کسب و کار الکترونیک چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 4732

کسب و کار الکترونیک

 

امروزه تعاریف زیادی از  کسب و کار اینترنتی در فضاهای مجازی و کلاس های آموزشی ارائه می شود و منابع مختلفی به ارائه ی  تعریفی صحیح از کسب و کار الکترونیک پرداخته اند. این امر حاکی از اهمیت کسب و کار الکترونیک در بازار امروز جهانی است.

از دیدگاه بنیانگذار پزشک کسب و کار، در یک نگاه ساده، کسب و کار الکترونیکی به معنی انجام فرایند های تجاری با استفاده از اینترنت و ابزارهای مرتبط است؛ کسب و کار الکترونیکی می تواند طیف وسیعی از توابع و خدمات را شامل می شود؛ این فرآیندها شامل خرید و فروش محصولات، خدمات، خدمات مشتریان، به اشتراک گذاری اطلاعات و ... می باشد.

از گذشته تا کنون شاهد رقابتی تر شدن عرصه کسب و کارها خصوصا کسب و کارهای الکترونیک هستیم. کسب و کارهای اینترنتی و الکترونیک هر روز در حال پیشرفت هستند و بازار برای هر نوع خدماتی داغ و پر رقابت است. صاحبین مشاغل سنتی و افراد بسیاری سعی میکنند با صرف هزینه و ایجاد زیر ساخت های مناسب و یا حتی بدون هیچ هزینه ی اولیه ای از طریق اینترنت درآمد داشته باشند که گاها این درآمد می تواند بسیار زیاد باشد؛ در این راستا بسیاری از شرکت ها اقدام به استفاده از اینترنت جهت ارتباط با مشتری و تامین کنندگان مواد اولیه خود کرده اند.

هر یک از صاحبین کسب و کارها، تعاریف متفاوتی از موفقیت دارند و برای رسیدن به آن همواره در تلاشند. در رسیدن به موفقیت گاه فکر می‌کنیم که آن‌ قدر از ما دور است که دست یافتن به آن از محالات است. ولی با پرورش برخی مهارت‌ها و درس گرفتن از شکست‌ها و مطالعه کردن، می‌فهمیم که موفقیت در چند قدمی ما است و فاصله چندانی از آن نداریم. به عقیده ی پزشک کسب و کار، یکی از راه های رسیدن به موفقیت در کسب و کارها، ورود کسب و کار در فضای الکترونیک و اینترنت می باشد.

 

کسب و کار الکترونیک_اینترنتی

 

شركت ها همانطور که میتوانند خود را در کیفیت محصولات عرضه شده متمایز سازند، میتوانند مدل های کسب وکار متفاوتی را نیز اتخاذ کنند؛ کسب وکار الکترونیک یکی از مدل های استراتژی جدید ورود به دنیای کسب وکار و بهبود روشهای فروش محصولات فعلی یک کسب وکار است.

و در پایان، کسب و کارهای الکترونیک میتوانند به اشکال مختلفی ظاهر شوند:

  • وب سایت ها
  • فروشگاه های اینترنتی
  • وبلاگها
  • اکانت های شبکه های اجتماعی

 

بیشتر بدانید: تجارت الکترونیک E-Commerce چیست؟ 

 

 

نوشتن یک نظر

نظر