10 راهکار فوق العاده سئو مبتنی بر جستجوی معنایی (Semantic Search)

  • زمان تقریبی مطالعه 18 دقیقه
  • 2689

10 راهکار فوق العاده سئو مبتنی بر جستجوی معنایی (Semantic Search)

 

جستجوی معنایی (Semantic Search) رویکرد جدید گوگل در درک دقیق‌تر و صحیح‌تر هدف مخاطبان جستجو کننده از طریق شناخت بهتر کلمات است. به عنوان نمونه اگر کلمه فردوسی را جستجو کنید گوگل از طریق جستجوی معنایی متوجه می‌شود که منظور شما همان شاعر بزرگ حکیم فردوسی است نه میدان فردوسی؛ از این رو اطلاعات مفیدی را براساس رفتار کاربرانی که پیش از شما کلمه فردوسی را جستجو کرده‌اند، بررسی، جمع‌آوری و در اختیارتان قرار می‌دهد یا اگر اهل مشاهده فیلم ارباب حلقه‌ها باشید می‌دانید که نام شخصیت بد ذاتی که حلقه در وجود «اسمیگل» به وجود آورد، گالوم است. اما فرض کنید که شما نام آن را فراموش کرده‌اید و در همین زمان قصد دارید در مورد تاریخچه این شخصیت بدانید و با جستجوی عبارت موجود ترسناک در ارباب حلقه‌ها، گوگل منظور شما را درک می‌کند و صفحه ویکی‌پدیای گالوم را نمایش می‌دهد اما در گذشته اگر این عبارت را جستجو می‌کردید گوگل درک درستی از کلمات نداشت و برای نمایش نتایج، به دنبال صفحاتی می‌رفت که صرفاً کلمه یا عبارت مورد نظر در آن‌ها بود. در حقیقت جستجوی معنایی به کمک الگوریتم‌های خاص، هوش مصنوعی، بررسی منابع اطلاعاتی عظیم، درک پیشرفته‌ای از هدف جستجوگر به همراه داشته و این قابلیت را دارد که نزدیک‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ‌ها را به نمایش بگذارد. در حقیقت جستجوی معنایی یک تحول نوین در دنیای سئو به‌وجود آورده و به دنبال آن بسیاری از سئو کارها مجاب شدند که رفتارهای پیشین خود را تغییر دهند و از تکنیک‌های جدید برای سئو کردن سایت استفاده کنند. ما در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار قصد داریم شما را به طور کامل با جستجوی معنایی آشنا کنیم، پس تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

 

جستجوی معنایی (Semantic Search) چیست؟

 

جستجوی معنایی (Semantic Search) چیست؟

جستجوی معنایی (Semantic Search) یک تکنیک جستجوی اطلاعات است که فقط براساس کلمات کلیدی نتایج جستجو را مرتب نمی‌کند بلکه بر پایه درک مفهوم کلماتی که کاربر در جستجو استفاده کرده، نتایج را مرتب می‌کند. جستجوی معنایی به کمک شناخت، درک، تجزیه و تحلیل عبارت جستجو شده، تطبیق الگوریتم‌های زبان طبیعی، مفاهیم و مترادف‌ها، بهترین و دقیق‌ترین اطلاعات را از پایگاه‌های اطلاعات، سایت‌ها و سایر منابعی که در اینترنت وجود دارد تهیه و در نتایج جستجو برای کاربران نمایش می‌دهد. در واقع هدف گوگل از جستجوی معنایی، درک زبانی است که انسان‌ها به طور طبیعی و روزمره از آن استفاده می‌کنند. همچنین این نوع جستجو به دنبال بهبود دقت جستجو و درک هدف جستجوگر از طریق معنای متنی بوده و قابلیت استخراج پاسخ‌ها و نمایش نتایج دقیق و شخصی‌سازی شده را دارد. از این رو موتورهای جستجو قادرند از طریق این جستجو کوئری‌های مختلف را درک کنند و دریابند که چه مواردی سبب ایجاد یک کوئری توسط کاربر می‌شود و کاربران از جستجوی کوئری مورد نظر چه انتظاراتی دارند. گوگل هنگامی که قصد دارد محتوای مربوط به یک کوئری را تشخیص دهد، عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

  • سابقۀ جستجوی کاربر
  • موقعیت جغرافیایی کاربر
  • با هم‌آیی کلمات و فاصله میان آن‌ها (Co-Occurrence)
  • دامنه‌های لینک داده شده به اسناد و متون مرتبط به موضوع جستجو
  • خصوصیات کوئری (انواع مختلف نوشتاری یک کلمه، خصوصیات املائی و ...)
  • سابقه جستجوی همگانی (جستجوهایی که در بازه‌های زمانی نزدیک و پی در پی انجام شده‌اند و با جستجوی کاربر مرتبط است.)

 

بهتر است بخوانید: رقص گوگل (Google Dance) چیست؟ نقش گوگل دنس در سئو

 

جستجوی معنایی چه اهمیتی دارد؟

 

جستجوی معنایی چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت فزاینده جستجوی معنایی، جستجوی صوتی است که معمولاً با جملات و عبارات طولانی‌تر انجام می‌شود. Siri و Alexa دستیارات صوتی گوگل و سایر ابزارهای جستجوی صوتی برای اینکه کاربران را به نتایج دلخواه جستجو برسانند باید به علم پس زمینه و درک دقیق معنایی گسترده دسترسی داشته باشند.

پیچیدگی زبان یکی دیگر از عوامل اهمیت این جستجو می‌باشد، فارغ از اینکه کاربر از کدام زبان برای جستجو استفاده می‌کند، بسیاری از کلمات دارای معانی متعددی هستند؛ بنابراین جهت ارائه نتایج مرتبط‌تر، موتورهای جستجو باید بتوانند عبارت جستجو را در متن بررسی کنند. به عنوان نمونه یک موتور جستجو باید میان کلمه table (میز) و table (جدول) تمایز قائل شود که این امر بدون تحلیل معنایی امکان‌پذیر نیست ولی جستجوی معنایی این نوع جستجوها را آسان کرده، به صورتی که فقط با قرار دادن کلمه در متن، این امر را انجام می‌دهد. از دیگر دلایل اهمیت جستجوی معنایی می‌توان موارد ذیل را برشمرد.

1. استفاده کاربران از کلمات متنوعی که شبیه محتوای مورد نظر نیست: همانطور که می‌دانید اغلب کاربران در زمان جستجو از کلمات متنوعی استفاده می‌کنند که دقیقاً شبیه محتوای مورد نظر نیست یا در برخی مواقع هنگام جستجوی کاربر نمی‌داند که چگونه سوال خود را مطرح کند. به عنوان نمونه تصور کنید که رادیو آهنگی را پخش می‌کند و شما آن آهنگ را می‌پسندید ولی اسم آهنگ و خواننده را نمی‌دانید؛ از این رو شروع به جستجوی بخش‌هایی از متن آهنگ در گوگل می‌کنید و گوگل از طریق جستجوی معنایی مفهوم سرچ شدۀ شما را درک کرده و محتوای دقیق و مورد نظرتان را در نتایج گوگل برای شما به نمایش می‌گذارد.

2. جستجوهایی که به صورت ناخواسته مبهم هستند: جالب است بدانید که حتی در زبان انگلیسی تقریباً 40 درصد کلمات دارای معانی متفاوتی هستند یا اسامی بسیاری وجود دارد که به عنوان صفت، فعل یا هردو آن‌ها به‌کار می‌روند و این مسئله بسیار چالش برانگیز است ولی جستجوی معنایی درصدد است که این چالش را رفع کند.

3. ضرورت درک روابط بین سلسله مراتب لغوی و entityها

4. درنظر گرفتن علایق و تمایلات شخصی

در حقیقت گوگل و سایر موتورهای جستجو در شناسایی ماهیت‌های گوناگون و ایجاد پاسخ برای سوالات مختلف متخصص شده است. این کار را از طریق ارتباط دادن داده‌ها که جستجوی قوی‌تر و مرتبط‌تری را ایجاد می‌کند، انجام می‌دهد و به پرسش‌ها به صورت الگوریتم درک شده پاسخ دقیق می‌دهد. بنابراین جستجوی معنایی فرآیند ارتباط دهی، سازمان‌دهی و نظم‌دهی اطلاعات به طور معنایی به وظیفه‌ای برای موتورهای جستجو تبدیل شده است و با درک کلیۀ این داده‌ها و اطلاعات امکان بهترین نتیجه گرفتن تجربه کاربر را به حداکثر می‌رساند.

 

چرا موتور های جستجو به دنبال جستجوی معنایی هستند؟

همانطور که می‌دانید کاربران همواره به دنبال نتایج دقیق، کاربردی و مفید هستند؛ از این رو گوگل و سایر موتورهای جستجو دریافتند که آنالیز کلمات کلیدی برای نمایش نتایج جستجو کافی نیست بلکه باید مفاهیم جستجوی کاربران را درک کنند و از میان کلیۀ اطلاعات موجود در بستر اینترنت، مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین نتایج را به کاربران ارائه کنند که جستجوی معنایی، بهترین تکنیک است. در حقیقت جستجوی معنایی برای یک موتور جستجو به معنای اسپم (هرزنامه) کمتر، حجم اطلاعات بیشتر، درک بهتر از هدف جستجوی کاربر و جستجوی نزدیک‌تر و دقیق‌تر به زبان طبیعی انسان است.

 

معرفی کاربردهای جستجوی معنایی

 

معرفی کاربردهای جستجوی معنایی

شاید هر روز با جستجوی معنایی سروکار داشته باشید ولی به آن توجه نکرده باشید. ما در این بخش قصد داریم شما را با برخی از مهم‌ترین کاربردهای جستجوی معنایی در زندگی روزمره آشنا کنیم.

شناسایی و ویرایش کلمات جستجو شده: یکی از کاربردهای جستجوی معنایی، شناسایی کلمات نادرست از نظر نگارشی، املائی و اصلاح آن‌هاست. مسلماً برایتان پیش آمده است املای عبارتی که در موتور جستجو وارد نمودید، اشتباه باشد و زمانی که بر روی آیکون ذره‌بین کلیک می‌کنید، گوگل به صورت خودکار نسخه صحیح و ویرایش شده عبارت جستجوی شما را با رنگ آبی نمایش می‌دهد.

ارائه پاسخ‌های کاربردی در کوتاه‌ترین زمان ممکن: جستجوی معنایی با درک سریع عبارتی که شما جستجو کردید در کوتاه‌ترین زمان ممکن چندین سایت مرتبط را ارائه داده و مستقیماً پاسخ سوالات شما را نشان می‌دهد.

پاسخگویی به سوالات: امروزه گوگل و سایر موتورهای جستجو به کمک جستجوی مفهومی قادرند به آسانی سوالات مختلف را درک نموده و برای آن‌ها مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ را ارائه ‌دهند.

شناسایی مطالب بی‌کیفیت: جستجوی معنایی مزایای پیشرفته‌ای برای موتورهای جستجو به ارمغان می‌آورد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شناسایی و رد صلاحیت محتواهای بی‌کیفیت است. در گذشته بسیاری از سایت‌ها با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا سعی داشتند رتبه بهتری کسب کنند اما طی سال‌های اخیر کسب رتبه بالا به این سادگی نیست و گوگل با استفاده از الگوریتم‌ها و استراتژی‌های هوشمند و پیچیده خود کیفیت صفحات را بررسی و رتبه‌بندی می‌کند. ما در این بخش قصد داریم شما را با برخی از پرکاربردترین و پیچیده‌ترین استراتژی‌های گوگل آشنا کنیم.

  • نما سازی پنهان برای معانی (LSI) مخفف latent Semantic Indexing
  • اختصاص دادن پنهانی( Dirichlet) یا LDA مخفف latent Dirichlet Allocation
  • فراوانی لغت - فراوانی سند معکوس (TF-IDF)مخفف Term Frequency-Inverse Document Frequency
  • موتورهای جستجو با استفاده از جستجوی معنایی و الگوریتم جستجوی مبنی بر موجودیت entity-based search، می‌توانند به درک درست‌تری نسبت به آنچه که ممکن است کاربر به دنبال آن باشد، برسند.

 

جستجوی معنایی چه اهمیتی در سئو دارد؟

آشنایی با جستجوی معنایی برای متخصصان سئو بسیار مهم و ضروریست؛ زیرا سبب می‌شود تا همگام با تحولات موتورهای جستجو پیش روند. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، در آینده‌ نزدیک جستجوی صوتی سهم عظیمی از نتایج جستجو را خواهد داشت؛ از این رو اهمیت زبان طبیعی و محاوره انسان در جستجو غیرقابل انکار است و به همین دلیل متخصصان سئو و صاحبان سایت باید به تحولات و تکنیک‌های جستجوی معنایی توجه بسیاری کنند. آگاهی از نحوه کار با جستجوی معنایی، نگرش جدیدی را در تولید و ارائه محتوا به شما می‌دهد. شما باید سناریوهای احتمالی جستجوی کاربران را پیش‌بینی کنید و نحوۀ پاسخگویی به کوئری کاربران را درک نموده و محتوایی که دارای جایگاه مناسب در پاسخ کاربران است را تولید کنید.

 

جستجوی معنایی چگونه کار می کند؟

گوگل در سال 2013 با معرفی الگوریتم مرغ مگس‌خوار نشان داد که در حال تغییر نگرش به مفهوم جستجو است و سعی دارد تا قصد کاربران از جستجو را شناسایی و تشخیص دهد. این الگوریتم یکی از بزرگ‌ترین تحولات بنیادی گوگل از سال 2009 بوده که حاصل آن، نتایج نزدیک‌تر و مرتبط‌تر به پاسخ سوالات است. در حقیقت به‌جای اینکه در جستجو به کلمات توجه شود، مفهوم آن عبارت درنظر گرفته می‌شود. اکنون گوگل در حال کار بر روی داده‌های جستجوی خود است تا دانش خود را نسبت به این موضوع کامل‌تر کند. این اطلاعات تحت عنوان گراف دانش می‌باشد.

 

چرا گوگل به جستجوی معنایی اهمیت می دهد؟

گوگل سعی دارد با نمایش بهترین سایت‌ها به کاربران، آمار مخاطبان خود را افزایش دهد و قادر است از تبلیغات درآمد بسیاری کسب کند؛ از این رو گوگل هر فعالیتی که به نمایش نتایج نزدیک‌تر و بهتر برای کاربران ختم شود را دنبال می‌کند.

 

راهکارهای فوق‌العاده سئوی مبتنی بر جستجوی معنایی

 

راهکارهای فوق‌العاده سئوی مبتنی بر جستجوی معنایی

ما در این بخش قصد داریم به شما توضیح دهیم که چگونه باتوجه به جستجوی معنایی، الگوریتم مرغ مگس‌خوار و گراف دانش، سایت خود را سئو کنید.

1. خودمانی باشید: شاید با سایت‌هایی که جملات بسیار خشکی دارند و سعی دارند برای نوشتن یک مطلب کوتاه از هزاران کلمه غیرقابل فهم و سخت استفاده کنند، مواجه شده باشید. این محتواها علاوه‌بر رنجاندن مخاطبان، ممکن است سئوی محتوای شما را هم کاهش دهد. در حقیقت با پیشرفت هوش مصنوعی، رنک برین و الگوریتم مرغ مگس‌خوار، تولید محتوا به شکل طبیعی اهمیت بسیاری پیدا کرده است؛ زیرا مخاطبان از کلمات مرتبط بیشتر استفاده می‌کنند و کلمات ناشناخته در متن به‌‌کار نمی‌برند و از سوی دیگر ربات‌های موتور جستجو قادرند به راحتی معنای جملات و کلمات را درک و آن‌ها را به موضوعات اصلی ربط دهند.

2. ساختار ایجاد کنید: زمانی که یک محتوای جدید خلق می‌کنید از خود بپرسید که قصد دارید اطلاعات را به چه شکلی ارائه کنید تا ساختار یکپارچه و منطقی حول محور آن شکل بگیرد و پیدا کردن آن برای کاربر آسان باشد؛ از این رو هنگامی که کاربر محتوای شما را در ساختاری مناسب به راحتی درک کند، علاوه‌بر اینکه به کاربر کمک کردید، بلکه قدم بزرگی در جهت کمک به موتورهای جستجو برای فهم محتوای خود برداشته‌اید.

3. مرتبط صحبت کنید: همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم در گذشته گوگل باتوجه به تکرار کلمه کلیدی متوجه می‌شد که صفحه شما برای سئو مناسب است یا خیر اما امروزه گوگل برای بررسی ارتباط صفحه شما با کلمه کلیدی مورد نظرتان از نظر معنایی توجه می‌کند؛ بنابراین اگر سعی دارید که سایت شما در گوگل رتبه خوبی داشته باشد، به‌جای تمرکز بر تکرار کلمه کلیدی روی نوشتن یک محتوای مناسب و جذاب تمرکز کنید.

4. باهم‌آیی را فراموش نکنید: زمانی که از هم‌آیندی و باهم‌آیی (Co-Ocurrence) صحبت می‌کنیم، منظور کنار هم قرار گرفتن دو یا چند واژه است. به عنوان مثال: خورد و خوراک، رفت و آمد، اشک و لبخند و ... برخی از کلمات باهم‌آیی در زبان فارسی هستند. پس در صورتی که قصد دارید محتوای شما در نتایج گوگل جزو پاسخ‌های مرتبط و دقیق به کوئری کاربران قرار گیرد، تا حد امکان تلاش کنید کلمات همنشین با کلمات کلیدی خود را در محتوا بگنجانید تا هرگز از دایرۀ پاسخ‌های دقیق حذف نشوید.

5. از لینک‌های داخلی استفاده کنید: لینک داخلی در وهله نخست به کاربران شما کمک می‌کند که محتواهای مرتبط را پیدا کنند، در مرحله دوم باعث افزایش زمان ماندگاری مخاطبان شده و گوگل بهتر به ارتباط محتواهای سایت شما پی ببرد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که علاوه‌بر لینک‌های داخلی، گرفتن بک لینک از سایت‌های مرتبط به موضوع و محتوای صفحه سبب افزایش اعتبار شما شده و در جستجوی معنایی تأثیرات مثبتی به همراه دارد.

6. بر کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید: امروزه بالا آمدن در نتایج جستجوی گوگل در کلمات کلیدی طولانی آسان‌تر و کارآمدتر است. همچنین با استفاده از کلمات کلیدی طولانی به موتورهای جستجو متذکر می‌شوید که پاسخ دقیق‌تری برای جستجوی کاربر در دسترس دارید.

7. به هیچ سوالی پاسخ منفی ندهید: مطمئناً در بسیاری از سایت‌ها مشاهده کرده‌اید که در مقالات خود سعی می‌کنند همه چیز را پیرامون موضوع مورد نظر توضیح دهند. حتی در بسیاری از مقالات تا حدی بحث طولانی می‌شود که در انتهای مطلب یک سرتیر با عنوان سوالات متداول نوشته و دوباره سوالاتی که احتمالا در ذهن مخاطب به وجود می‌آید را پاسخ می‌دهند. در واقع آن‌ها قصد دارند در برابر جستجوی معنایی، سربلند باشند.

8. از داده‌های ساختار یافته کمک بگیرید: گوگل طی چند سال اخیر از هر تکنیکی کمک گرفته تا بتواند محتوای سایت‌ها را بهتر درک کنند که یکی از این تکنیک‌ها، تشویق و ترغیب وبمستران به استفاده از کدهایی در سایت خود تحت عنوان داده‌های ساختار یافته یا اسکیما است. در واقع اینکه در نتایج جستجو و پایین عنوان سایت تعداد نفرات رأی دهنده، نمره آن و ... نوشته می‌شود به علت وجود اسکیماهاست که گوگل به کمک این کدها در صفحه متوجه آمار شده و آن‌ها را در نتایج نمایش می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تنها این اطلاعات محدود را به گوگل نمی‌دهد بلکه گستره اطلاعات این کدها بسیار وسیع است. وجود اسکیما در سایت سبب افزایش درک گوگل از محتواها شده و به جستجوی معنایی کمک قابل توجهی می‌کند. همچنین ظاهر سایت شما را کمی متفاوت در نتایج نمایش می‌دهد، نرخ کلیک صفحه را افزایش داده و به دنبال آن رتبه شما هم افزایش پیدا می‌کند.

9. خودتان را در جستجوی معنایی ثابت کنید: یکی دیگر از استراتژی‌های سئو کردن سایت برای رویکرد جستجوی معنایی این است که خود را از طریق انتشار محتواهای مرتبط ثابت کنید. در حقیقت اگر گوگل متوجه شود که شما در حوزه فعالیت خود، اطلاعات کافی دارید، اعتبار بیشتری برای شما در نظر می‌گیرد و به راحتی محتواهای شما را در نتایج سئو می‌کند.

10. کلمات مترادف و نسخه‌های متفاوت از یک کلمه را فراموش نکنید: استفاده از کلمات هم‌معنی و نسخه‌های متفاوت از یک کلمه یا مفهوم مزایای بسیاری دارد. به عنوان نمونه: اگر محتوایی در مورد پوشاک پاییزه می‌نویسید باید حواستان باشد که برخی از کاربران ممکن است به‌جای کلمه پوشاک از کلمات کلیدی لباس‌ها، لباس، البسه استفاده کنند یا نسخه‌های متفاوت پاییزه، پائیزه، پاییزی یا پائیزی را به‌کار ببرند. فراموش نکنید که استفاده از کلمات مترادف و نسخه‌های مختلف یک کلمه علاوه‌بر اینکه ساختار محتوای شما را غنی‌تر می‌کند از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی هم جلوگیری می‌کند و سبب شده تا موتورهای جستجو سایر کلید واژه‌ها و اصطلاحات مرتبط به موضوع محتوای شما را هم بشناسند.

 

کدام یک از الگوریتم‌های گوگل نقش به‌سزایی در جستجوی معنایی دارد؟

 

کدام یک از الگوریتم‌های گوگل نقش به‌سزایی در جستجوی معنایی دارد؟

  • الگوریتم برت (Bert)
  • الگوریتم رنک برین (RankBrain)
  • گراف دانش (Knowledge Graph)
  • الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

 

مزایای جستجوی معنایی برای بازاریابی دیجیتال

 

مزایای جستجوی معنایی برای بازاریابی دیجیتال

در این بخش قصد داریم شما را با برخی از مزایای فوق‌العاده جستجوی معنایی برای بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم.

  • غنی‌سازی معنایی، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.
  • کسب و کارها قادرند روابط بهتری با مشتریان ایجاد کنند.
  • بازدیدکنندگان سایت در زمان پیدا کردن پاسخ سوالات خود لذت می‌برند.
  • استراتژی جستجوی معنایی دربردارندۀ جستجوهای پولی و غیر پولی می‌شود.
  • ربات‌های گوگل قادرند راحت‌تر سایت را درک کرده و جستجو را با محتوای شما ارتباط دهند.

جستجوی معنایی کمک می‌کند محتوای با کیفیت پایین از یک جستجو حذف شود و به کاربران بهترین نتایج نمایش داده می‌شود. همچنین رتبۀ محتوای تکراری و کپی شده پایین می‌آید. در حقیقت جستجوی معنایی بر روی محتواهایی که تکیه کمتری بر روی کلمات کلیدی داشته باشند و محتواهای باکیفیت بهتر برای پاسخ به سوالات تمرکز دارد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تمرکز بر سوالات و پاسخ به‌آن‌ها به اعتبار برند، سایت و بهبود موقعیت شما بر روی گوگل کمک قابل توجهی می‌کند.

هنگامی که سایت شما برای جستجوی معنایی بهینه شود، قادرید از مزایای آن بهره ببرید و تنها چالش شما این است که موتورهای جستجو و کاربران احترام بسیاری برای وب‌سایت شما قائل شوند؛ از این رو می‌توانید حضور آنلاین خود، اعتبار و موفقیتتان را افزایش دهید. ما به شما توصیه می‌کنیم که محتوای خود را به صورتی تولید کنید که برای کاربران مفید باشد و از تکرار کلمات کلیدی و تولید محتوایی که تنها با هدف ارتقای رتبه در موتورهای جستجو ایجاد شده، پرهیز کنید؛ زیرا امروزه الگوریتم‌هایی که معنای جستجوهای شما را درک می‌کنند، هوشمندانه‌تر شده‌اند و با یک روش بازاریابی اطلاعات دقیق‌تر، ارتباط‌های بیشتری می‌یابد و نهایتاً سرنخ‌های بیشتری ارائه می‌کنند. در حقیقت جستجوی معنایی علاوه‌بر اینکه به عنوان یک ابزار برای جستجو و بازاریابی است، یک روش فوق‌العاده برای جمع‌آوری اطلاعات است.

 

نتیجه گیری

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، جستجوی معنایی کلیۀ سیستم محتوا را تحت تأثیر قرار داده و به کمک هوش مصنوعی، الگوریتم‌های پیچیده، اصول جستجوی معنایی را به راحتی درک می‌کند. گوگل همواره در حال به‌روزرسانی الگوریتم‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی است که سبب ارتقای قابلیت‌هایی همچون: درک زبان طبیعی و هدف کاربر از جستجو می‌شود. در واقع جستجوی معنایی بر مبنای ادبیات محاوره و زبان روزمره بوده و موتورهای جستجو به‌جای اینکه تنها چند کلمه را جستجو کنند، معنای آن‌ها را در جمله و هدف کاربر از جستجو را هم درک می‌کند؛ از این رو با وجود جستجوی معنایی، کلید واژه‌ها تنها عامل ارتقای رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو نیست و این امر سبب شده تا بسیاری از سئوکارها به تولید محتوای ارزشمندتری بپردازند. بنابراین شما برای رسیدن به جایگاهی برتر در نتایج جستجو باید به درک بهتری نسبت به این عملکرد برسید و مطابق آن سایت خود را سئو کنید. ما در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را به طور کامل با جستجوی معنایی آشنا کردیم، از شما سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

 

نوشتن یک نظر

نظر