محتوای ستونی یا پیلار کانتنت (pillar content) چیست _ پزشک کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 14 دقیقه
  • 1072

محتوای ستونی یا پیلار کانتنت (pillar content) چیست _ پزشک کسب و کار

محتوای ستونی یا پیلار کانتنت به محتواهایی گفته می شود که بسیار طولانی اند و به موضوعات کلی می پردازند. هدف این محتواها پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و معرفی محصولات کسب و کارها می باشد.

Pillar content در واقع فرمتی از محتوا می باشد که در زمینه گردآوری مطالب کمک بسیاری به شما می کند. شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که بخواهید به صورت گسترده محتوایی را طراحی نمایید، در این حال اگر از فرمت و روش مناسبی برای تولید محتوا استفاده نکرده باشید، ممکن است نتوانید به نتایج خوبی دست یابید. البته به‌کارگیری محتوای ستونی زمانی به کارتان می آید که نتوانید مطالب مورد نظرتان را در دو یا سه مطلب جداگانه‌ی وبلاگی جمع بندی نمایید. اگر از روش ستونی برای تولید محتوا استفاده نکنید، هم مشتریانتان را سر درگم می کنید و هم خودتان موفق به جمع بندی مطالب نخواهید شد.

پیلار کانتنت (pillar content) همانند درختی می باشد که از یک ساقه اصلی و شاخه‌های فرعی تشکیل شده است، محتوای ستونی باید در کنار مطالب دیگری به نام محتوای خوشه ای، قرار بگیرد. معمولا محتواهای ستونی، موضوعات کلی و جامعی را پوشش می‌دهند و شامل تمام موضوعات فرعی هم می‌شود اما آن ها را به صورت گذرا بررسی می‌کند. محتواهای ستونی به تمامی محتواهای خوشه ای که به واسطه آن تشکیل شده اند لینک می دهد. به علاوه تمام محتواهای خوشه ای نیز باید به محتوای ستونی لینک بدهد. بدین شکل، ساختاری به وجود می آید که خوشه موضوعی نام دارد.

انتشار پست خوب در وبلاگ، موجب بهبود سئوی سایت و رشد کسب و کار می شود و با نوشتن پست های وبلاگ، صاحبان و مدیران کسب و کار به مخاطبانشان خود نشان می دهند که مایلند تا با آن ها صمیمانه و مستقیما صحبت کنند. برخی از صاحبان مشاغل یا وبمستران در تلاش اند تا هر روز مطالب کوتاهی را در وبلاگ قرار بدهند و آن را به روز نگه دارند تا سئوی سایتشان را بهبود بخشند و ترافیک بیشتری را به وجود آورند. اما راه بسیار ساده تر و کاربردی تری نیز وجود دارد که همان استفاده از محتوای ستونی یا پیلار کانتنت می باشد. زیرا تولید تعداد زیادی محتوای با کیفیت کار آسانی نمی باشد و اگر پست های بی هدف و بدون هیچ المان جذابی اما با تعداد زیاد بارگذاری کنید، هیچ تاثیری نخواهد داشت. درحالیکه اگر پست های با ارزش و با کیفیتی را در سایت قرار دهید مخطابان زیادی را جذب خواهید نمود. پس بهتر است تا محتوای ستونی یا پیلار کانتنت (Pillar content) را در تقویم محتوایی خود قرار دهید.

حال اگر بخواهیم در مورد دیجیتال مارکتینگ، محتوای ستونی تولید نمایید، باید در مطالبش به موضوعاتی مانند: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی درونگرا، سئو، تولید محتوا، بازاریابی ویدئویی و ... اشاره کنید.

 

محتوای ستونی چه کاربردی دارد؟

دانستیم که محتوای ستونی به موضوعات کلی و گسترده می پردازد و کاربرانی که درباره موضوعات کلی جستجو می‌کنند، معمولا در مراحل اولیه سفر مشتری قرار دارند و به دنبال اطلاعات کلی برای آشنایی اولیه با موضوع مد نظرشان می گردند. این کاربران به اطلاعات دقیق و جزئی نیازی ندارند. از این رو محتواهای ستونی اطلاعات موردنیاز چنین کاربرانی را تامین می‌کند. در نهایت نیز مخاطبان با مطالعه محتوا های ستونی، به کسب اطلاعات بیشتر و جزئی تر در مورد این مطالب مشتاق می شوند و با کمک لینک سازی داخلی می توان آن ها را به صفحات تخصصی‌تر سایت هدایت نمود. لازم به ذکر است که محتوای ستونی بیش از هرچیزی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی کاربرد دارد و این محتوا ها شانس بیشتر در کسب رتبه های خوب دارد.

 

بیشتر بدانید: معرفی 7 ابزار برای بازاریابی محتوا

 

انواع محتوای ستونی یا پیلار پیج کدامند؟

 

انواع محتوای ستونی یا پیلار پیج کدامند؟

۱ـ محتوای راهنمای جامع

برخی از محتواهای ستونی از نوع راهنمای جامع می باشند که محتوایی کامل و جامعی نیز هستند و کاربرانشان بر این باور می باشند که این محتوا کامل و جامع می باشد و هرچه که نیاز است بدانند، در اختیارشان قرار می گیرد. زیرا این دسته کاربران هیچ گونه اطلاعاتی از موضوعاتی که سرچ کرده اند ندارند پس کامل بودن این محتواها اهمیت بسیار زیادی دارد. محتوای راهنما بخش های متعددی دارد که شامل مواردی مانند: نام بردن تمامی جزئیات، دلیل اهمیت، روش های انجام آن، توضیح واضح اصل و مفهوم موضوع مورد نظر و تمامی مطالبی که به کاربران اطلاعات مفیدی بدهد، می باشد. در نهایت هر کدام از این موضوعات می توانند مقاله ای مخصوص به خودشان را داشته باشند که همان محتوای خوشه ای یا کلاستر به آن ها گفته می شود و در مقاله ای اصلی یا همان ستونی به آن لینک دهی می شود.

 

۲ـ محتوای سوال و جواب

محتوای سوال و جواب نوع دیگری از محتواهای ستونی می باشند که در تولید آن کاربر با اضافه نمودن چیست به موضوع و یا کلمه‌ی مد نظر در جست و جوی یافتن مفهومی می باشد که به دنبال آن می گردید و در پاسخ به این سوالات باید پاسخ های بسیار کامل و بی عیبی داده شود. به علاوه به تمام سوالات جانبی نیز پاسخ داده می شود.

 

۳ـ محتوای لیستی یا بهترین ها

نوع دیگر از محتواهای ستونی محتواهای لیستی یا بهترین ها می باشد. اگر دقت کرده باشید بسیاری از کاربران در گوگل به دنبال دریافت اطلاعاتی می باشند که شامل بهترین های آن مبحثی که به دنبالش می گردند باشد. مثلا بهترین شیوه های کسب درآمد از طریق مشاغل خانگی، روش های بازگشت و افزایش سرمایه و ... محتوای لیستی بر اساس پیوندهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

4- محتوای 10x

این محتواها در واقع 10 برابر محتواهای عادی می باشند که در وبلاگ انتشار می یابند و ممکن است بارها آن ها را دیده باشید. به طور مثال، سایتی محتوایی را به اشتراک می گذارد و قسمتی از آن را در اختیارتان قرار می دهد و همان لحظه که متوجه می شوید دقیقا به همین محتوا و ادامه آن نیاز دارید، خواهید دید که ادامه اش را اختیارتان قرار نمی دهند و باید آن را خریداری نمایید یا اطلاعاتی مانند شماره تماس یا ایمیل را وارد کرده و یا عضو همان سایت شوید. اما در حالیکه در محتوای ستونی تمام آن چیزی که در مورد یک موضوع احتیاج دارید را به صورت کامل و رایگان در اختیارتان قرار می دهد.

 

محتوای خوشه ای یا کلاستر چیست؟

در تعریف محتوای خوشه ای یا کلاستر باید بگویم که در واقع همان بلاگ های معمولی می باشند که در آن ها جزئیات ریزی مانند: قیمت، مشخصات، سوالات، مفاهیم و موقعیت ها و مطالبی که در محتوای ستونی خودتان نمی‌توانید بنویسید را، در محتوای خوشه ای می توانید وارد نمایید. صفحات کلاستر موضوعی موجب افزایش ترافیک سایتان می شود و کمک می‌کند و کاربران سایت را به صفحات مورد نیازشان راهنمایی نمایید.

 

چگونه یک محتوای ستونی یا PILLAR CONTENT بسازید؟

 

چگونه یک محتوای ستونی یا PILLAR CONTENT بسازید؟

جالب است بدانید که اگر بر اساس خوشه سازی محتوا پیش بروید، گوگل درک خواهد نمود که چگونه باید صفحات را به هم ربط دهد و هر گاه کاربران یا مشتریان در محدوده موضوعی محتوای شما جستجو کنند، قطعا سایتتان جزو اولین نتایج و پیشنهادات خواهد بود. اما برای ایجاد محتوای پیلار باید موارد زیرا در هم در نظر بگیرید:

 

  1. شناخت مخاطبان: پیش از آنکه کسب و کارتان را شروع نمایید باید اهداف، وبلاگ و در نهایت محتوایتان را به خوبی بشنایبد و پرسونای مخاطبانتان را مشخص نمایید. هرچه بیشتر مخاطبانتان را بشناسید، از نیاز ها و علایقشان بیشتر با خبر خواهید شد و محتوای با ارزش تری تولید خواهید کرد. و در نهایت محتوای ستونی شما موثرتر می شود. با درک کامل این موضوع، می توانید موضوع اصلیتان را به درستی انتخاب نمایید. حتی می توانید لیستی از عنوان هایی که برای مخاطبانتان مفید باشد را هم بدست آورید.
  2. بررسی کلمات کلیدی: تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی این شانس را به شما می دهد که موضوعات به شدت رقابتی را انتخاب نکنید. اما در عین حال بتوانید موضوعاتی کاملا مرتبط، با سرچ بالا که ترافیکتان را هم افزایش دهد را بیابید. به عبارتی باید بررسی نمایید که موضوعاتتان با چه نوع کلمات کلیدی تطابق دارند. پس توجه بیشتری بر روی هدف سرچ کلمه داشته باشید و بررسی نمایید کمه زمانی که افراد موضوعی را سرچ می کنند دقیقا به دنبال چه چیزی می گردند و در آخر لیستی از سوالاتی امکان دارد مخاطبان در مورد آن موضع برایشان پیش بیاید را بنویسید.
  3. ترکیب کردن پست‌های قدیمی یا ایجاد پست جدید: اگر محتواهایی قبلی موجود در سایتتان با عنوان موضوع جدیدی که مد نظرتان می باشد ارتباط دارد می توانید آن ها را باهم ترکیب نمایید اما در غیر این صورت باید پست و محتوایی تولید کنید که تمامی موارد را پوشش دهد.
  4. محتوای ستونی خود را سازماندهی کنید: اگر از زیر عنوان های h2 و h3 و دکمه های پرش استفاده می کنید تا مخاطبان بتوانند مطالب را آسان تر بخوانند، باید مطمئن شوید که دنبال نمودن محتوایتان برایشان آسان می باشد.
  5. نقشه موضوع خوشه‌ها را بکشید: بهتر است تا لیستی از زیرعنوان‌ها، اصطلاحات، سوالات و دیدگاه‌هایی که پست‌های مجزا و مرتبطی با موضوع مورد نظرتان می‌تواند تولید کند، آماده سازید.
  6. موضوعات را به هم ربط دهید: هر صفحه ای که موضوع اصلی را در بر میگیرد را به پیلارپیج لینک دهید. زیرا پیلارپیج باید حاوی لینک‌هایی از تمام پست‌های مربوطه باشد.
  7. پیلار پیج خود را تبلیغ کنید: لینک پیلارپیج خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و از هر فرصتی برای تبلیغ آن استفاده نمایید. سپس مشاهده خواهید نمود که سریع‌تر در رتبه‌های اول گوگل قرار می گیرید.

 

 

تمام نکاتی که باید به هنگام تولید محتوای ستونی، در ساختارش اجرا نمایید

 

تمام نکاتی که باید به هنگام تولید محتوای ستونی، در ساختارش اجرا نمایید

  • در عنوان صفحه خود موضوع اصلی را قرار دهید.
  • تا جایی که امکان دارد باید موضوع اصلی را در H1 تعریف کنید.
  • از لیبل‌های H2 برای سرتیترهای بخش‌ها استفاده نمایید.
  • اطمینان یابید که عکس‌های مربوط به عنوان اصلی را با لیبل‌های لازم در متن قرار داده اید.
  • یک منوی محتوایی برای ناوبری ساده اضافه کنید.
  • لینک‌های داخلی خارجی مرتبط را در صفحه قرار دهید.
  • حداقل ۲۰۰۰ کلمه را هدف قرار دهید و سعی کنید کمتر از ۵۰۰۰ جمع بندی نمایید (بر حسب میزان رقابت و موضوع مورد نظر می تواند بیشتر هم باشد).
  • به موضوع اصلی در سرتاسر صفحه اشاره کنید.
  • از بولت‌ها، طراحی عالی‌، دکمه‌های CTA حرفه ای و جذاب‌، لینک‌های مفید و خلاصه هر چیزی که فکر می‌کنید برای تولید محتوای طولانی می تواند مفید باشد استفاده نمایید.
  • یادتان باشد که یک دکمه بازگشت به اول صفحه اضافه کنید.

 

نکاتی که بعد از ساخت پیلار پیج خود باید به آن ها توجه نمایید

 

نکاتی که بعد از ساخت پیلار پیج خود باید به آن ها توجه نمایید

  • اطمینان یابید که پیلار پیج یا محتوای ستونی در صفحه های حیاتی وب‌سایت قابل مشاهده‌اند.
  • لینک‌هایشان را به طور مستمر روی شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
  • در پست جدیدتان به محتواهایی که به آن ها مرتبط است اشاره کنید.
  • محتوای ستونی را در خبرنامه‌هایتان به صورت مستمر قرار دهید.
  • پیلار پیج را به سرفصل‌های ایمیل‌های اتوماتیک خود اضافه کنید.
  • در آپدیت‌های شبکه های اجتماعی لینک آنها را به اشتراک بگذارید.
  • یک مقاله مرتبط با صفحه ستون‌تان روی لینکدین یا سایت های پربازدید دیگر انتشار دهید.
  • در فروم‌های مربوط به کسب و کارتان آن را ذکر کنید.
  • ایمیل‌های شخصی را فراموش نکنید.

 

اهمیت استفاده از پیلار کانتنت برای بهبود سئو

بسیار جالب است که بدانید هرگاه تعداد کلمات محتوایتان به 300 کلمه برسد، موتور های جستجو میزان بهینه بودنشان را بر اساس استاندارد های سئو مورد بررسی قرار می دهند و هرچه تعداد کلمات محتوایی که تولید نموده اید بیشتر باشد، موتورهای جست‌وجو آن را درست تر و بهتر بررسی می‌کنند. از این رو رنک بهتری از گوگل دریافت خواهید نمود. از سمت دیگر با توجه به این موضوع که تولید یک pillar content، موجب generate شدن تعداد بسیاری از لینک داخلی و خارجی می‌شود، تولید یک محتوای ستونی می تواند بازدید سایر بخش‌های وب‌سایتتان را نیز بالاتر ببرد. ضمنا به‌کار گیری لینک ها در یک صفحهات سایت نیز، خود از اصول سئو می باشد.

 

مزایای محتوای ستونی (Pillar Content)

 

مزایای محتوای ستونی (Pillar Content)

حال که با محتوای ستونی به طور کامل آشنا شدیم و از میزان اهمیت آن مطلع گشته ایم، خوب است به مزیت های آن نیز اشاره نماییم:

  1. بهبود سئو

بی شک از مهم ترین دلایل انتشار و تولید محتوای ستونی این می باشد که این مطالب می توانند بهترین نتایج موتورهای جستجو را از آن خویش کنند و همانطور که پیش تر هم ذکر نمودیم، این مطلب یک محتوای کامل و جامع می باشد که می خواهیم بازدید بیشتری نیز بیابد.

 

  1. بهبود کیفیت محتوا

دقت داشته باشید که باید به مخاطبان هدف، خواسته ها و نیاز هایشان اهمیت زیادی بدهید و بدانید به دنبال چه چیزهایی می گردند، در آن صورت می توانید با جمع آوری مطالب جامع و کامل، به راحتی محتوایی بسیار با کیفیت، جذاب و کارآمد تولید نمایید و در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. البته باید در موضوعات، کاملا به تمامی جوانب پرداخته باشید.

 

  1. ایجاد نقشه راه محتوا برای تیمتان

از مزایای دیگر محتواهای ستونی یا صفحات پیلار این می باشد که چون می دانیم باید چه مسیری را طی کنیم و در مورد چه موضوعاتی این محتوا های ستونی و خوشه ای را تولید نماییم. از این رو درمی یابیم تیم محتوایمان نقشه راه خوبی دارد و می داند که چطور لینک سازی انجام بدهد.

 

  1. تسریع فرایند خلق محتوا

از آنجایی که مطلع می باشیم محتواهای خوشه و ستونی را باید در مورد چه موضوعاتی بنویسیم، فرآیند تولید و خلق محتوا بسیار سریع تر صورت میگیرد. زیرا این محتواها در مورد موضوعات مشخصی می باشند.

 

  1. ایجاد بهترین شرایط برای مخاطبان

هرگاه محتوای کامل و جامعی را به همراه چندین مطلب مرتبط دیگر منتشر کنید، مانند زمانی است که تمام قسمت های سریالی که منتظرش می باشید، یکباره منتشر می شود و شما را مشتاق می کند تا تمامی قسمت هایش را

زمانی که یک محتوای کامل و جامع و در کنار آن چندین و چند مطلب مرتبط دیگر را منتشر می‌کنید، مانند این است که تمام قسمت‌های یک سریال که منتظر آن هستید به یک‌باره منتشر شود. بی‌صبرانه می‌خواهید تمام قسمت‌ها را پشت سر هم تماشا کنید.

 

  1. افزایش فروش و مشتریان کسب و کار

محتواهای ستونی گاهی نیز با هدف تبلیغ یا توصیف محصولات کسب و کارها تولید می شوند و به دلیل بازدید بالا و ترافیک زیادی که به وجود میاورند، به خوبی میان مخاطبان شناخته می شوند و همین موضوع می تواند سبب فروش بیشتر و رونق گرفتن آن کسب و کار شود.

 

کلام پایانی

محتوای ستونی یا پیلار کانتنت، از مواردی می باشد که با کمک آن سایت می تواند هم به راحتی رتبه خویش را در گوگل ارتقا دهد و هم برندینگ خوبی انجام بدهد و مخاطبان نیز می‌توانند برای خواندن مطالب جدید و مورد نیازشان در مورد موضوع به خصوصی، تنها به آن سایت مراجعه کنند و به علاوه بیش از 50 درصد کسانی که عبارتی را در گوگل سرچ می کنند، بیش از 4 کلمه می باشد و از آنجایی که داخل pillar content کیورد ریسرچ بسیاری وجود دارد، احتمال رتبه گرفتن این کلمات یا عبارات بیشتر می باشد. بنابراین تلاش کنید به جای تولید و استفاده از محتوای بی کیفیت و بی استراتژی، محتواهای ستونی تولید کنید و اعتبار سایتتان را با سرعت بهتری افزایش دهید. در مجموع می توان به این نتیجه رسید که محتواهای ستونی یک نقطه قوتی برای سایتتان به حساب می آیند زیرا هم استاندارد های سئو را رعایت می کنند، هم افزایش مخاطبان و ترافیک را به همراه خواهند داشت، هم با کیفیت و دقت بالایی باید تولید شوند و هم به اندازه ای جامع و کامل هستند که مخاطبان پس از دیدین محتوای این سایت نیازی ندارند تا به سایر سات ها نیز مراجعه کند و تمامی این ویژگی های این سبک محتوا باعث شده تا بسیار مفید و کاربردی باشد و موجب رشد و صعود سایتتان و در نتیجه شما شود. از توجه و همراهیتان تا انتهای این مقاله‌ی پزشک کسب و کار بسیار سپاس گزاریم.

 

نوشتن یک نظر

نظر