثانویه در کپشن: همانطور که پروفایل اینستاگرام خود را با کلمات کلیدی ثانویه بهینه‌سازی کردید باید کپشن خود را هم بر مبنای آن‌ها بنویسید. پیش‌تر اشاره کردیم که اینستاگرام یک موتور جستجو است که کاربران بسیاری جهت رسیدن به اهداف خود از آن استفاده می‌کنند؛ از این رو در کلیۀ بخش‌های مهم آن باید از کلمات کلیدی استفاده کنید. مطالب شما باید کاملاً جذاب باشد و کاربران را به خواندن آن مشتاق کند ولی هرگز قدرت استفاده از کلمات کلیدی ثانویه در کپشن نویسی اینستاگرام را فراموش نکنید.

6. استفاده از تگ جایگزین (Alt Tag): این تکنیک تقریباً مشابه استفاده از تگ جایگزین برای سئوی تصاویر وب‌سایت است. اینستاگرام در به روزرسانی‌های جدید خود قابلیتی را اضافه کرده است که کاربران قادرند برای کلیۀ عکس‌های خود کپشن بنویسند. این قابلیت با هدف افزایش کیفیت تجربه کاربران و کمک به کاربران نابینا اضافه شده است. حال ممکن است برایتان سوال مطرح شود که چگونه از تگ جایگزین استفاده کنید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پیش از اینکه عکس خود را پست کنید بر روی گزینه Advance setting که در قسمت پایین قرار دارد، کلیک کنید، به پایین اسکرول کنید و گزینۀ write your alt text را انتخاب نمایید، حال توضیح مناسبی (کپشن) را برای عکس خود بنویسید و پس از انجام این فرآیند، می‌توانید پست خود را منتشر کنید. استفاده از این تکنیک بر رتبۀ پست شما برپایه الگوریتم‌های اینستاگرام بسیار تأثیرگذار است.

7. حساب کاربری بازاریابی در اینستاگرام: اینستاگرام در سال 2016 از حساب کاربری بیزینس خود رونمایی کرد و با این کار کمک بسیاری در بهبود بازاریابی در بستر این اپلیکیشن ایجاد کرد. شما با استفاده از این حساب کاربری قادرید آمار دقیق بازدید پست‌ها، تعداد کاربرانی که پست شما را ذخیره کرده‌اند و ... را مشاهده کنید. شما متناسب با این اطلاعات می‌توانید استراتژی مناسبی برای اینستاگرام ایجاد کنید، به عنوان مثال: چه تعداد کاربران زن یا مرد هستند؟ کدام شهرها بیشترین لایک و بازدید را داشته‌اند؟ چه پست‌هایی بیشترین دنبال کنندگان را برایتان داشته؟ و ... . شما با کمک این داده‌های دقیق و جامع می‌توانید پست و محتواهای جذابی را در زمان مناسب منتشر کنید.

8. تجزیه و تحلیل حساب کاربری اینستاگرام: همیشه سعی کنید تجزیه و تحلیل درستی از فرآیند حساب کاربری خود داشته باشید و به صورت مداوم به ازای هر فعالیتی که آنالیز می‌کنید، تمامی استراتژی‌های بازاریابی که برای اینستاگرام خود بکار می‌برید را پیگیری کنید. این تجزیه و تحلیل به شما کمک می‌کند تا درک درستی از الگوریتم فعلی اینستاگرام داشته باشید و به وسیله آن، رتبه صفحه خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید. اینستاگرام، ویژگی‌های آماری مفیدی را نشان می‌دهد که در تجزیه و تحلیل حساب خود به آن‌ها نیاز خواهید داشت ولی متأسفانه این اطلاعات دارای بازه زمان خاصی هستند و هر قدر زمان بگذرد، داده‌های قبل از بین می‌روند البته با استفاده از ابزارهایی همچون: Hootsuite، Sprinklrs و Sprout Social قادرید برای آنالیز حساب کاربر خود در بازه‌های زمانی مختلف استفاده کنید.

9. عدم استفاده از روش‌های کلاه سیاه: در صورتی که از کاربران قدیمی و وفادار این شبکه اجتماعی محبوب باشید، حتماً متوجه شده‌اید که در سال‌های اخیر اینستاگرام سخت‌گیر شده و پروفایل‌ها را زیر نظر گرفته است. در حال حاضر اینستاگرام استفاده از ربات، خرید دنبال کنندگان تقلبی، دنبال کنندگان بالا در زمان کم، سرقت مطالب و پست‌ها و تکرار بیش از حد کلمه کلیدی به عنوان سئوی کلاه سیاه شناخته می‌شوند. فرآیند سئو برای اینستاگرام و سایت امری طولانی مدت است و در صورتی که یک کسب و کاری را راه اندازی می‌کنید و به آن دید بلند مدتی دارید، بهتر است به دنبال ایجاد حساب کاربری اینستاگرامی باشید و براساس اصول و تکنیک‌های درست فرآیند سئو اینستاگرام خود را انجام دهید و به هیچ وجه خود را درگیر سئو کلاه سیاه اینستاگرام نکنید.

 

چه عواملی در سئو اینستاگرام مهم است؟

سئو هنریست که با علم همراه است، در سئو اینستاگرام و وب‌سایت هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد که حساب‌های شما را به رتبه‌های برتر نتایج جستجو برساند ولی عوامل بسیاری برای بهینه‌سازی حساب اینستاگرام وجود دارد که در اینجا به این عوامل می‌پردازیم.

عبارات کلیدی: عبارات کلیدی به عنوان مهم‌ترین عامل برای جستجوها محسوب می‌شود و برپایه عبارات جستجو شده توسط کاربر، اینستاگرام به دنبال نام‌های کاربری، بیوگرافی، هشتگ‌ها، تگ‌های لوکیشن و ... مرتبط می‌گردد و نزدیک‌ترین نتیجه را به عبارتی که جستجو شده، نمایش می‌دهد؛ از این رو باید بدانید که کاربران از چه عباراتی برای جستجوی محتواهای مشابه شما استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی همچون: Hootsuite Insights و Google Trends در مورد عباراتی که کاربران برای جستجوی موضوعات مرتبط با کسب و کارتان استفاده می‌کنند، اطلاعات مناسبی کسب کنید.

فعالیت کاربران: این عامل شامل حساب‌ها و هشتگ‌هاییست که کاربران دنبال می‌کنند، با آن‌ها تعامل دارند و رتبه بالاتری نسبت به مواردی که تعامل کاربری کمتری دارند، کسب می‌کنند.

سیگنال‌های محبوبیت: مطمئناً محتوایی که در میان کاربران محبوب باشد در نتایج جستجوی اینستاگرام رتبه بالاتری را کسب خواهد کرد. اینستاگرام با شاخص‌هایی همچون: تعداد کلیک‌ها، دنبال کردن یک حساب، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و ... میزان محبوبیت محتوا را مشخص می‌کنند. یکی از موضوعاتی که به محبوبیت محتوای شما کمک می‌کند، انتخاب زمان مناسب جهت انتشار محتواهاست. انتشار محتوا در زمان مناسب جهت ایجاد تعامل بین محتوا و کاربران بسیار مفید است.

 

سئو اینستاگرام در گوگل

 

سئو اینستاگرام در گوگل

شما برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، فقط محبوبیت در اینستاگرام کافی نیست و سئو صفحه اینستاگرام باعث می‌شود که تعداد کاربران بیشتر و هدفمندتری به سمت حساب کاربری شما هدایت شوند ولی دیده شدن و ایندکس شدن حساب کاربری اینستاگرام به سادگی امکان‌پذیر نبوده و نیاز به انجام یک سری اقدامات دارد که در ادامه مراحل ثبت صفحه اینستاگرام در گوگل را بیان می‌کنیم.

 

مراحل ثبت سئو اینستاگرام در گوگل به چه صورت است؟

ثبت اینستاگرام در گوگل برای بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام و افزایش فروش ضروریست.

  • در مرحله نخست باید کلمات کلیدی مهم حوزه کاری و برند خود را با جستجو در گوگل یا اینستاگرام شناسایی کنید.
  • در مرحله دوم باید برپایه کلمه کلیدی شاخص و برند خود یک نام فوق‌العاده و جذاب برای حساب کاربری اینستاگرام خود انتخاب کنید به صورتی که معرف برند و کسب و کارتان باشد.
  • در مرحله سوم بیوگرافی صفحه خود را برپایه همین کلمات کلیدی بهینه نویسی کرده، لینک سایت خود را قرار داده و خود و هدفتان را به صورت مختصر و جامع معرفی کنید.
  • در مرحله چهارم کپشن‌های پست‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای خود را برپایه کلمات کلیدی مهم حداقل در دو تا سه پاراگراف، بهینه نویسی کنید. سعی کنید پاراگراف نخست خود را با کلمات کلیدی به صورت طوفانی آغاز کنید.
  • در مرحله پنجم باید برپایه کلید واژه‌ها به بهینه‌سازی هشتگ‌ها بپردازید و حتماً 20 تا 30 هشتگ مرتبط با کلمات کلیدی خود، بسازید.
  • در مرحله ششم باید اطمینان حاصل کنید که صفحه خود را از طریق مراجعه به بخش تنظیمات و غیرفعال کردن آیکون Privacy Account، عمومی کنید.
  • در مرحله هفتم باید حساب کاربری خود را به صورت بیزینسی تبدیل کنید که این مرحله مهم را باید از طریق مسیر ذیل انجام دهید.
  • Setting/ Account/ Switch to professional account و به حساب بیزینس سوئیچ کنید.
  • مرحله هشتم بسیار مهم است و در صورتی که دارای سایت یا وبلاگی هستید، پیوند زدن مستقیم صفحات سایت به لینک دقیق پست‌های اینستاگرام را فراموش نکنید. به عبارت دیگر محتواهای مشابه سایت را به صورت مستقیم و دقیق به پست اینستاگرام در پیج خود، لینک دهید. شما برای کپی کردن دقیق لینک هر پست خود می‌توانید از سه نقطه بالای پست‌ها در اینستاگرام استفاده کنید، از این طریق کاربران به صورت مستقیم از گوگل به اینستاگرام وارد می‌شوند.
  • در مرحله نهم از طریق سایت Graph Knowledge ، Schema.org قادرید برای گوگل مشخص کنید که برند شما در کدام کانال یا شبکه‌های اجتماعی فعال است و توصیه می‌کنیم که با یک نام یا برند واحد در تمامی شبکه‌ها ظاهر شوید. شما با انجام این مراحل می‌توانید بازدیدهای پیج خود و میزان فروشتان را افزایش دهید.

 

نکات طلایی برای موفقیت در سئو اینستاگرام

 

نکات طلایی برای موفقیت در سئو اینستاگرام

  • کلمات کلیدی خود را شناسایی و اولویت بندی کنید: شما برای شناسایی کلمات کلیدی خود از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی همچون: Ahrefs، SEMRush و WordStreamاستفاده کنید.
  • شاخص کلیدی عملکرد (KPI) را جهت اندازه‌گیری تأثیر، ایجاد کنید: شما با استفاده از ابزار Instagram Insights قادرید KPLهای همچون: دنبال کنندگان، بازدید از پروفایل، کلیک‌های وب سایت، لایک و کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری پست‌هایتان را ردیابی کنید و همچنین می‌توانید تأثیر بهینه‌سازی‌های خود را اندازه‌گیری کنید.
  • نام کاربری و بیوگرافی خود را بهینه کنید: شما باید سعی کنید برند و کلمه کلیدی خود را در نام کاربریتان بگنجانید. نام کاربری و بیوگرافی شما تأثیر بسیاری در بهینه‌سازی اینستاگرام دارد پس باید در انتخاب آن دقت کنید.
  • پست‌های خود (کپشن‌ها، هشتگ‌ها و ...) را بهینه‌ساز کنید: همواره از بدنه اصلی عنوان جهت هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی ارزشمند استفاده کنید و برای تقویت آن کلمه کلیدی و هدف قرار دادن سایر کلمات کلیدی فرعی از هشتگ استفاده کنید.
  • متن جایگزین (Alt Text) را به تصاویر اضافه کنید: شما باید زمانی که تصویری را اضافه می‌کنید، به صفحه عنوان وارد شوید، به پایین بروید، تنظیمات پیشرفته را انتخاب کرده، به بخش accessibility بروید و متن جایگزین را در آنجا اضافه کنید. این کار علاوه‌بر اینکه پست‌هایتان را در دسترس قرار می‌دهد، سئو اینستاگرام شما را هم افزایش می‌دهد.

 

نتیجه گیری

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، امروزه سئو اینستاگرام به عنوان یکی از مفاهیم مهم بازاریابی شناخته می‌شود و با کمی چشم‌پوشی تقریباً سئو اینستاگرام عملکردی مشابه سئو سایت دارد. پس در صورتی که قصد دارید در این شبکه اجتماعی محبوب دیده شوید و فروش بیشتری داشته باشید باید با تکنیک‌های سئو اینستاگرام آشنا شوید. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را با مفهوم سئو اینستاگرام و اهمیت آن، روش‌ها، تکنیک‌ها و مزایای آن آشنا کردیم و در انتها نکاتی طلایی جهت موفقیت در سئو اینستاگرام ارائه دادیم، از شما سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

 

نوشتن یک نظر

نظر