کسب و کار رقابتی

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3075

کسب و کار رقابتی اصولا با آنالیز کزدن نقاط ضعف و قوت بین یک کسب و کار با دیگر رقبای کاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. هر کسب و کاری که ویژگی های شایسته تری نسبت به رقبای کاری خود داشته باشد در واقع از مزایای رقابتی بیشتری برخوردار است.

روش های بسیاری است که از طریق آن می توان به مزایای رقابتی در کسب و کار دست یافت که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می شود.

استراتژی مدیریت هزینه : برای راه اندازی یک کسب و کار رقابت بر انگیز بهتر است که از قیمت محصولات خود شروع کنید. هر چه قیمت های شما به نسبت رقیبان برای مشتری جذاب تر باشد، شما در یک کسب کار رقابتی پیروزمند تر عمل کرده اید. سعی کنید به خاطر رقابت، بیشتر از حد منطقی قیمت های خود را نسبت به بازار فروش کاهش ندهید و از بازار عقب نیفتید. چرا که ممکن است به ضرر کسب و کار شما تمام شود.

مدیریت تنوع: همواره سعی داشته باشید که برند خدمات و کالای شما یک برند خاص باقی بماند و سعی در برند سازی محصولات و خدمات خود داشته باشید. سعی کنید برای برند خود یک نام تجاری خاص انتخاب کنید. برای داشتن یک برند برتر باید همواره به دنبال یافتن ویژگی ها و خصایص منحصر به فرد برای برند خود باشید تا بتوانید مشتری را نسبت به ارزش کالا و خدمات خود آگاه تر نمائید. سعی بر این داشته باشید که هر چند وقت یک بار یک محصول یا خدمات جدید و متنوع به مشتریان خود ارائه دهید.

مدیریت نوآوری: بیشتر شرکت ها به دنبال تولید محصولات و یا انجام خدماتی هستند که در آن سر رشته و مهارت دارند. اما به خاطر داشته باشید برای داشتن یک وجه رقابتی با هم قطارهای خود بهتر است گزینه نو اوری را همیشه روی میز کسب و کار خود داشته باشید. توجه به این موضوع باعث می شود کارکرد قوی تری نسبت به رقبای خود ارائه دهید .

مدیریت اطلاعات : تمامی کسب و کارها به سطح وسیعی از اطلاعات در راستای پیشرفت خود نیازمند هستند باید به این نکته توجه کرد که بیشتر رقابت های موفق در کسب و کار را از طریق دانش و اطلاعات به دست می آید کسب وکارهایی که موفقیت خود را به اثبات رسانده اند همواره برای پیشرفت بیشتر و بهتر به دنبال آخرین اطلاعات روز و تکنولوژی و استراتژی های روز جهان شوند

مدیریت سازگار : با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، کسب و کاری که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن خود را با شرایط اقتصادی موجود در جامعه وفق دهد و در مسیر آن حرکت رو به جلو داشته باشد و پیشرفت کند موفق محسوب می شود یک کسب و کار موفق باید بتواند سازگاری های کامل ذهنی و شناختی با اقتصاد مرتبط با خود هماهنگ کند. .

نوشتن یک نظر

نظر