بیان 6 روش اساسی برای بهینه سازی سئو داخلی سایت فروشگاهی و علت اهمیت آن

  • زمان تقریبی مطالعه 22 دقیقه
  • 509

بیان 6 روش اساسی برای بهینه سازی سئو داخلی سایت فروشگاهی و علت اهمیت آن

 

مفهوم واژه‌ی سئو برای فروشگاهتان زمانی حائز اهمیت خواهد شد که قصد داشته باشید محصولات یا خدماتتان را به صورت آنلاین، به ویژه از طریق سایت فروشگاه، بفروشید. ابتدا باید مطمئن شوید که مردم واقعاً می توانند شما را پیدا کنند یا خیر. اگر مردم هنگام جستجوی آنلاین شما را پیدا نکنند، گاهی داشتن یک وب سایت با بهترین محصولات و قیمت های عالی نیز فایده ای ندارد. در واقع هر چه رتبه لینک وبسایت شما در موتور های جستجو بالاتر باشد برایتان بهتر خواهد بود. اگر صفحه شما برای چند کلمه کلیدی خاص نمایش داده شود و رتبه خوبی در صفحه اول گوگل بگیرد، ده برابر بیشتر از زمان های دیگر کلیک می شود اما در صورتیکه میانگین نرخ کلیک برای وب سایت های صفحه دوم گوگل کمتر از 1 درصد است. در اینجاست که تلاش‌های سئوی مخصوص سایت های فروشگاهی شما وارد عمل می‌شود تا بتوایند نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و احتمال اینکه افراد شما را پیدا کنند بیشتر شود. پس هرچه ترافیک بیشتری داشته باشید، احتمال فروش شما بیشتر می شود. برای بهبود سئو سایت فروشگاهی خود روش هایی را که در ادامه این مقاله جذاب از سایت پرشک کسب وکار برایتان آورده ایم را حتما مطالعه کنید.

 

چه تفاوتی میان سئو سایت فروشگاهی با سایر سایت‌ها وجود دارد؟

 

چه تفاوتی میان سئو سایت فروشگاهی با سایر سایت‌ها وجود دارد؟

تفاوت میان سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایت‌ها در این می باشد که هدف شما در سایت‌های فروشگاهی، بهینه سازی سایت به همراه تعداد زیادی محصول می باشد که اکثر این محصولات ویژگی‌های یکسانی دارند. وجود تعداد زیاد محصولات در دسته‌بندی‌های مختلف با ویژگی‌های مشابه موجب می‌شود از دیدگاه گوگل محتواهای تکراری بیشتر به نظر برسند و بسیاری از این صفحات و محصولات در مرحله ایندکس شدن با چالش مواجه شوند.

 

بهتر است بخوانید: 9 تا از بهترین افزونه های مفید سئو برای وبلاگ نویسان

 

چگونه سئو داخلی فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنیم؟

 

چگونه سئو داخلی فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنیم؟

بیایید یاد بگیریم که چگونه سئو داخلی را در سایت فروشگاهی خود اعمال کنیم، با مفاهیم اولیه شروع کنیم و استراتژی خود را مرحله به مرحله ایجاد کنیم.

1.تحقیق و انتخاب درست کلمات کلیدی برای سئو سایت فروشگاهی

ابتدا باید روشن کنیم که کلمه کلیدی چیست زیرا این اساس استراتژی ما خواهد بود. کلمات کلیدی عباراتی هستند که توسط کاربران در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) برای دسترسی به اطلاعات تایپ می شوند. به عنوان مثال، "راکت تنیس"، "نحوه انتخاب راکت تنیس" یا "آب و هوای شیکاگو امروز" کلمات کلیدی هستند. البته، قرار دادن هر کلمه کلیدی فقط برای جذب ترافیک کافی نیست. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک مغازه کلاه فروشی هستید، علاقه ای به داشتن بازدیدکنندگانی که به دنبال راکت تنیس می گردند، نخواهید داشت. دوست دارید بازدیدکنندگان به دنبال کلاه باشند، درست است؟ به عبارت دیگر، شما ترجیح می‌دهید ترافیک واجد شرایط (بازدیدکنندگانی که شانس بیشتری برای مشتری شدن در آینده دارند) داشته باشید.

برای انجام این کار می توانید:

 

الف. فهرستی از عبارات احتمالی که مشتریان شما جستجو می کنند تهیه کنید

اولین چیز این است که کلمات کلیدی را که می خواهید در گوگل نمایش دهید تعیین کنید. ما به شما توصیه می کنیم که بررسی کنید تا ببینید که مشتری ایده آل شما در گوگل به دنبال چه چیزی باشد. شما می توانید نام محصولات خود را طوفان فکری کنید اما همچنین:

دسته‌ها و زیر مجموعه‌ها : دسته‌بندی‌های فروشگاه لوازم آرایشی ممکن است شامل «مراقبت از صورت»، «مراقبت از مو»، «آرایش»، «بهداشت» و «عطر» باشد.

انواع محصول : عطر، شامپو، اسکراب صورت، کرم مرطوب کننده و غیره.

برندها : قوی ترین برندها را نیز در کاتالوگ خود قرار دهید.

موضوعات مرتبط : هنگام ایجاد محتوا برای تجارت الکترونیک خود، به موضوعاتی فکر کنید که می تواند برای مشتریان شما جالب باشد. به عنوان مثال، مشاوره در مورد مراقبت از پوست یا آموزش آرایش.

هنگامی که لیست شما آماده شد، وظیفه شما این است که بررسی کنید آیا کاربران واقعاً چنین عباراتی را در Google جستجو می کنند یا خیر. در نظر بگیرید که اگر هیچ کس «توصیه‌های مراقبت از پوست» را جستجو نکند، شاید شما علاقه‌ای به قرار دادن آن کلمه کلیدی نداشته باشید، زیرا هیچ بازدیدکننده‌ای را جذب نمی‌کند.

 

حجم جستجوی هر کلمه کلیدی را جهت بهبود سئو تجزیه و تحلیل کنید

 

ب. حجم جستجوی هر کلمه کلیدی را جهت بهبود سئو تجزیه و تحلیل کنید

ابزارهای زیادی برای به دست آوردن حجم جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد. ما تعدادی از آن‌ها را انتخاب کرده و در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. این ابزارها معمولا به دو دسته‌ی رایگان و پولی تقسیم می شوند که مورد دومی بیشتر توصیه می شود زیرا نتایج دقیق تری ارائه می دهند.

 

ابزارهای رایگان پیشنهادی برای بهبود سئو عبارتند از:

Keyword Surfer: افزونه ای برای Google Chrome است که حجم جستجوی کلمات را نمایش می دهد. اما داده هایش چندان دقیق نیستند، بنابراین برای اطمینان باید با ابزار دیگری دوباره بررسی کنید.

Google Keyword Planner: در این مورد، این گوگل است که تعداد جستجوهای موجود در Google Ads را در اختیار شما قرار می دهد. نقطه ضعف آن این است که نتیجه دقیقی را دریافت نمی کنید، اما مقدار حدودی را دریافت خواهید کرد.

 

از سوی دیگر، از میان ابزارهای پولی برای بهبود سئو، ما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

KWFinder: متعلق به مجموعه ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است که به عنوان Mangools شناخته می شوند. KWFinder ابزار آنها برای جستجوی کلمات کلیدی است.

SEMrush: یکی از شناخته شده ترین ابزارها در سئو Semrush می باشد. همچنین یک ابزار برای بهینه سازی سئوی همه سایت ها است.

Google Trends: علاوه بر این، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Google Trends نیز استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد روندهای جستجو برای یک کلمه کلیدی معین را به موقع کشف کنید.

بنابراین، اگر می بینید که کاربران دنیای اینترنت به لوازم آرایشی و بهداشتی علاقه بسیاری نشان می دهند، می توانید با کلمات کلیدی مرتبط و پر سرچ، محتوای مرتبط با آن موضوع را ایجاد کنید تا بتوانید ترافیک بیشتری را از گوگل جذب کنید.

 

ج. کلمات کلیدی تراکنشی را از کلمات کلیدی اطلاعاتی متمایز کنید

هنگامی که لیست کلمات کلیدی و جستجوهای آن‌ها را به دست آوردید، بهتر است آن‌ها را بر اساس هدف جستجوی هر یک به دو نوع تقسیم کنید (آنچه کاربر در هنگام جستجو امیدوار است پیدا کند) به شرح زیر:

کلمات کلیدی اطلاعاتی : یک فرد به دنبال اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است. به عنوان مثال، "نحوه انتخاب یک راکت تنیس".

کلمات کلیدی تراکنش : شخصی که این جستجو را انجام می دهد به معنای خرید اوست که معمولی‌ترین آن‌ها با «خرید» شروع می‌شوند، مانند «خرید راکت تنیس».

برای دانستن هدف جستجوی کاربر، فقط باید کلمه خاصی را در گوگل تایپ کنید و نتایجی را که به دست می آورید را بررسی کنید. اگر وبلاگ یا محتوای YouTube دریافت می کنید، به این معنی است که کاربرانی که آن کلمه را جستجو می کنند به دنبال اطلاعاتی در آن زمینه هستند. در عوض، اگر برچسب های محصول یا صفحات دسته‌بندی را دریافت می‌کنید، پس به دنبال خرید می باشید. هنگامی که هدف جستجوی هر کلمه را بدانید، می توانید آن‌ها را در وب سایت های مربوطه هدف قرار دهید. کلمات کلیدی اطلاعاتی با پست های وبلاگ هدف قرار می گیرند. درحالی که کلیدواژه های تراکنش با دسته ها، زیرمجموعه ها و کارت های محصول هدف قرار می گیرند.

 

از کلمات کلیدی برای ساختار معماری وب استفاده کنید تا سئوی وب ساییتان بهینه شود

 

2. از کلمات کلیدی برای ساختار معماری وب استفاده کنید تا سئوی وب ساییتان بهینه شود

الف. معماری اطلاعات یا معماری SILO

چشمان خود را باز کنید زیرا این یکی از کلیدهای گوگل برای موقعیت مکانی فروشگاه شما است. اولین قدم برای اینکه گوگل شما را دوست داشته باشد این است که مطمئن شوید شما را درک می کند. برای انجام این کار، باید تمام اطلاعات وب سایت خود را به روشی واضح سازماندهی کنید. ساختاری که ما توصیه می کنیم "سازه سیلو" نامیده می شود.(فرآیندی برای دسته بندی صفحات وب سایت با توجه به محتوای آن‌ها می باشد.)

- معماری سیلو برای تجارت الکترونیک سئو:

نمونه بارز آن یک مغازه لباس فروشی است. از صفحه اصلی، می‌توانید دسته‌هایی مانند «شلوار»، «پیراهن» یا «کفش» را در سطح بعدی بیابید. در هر یک از دسته بندی ها، محصولاتی از آن آویزان شده است، یا در زیر مجموعه‌ی آن قرار گرفته اند.

تصور کنید که مغازه مذکور زیر مجموعه شلوار داشته باشد:

  • شلوار کوتاه
  • شلوار جین
  • شلوار دمپا
  • شلوار دمپا گت
  • شلوار جذب
  • شلوار زاپ دار
  • و ...

چیزی که ما با این به دست می آوریم این است که اطلاعات سازماندهی شده است و کار را برای خزش ربات گوگل بسیار آسان می کند.

 

ب. هر URL به یک کلمه کلیدی اصلی برخورد می کند

این ایده را در ذهن داشته باشید: ماهیت سئو یک معماری خوب برای تجارت الکترونیک این است که هر URL فقط به یک کلمه کلیدی برخورد می کند. بیایید این را کمی توضیح دهیم. دسته‌های شلوار، اگر شامل متن باشد، باید حاوی محتوایی باشد که از نظر معنایی با شلوار مرتبط است. همچنین باید به زیر شاخه "جین" پیوند داده شود.

اگر بخواهید از هر زیر مجموعه استفاده کنید، محتوایی در مورد مفهوم جین نیز خواهد داشت. در این زیرمجموعه‌ها، محصولاتی را خواهیم داشت که واقعاً می‌خواهیم آن‌ها را در جایگاه قرار دهیم و همچنین باید یک برچسب محصول منحصر به فرد با کلمات مرتبط بنویسیم. آنچه این سطوح URL به جستجوگران می گویند این است که هر سطح بالاتر در سلسله مراتب اطلاعات تجارت الکترونیک اهمیت بیشتری دارد.

 

از هم نوع خواری کلمات کلیدی خودداری کنید

 

ج. از هم نوع خواری کلمات کلیدی خودداری کنید

اگر ساختار تجارت الکترونیک شما به خوبی تعریف نشده باشد و گوگل نداند که کدام کلمات کلیدی با هر URL که باید در موقعیت خود قرار دهد مطابقت دارد، در معرض خطر هم نوع خواری یا کنیبالیزیشن کلمات کلیدی قرار خواهید گرفت که همین موضوع موجب تضعیف سئوی سایتتان خواهد شد. این بدان معناست که چندین URL برای جستجوی یکسان قرار می گیرند و قدرت هر یک از آن‌ها را کاهش می دهد. متداول ترین استراتژی تلاش برای قرار دادن دسته بندی ها است زیرا محتوای آن‌ها همیشه یکسان است. از سوی دیگر، محصولات همیشه در حال تغییر هستند. آن‌ها می توانند فروخته شوند یا دیگر در مد نباشند.

یک استثنا در مورد آن دسته از محصولات با جستجوهای بسیار دقیق و بالا وجود دارد. اگر تعداد زیادی از افراد «شلوار جین Levi's 404» را جستجو کنند، باید URL را ایندکس کنیم و سعی کنیم آن را در موقعیت قرار دهیم.

 

د. دسته‌ها در مقابل برچسب‌ها ایندکس می‌شوند

حال بیایید تفاوت بین دسته ها و برچسب ها را بررسی کنیم:

در فروشگاه خیالی خود ما قبلاً دسته بندی هایی مانند کفش، پیراهن و شلوار تعریف کردیم. برچسب ها ویژگی های متفاوتی هستند که ممکن است چندین محصول به اشتراک بگذارند، مانند رنگ.

تگ "red" همه محصولات قرمز را با هم گروه بندی می کند و یک URL مانند name foroshga.com/red ایجاد می کند.

موردی که معمولاً اتفاق می افتد این است که این صفحه فقط محصولات و توضیحات آن‌ها را نشان می دهد که ممکن است عواقب بسیار منفی داشته باشد:

  • محتوای کم یا محتوای بی کیفیت: گوگل دوست ندارد وقت خود را به دنبال وب سایت هایی تلف کند که کم یا هیچ چیز اضافه نمی کنند.
  • محتوای تکراری به دلیل توضیحات مکرر: اگر نمی دانید چگونه از آن‌ها به درستی استفاده کنید، بهترین نکته برای سئوی شما این است که از آن‌ها استفاده نکنید یا ایندکس نکنید.

 

برای بهبود موقعیت خود و سئوی سایت فروشگاهی خود، تجربه کاربری را حفظ کنید

 

3. برای بهبود موقعیت خود و سئوی سایت فروشگاهی خود، تجربه کاربری را حفظ کنید

یکی از چیزهایی که گوگل در مورد موقعیت یابی بیشتر به آن اهمیت می دهد، وب سایتی است که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد . برای اندازه گیری آن، گوگل از معیارهایی مانند:

  • نرخ پرش
  • زمان صرف شده در سایت
  • زمان سکونت و پوگو چسباندن

اگر تجربه کاربر خوب است، این معیارها باید مثبت باشد (بنابراین سئو را تقویت می کند). اما، چگونه به این امر دست یابیم؟

الف. سرعت بارگذاری خوب برابر است با تجربه کاربری خوب

وب سایت شما باید سریع باشد زیرا اکثر مشتریان شما بیش از 3 ثانیه منتظر نمی مانند تا بارگذاری شود و این موضوع باعث می‌شود که نرخ پرش تجارت الکترونیک شما بالاتر باشد (کاربران وارد می‌شوند اما بلافاصله به صفحه نتیجه گوگل باز می‌گردند و روی وب شما کلیک صفر می‌کنند). بنابراین این "یک امتیاز" توسط گوگل است. همچنین گوگل به طور پیش فرض هر صفحه وب را که بارگذاری می کنید اگر بیش از 4 یا 5 ثانیه طول بکشد را جریمه می کند.

البته راه حلی هایی هم وجود دارد برای سرعت بیشتر:

  • یک هاست خوب استخدام کنید.
  • تصاویر را بهینه کنید تا کوچکتر شوند.
  • فقط پلاگین های ضروری را فعال کنید (افزونه هایی مانند W3 Total Cache وجود دارد که باعث می شود وب سایت شما سریعتر شود).

 

ب. قابلیت استفاده خوب برای رسیدن به یک تجربه کاربری درجه یک

بیایید دومین عاملی را ببینیم که بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. قابلیت استفاده به این معنی است که چقدر آسان می باشد که یک شخص از وب شما استفاده کند. هرچه قابلیت استفاده بهتر باشد، شانس بیشتری برای نگه داشتن مشتری در صفحات سایت فروشگاه شما وجود خواهد داشت. برخی از عواملی که بر قابلیت استفاده از وب تأثیر می گذارد عبارت اند از:

ناوبری خوب : کاربر باید راحت مرور کند. اگر یک وب سایت قابلیت ناوبری خوبی داشته باشد، کاربر همیشه می داند که کجاست یا چگونه به عقب برگردد.

طراحی واکنش گرا : مدتی است که ربات گوگل توجه بیشتری به نسخه موبایل نسبت به نسخه دسکتاپ برای موقعیت یابی کرده است. به همین دلیل است که این نه تنها در مورد انتخاب یک قالب مناسب برای موبایل، بلکه برای بهینه سازی کامل نسخه موبایل است.

Breadcrumbs : پیوندهایی که در قسمت بالای وب سایت ظاهر می شوند و مرور دسته ها و کارت های محصول را تسهیل می کنند.

معماری وب : یک معماری منظم نه تنها باعث می شود ربات گوگل سایت شما را بهتر درک کند، بلکه به مشتریان شما امکان می دهد راحت تر جابجا شوند.

 

موتور جستجوی داخلی نیز بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد

 

ج. موتور جستجوی داخلی نیز بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد

یک موتور جستجوی داخلی خوب نیز مهم است. به خاطر داشته باشید که بین 15٪ تا 30٪ از کاربران به جای مرور دسته های فروشگاه، مستقیماً به نوار جستجو برای یافتن محصول می روند. اگر جستجو ناموفق باشد، تجربه خرید بلافاصله تحت تأثیر قرار می گیرد و حتی می توانید مشتری بالقوه را از دست بدهید. برای جلوگیری از آن، موتور جستجوی داخلی شما باید موارد زیر را ارائه دهد:

نتایج جستجوی شخصی شده : به لطف هوش مصنوعی، موتور جستجو رفتار کاربر (خریدها، جستجوهای قبلی و غیره) را تجزیه و تحلیل می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که چه محصولاتی می‌توانند بیشتر به آن علاقه داشته باشند.

فیلترهای جستجو: این فیلتر ها باعث می شود کاربر به سرعت آنچه را که می خواهد پیدا کند.

سایر ویژگی های جستجو : جستجوی تصویری و صوتی.

تکمیل خودکار جست و جو : با استفاده از این ویژگی ، موتور جستجو خواسته های کاربر را پیش بینی می کند و نتایج را در حین تایپ نمایش می دهد.

مدیریت مترادف و غلط املایی : حتی اگر کاربر نام محصول را متفاوت از کاتالوگ بنویسد، موتور جستجو مترادف ها و اشتباهات تایپی را درک می کند و آن دانش را برای محصول مورد نظر اعمال می کند.

علاوه بر این، همه این موارد باعث می شود کاربر زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف کند، بنابراین زمان صرف شده در سایت را افزایش می دهد (یک امتیاز برای سئو). هر چند باید مراقب باشید چون هر موتور جستجویی این را ارائه نمی دهد. شما به یک موتور جستجوی پیشرفته یا به قول ما هوشمند مانند Doofinder نیاز دارید.

 

د. لینک های خراب را بررسی کنید

در بسیاری از فروشگاه های آنلاین، حذف محصولات متوقف شده یا قدیمی به طور منظم بسیار رایج است. اما، اگر فقط محصول و صفحه آن را حذف کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

شما یک خطای 404 ایجاد می کنید و گوگل را ناراحت می کنید زیرا به دنبال صفحه ای می گردد که دیگر وجود ندارد. در واقع، حتی ممکن است این صفحه را به خوبی قرار داده باشید و ترافیک یک صفحه شکسته را دریافت کنید. برای حل این مشکل، در مسیر محصولات یا دسته های دیگر تغییر ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر شخصی در فروشگاه شما به دنبال مدلی از چکمه های کوهنوردی است و شما قبلاً آن را حذف کرده اید، پیوند را به جدیدترین مدل تغییر دهید. شما موقعیت آن صفحه را حفظ می کنید، از ناراحت کردن گوگل جلوگیری می کنید و باعث نمی شوید کاربر وقت خود را با کلیک کردن بر روی لینک شکسته در نتایج جستجوی خود تلف کند.

 

.با برچسب های محصول و صفحات دسته بندی سئوی سایت را بهینه کنید

 

4.با برچسب های محصول و صفحات دسته بندی سئوی سایت را بهینه کنید

یکی دیگر از عوامل مهم بهینه سازی سئوی سایت فروشگاهی برچسب های محصول و صفحات دسته بندی میباشند.

  • توضیحات برچسب محصول را با استفاده خوب از مهارت‌های کپی‌نویسی بنویسید : هر برچسب محصول را برای Google منحصربه‌فرد می‌کنید و تبدیل کاربران را افزایش می‌دهید.
  • برچسب ها شامل کلمات کلیدی باشند: کلمات کلیدی را که در برچسب های محصول قرار می دهید درج کنید. البته اغراق نکنید زیرا در خطر بهینه سازی بیش از حد خواهید بود که گوگل اصلا آن را دوست ندارد.
  • تصاویر خود را بهینه کنید : شامل تصاویری باشید که برای کاربران جذاب هستند و همچنین از نظر SEO بهینه شده اند. یعنی نباید خیلی بزرگ باشند (بالاهای 150 کیلوبایت) و یا اندازه بزرگی نداشته باشند. در غیر این صورت، آنها می توانند سرعت وب سایت شما را کاهش دهند. همچنین شما باید محتوای تکراری را در نظر داشته باشید. بیایید این را در بخش جدیدی بررسی کنیم.

 

5. ایجاد و انتشار پست های وبلاگ

ما قبلاً دلایل زیادی را ذکر کرده ایم که چرا فروشگاه شما باید وبلاگ داشته باشد، اما اینجا بر روی سئو سایت فروشگاهی تمرکز کرده ایم. ترافیک ارگانیک از افرادی تشکیل شده است که چیزی مرتبط با بخش شما را جستجو کرده و به فروشگاه تجارت الکترونیک شما ختم شده اند. دریافت ترافیک ارگانیک به شما امکان می دهد در تبلیغات و سایر اشکال پولی دریافت ترافیک ( تبلیغات فیس بوک ، تبلیغات گوگل و غیره) در هزینه خود صرفه جویی کنید. همچنین در کمپین های تبلیغاتی صرفه جویی خواهید کرد زیرا می توانید استراتژی بازاریابی مجدد را با بازدیدکنندگانی که اولین تماس آن‌ها در نتیجه سئو ایجاد شده است دنبال کنید.

ساختار سیلویی که به آن اشاره کردیم می تواند در مورد محتوا نیز اعمال شود. اگر وبلاگ شما در مورد موضوعات مختلف صحبت می کند، محتوا ها را در دسته بندی گروه بندی کنید و از آن‌ها برای طبقه بندی وبلاگ خود استفاده کنید. مثل همیشه، به یاد داشته باشید که هر URL، یعنی هر پست، فقط باید به یک کلمه کلیدی برخورد کند.

 

از محتوای تکراری خودداری کنید

 

6- از محتوای تکراری خودداری کنید

منظور ما از محتوای تکراری 2 یا چند سایت با محتوای یکسان یا بسیار مشابه است. همانطور که ممکن است حدس بزنید، این چیزی است که گوگل جریمه اش می کند. درست مانند هر چیز دیگری، اگر توصیه های زیر را رعایت کنید، می توان از این امر جلوگیری کرد.

محتوای یکسانی را در چندین کارت محصول ننویسید: همانطور که اشاره کردیم، با استفاده از مهارت های کپی رایتینگ، برچسب های محصول منحصر به فرد و اصلی ایجاد کنید. حتی اگر محصولات بسیار مشابهی دارید، مطمئناً می توانید توضیحات آن‌ها را تغییر دهید.

از وب‌سایت تأمین‌کننده متن نگیرید: ما چندین بار توضیح یکسانی از یک محصول را در فروشگاه‌های مختلف دیده‌ایم. دلیلش این است که آن‌ها کلمات متن عرضه کننده یا برند را گرفته و روی برچسب محصول چسبانده اند و گوگل نیز این را جریمه می کند.

عناوین یا توضیحات متا را کپی نکنید: عناوین متا و توضیحات متا بسیار شبیه هم هستند. مطمئن شوید که آن‌ها منحصر به فرد هستند وگرنه الگوریتم Google آن‌ها را به عنوان محتوای تکراری می بیند.

 

نکاتی برای سئو نویسی سایت های فروشگاهی

 

نکاتی برای سئو نویسی سایت های فروشگاهی

  • کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید: به طور خاص، باید آن را در H1، URL و همچنین در برخی H2s و H3s قرار دهید. همچنین باید آن را در عنوان و متن ALT تصاویر قرار دهید (از این بهترین استفاده کنید و کلمات کلیدی یا مترادف های مرتبط را نیز درج کنید). البته باید آن‌ها را در سراسر متن نیز بگنجانید.
  • بهینه سازی متا عناوین و توضیحات متا : نوشتن کپی رایتینگ خوب در اینجا باید کاربر را تشویق کند که روی وب سایت کلیک کند.
  • به قصد جستجو پاسخ دهید: به محتوای با موقعیت بالا توجه کنید و از آن برای نوشتن یک پست قوی تر استفاده کنید.
  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید: حتی اگر در اجرای 3 نکته قبلی برتری داشته باشید، اگر خواننده شما پستتان را دوست نداشته باشد و به راحتی وب سایت شما را ترک می کند، همگی بر موقعیت شما در صفحه نتایج و سئوی درونی سایت تأثیر می گذارد. علاوه بر این، داشتن محتوای با کیفیت برای بهبود سئوی خارج از صفحه نیز اهمیت دارد که در ادامه محتوا به آن می پردازیم.
  • بکار گیری ویدئو برای سئوی سایت: ویدئوها نیز مزایای خاص خود را دارند و می‌توانید از آن‌ها هم در کارت‌های محصول و هم در پست‌های وبلاگ استفاده کنید.

برخی از مزایایی است که ویدیوها در سئوی سایت فروشگاهی عبارتند از:

  • یک ویدیوی توضیحی یا ویدیویی که محصول مورد استفاده را به نمایش می گذارد، می تواند کاربران را تشویق به خرید کند. شما ارزش اضافی فراتر از تصاویر اضافه می کنید.
  • اگر متن را با ویدیو تکمیل کنید، کاربر مدت بیشتری در فروشگاه شما می ماند و این به نفع سئو است، همانطور که می دانید.
  • می‌توانید از آن‌ها در تبلیغات یا رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید زیرا ویدیوها واقعاً عناصر چشم نوازی هستند که می‌توانند توجه کاربر را به خود جلب کنند و علاوه بر این، به شما کمک می‌کنند تا مزایای یک محصول را بهتر به نمایش بگذارید.

 

سئوی خارج از صفحه برای فروشگاه های آنلاین

 

سئوی خارج از صفحه برای فروشگاه های آنلاین

ما در مورد سئوی داخلی بسیار صحبت کرده‌ایم و اگر بخواهیم به سئوی خارج از صفحه نیز نگاهی بیندازیم، می توان گفت:

برای تقویت که سئوی خارج از صفحه باید اقداماتی برای بهبود موقعیت وب در خارج از وب سایت انجام دهید و هدف به دست آوردن بک لینک می باشد. برای دریافت بک لینک نیاز می‌باشد تا از دو تکنیک برای پیوند دادن سایر وب سایت ها به وب سایت خود استفاده نمایید.

  • طعمه گذاری پیوند: این شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا در وبلاگ تجارت الکترونیک شما برای سایر وب ها است تا به طور طبیعی به آن پیوند دهند. به عنوان مثال، می توانید راهنماهای بزرگ، آموزش یا لیست ایجاد کنید. مردم این نوع محتوا را در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود پیوند داده و به اشتراک می‌گذارند، که به نوبه خود بک لینک‌هایی ایجاد می‌کند که گوگل ارزش مثبتی برای آن قائل است.
  • لینک بیلدینگ: از سوی دیگر، با لینک بیلدینگ، می توان پیوندهایی را در وب سایت دیگری ایجاد نمود. به عنوان مثال، می توانید از ارسال مهمان (پیشنهاد نوشتن مقاله برای یک وب سایت مهم در بخش خود) استفاده کنید یا پیوندی را در یک رسانه خریداری کنید.
  • توجه : لینک سازی مشکل است و اگر گوگل موارد مشکوکی را تشخیص دهد، در معرض خطر جریمه شدن قرار دارید. بهتر است این کار را به یک متخصص سئو بسپارید.

 

سخن آخر

سئو در سایت‌های فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و محصولات موجود در سایت های فروشگاهی باید بالاتر از سایر سایت های رقبایتان در صفحات جستجو نمایش داده شوند. در صورت وقوع این اتفاق شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای تبلیغات کلیکی ندارید به صورت رایگان ترافیک و مشتری بیشتری کسب خواهید کرد. با توجه به مطالب این محتوا از اهمیت سئو سایت فروشگاهی قطعا مطلع شده اید و راه های بهبود آن را آموزش دیده اید. امروزه دیگر اکثر مردم می‌دانند که امتیاز سئوی خوب برای محبوب‌تر کردن صفحه شما بسیار مهم است، زیرا وقتی افراد شما را جستجو می‌کنند، در گوگل بالاتر می‌روید. پس بهبود امتیاز سئو یک مهارت است و بیشتر جنبه های فنی صفحات وب شما را شامل می شود. که می تواند شامل کوتاه کردن زمان بارگذاری صفحه شما، کاربرپسندتر کردن صفحاتی مانند: درباره ما و بازی با سرفصل ها، صفحات فرعی و ... باشد. از توجه شما تا انتهای این مقاله از سایت پزشک کسب و کار سپاس گزاریم.

 

نوشتن یک نظر

نظر