معرفی 7 ابزار برای بازاریابی محتوا

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 3422

7 ابزار بازاریابی محتوا

 

فناوری اطلاعات، امکان آفرینش انواع مختلفی از محتوا را ایجاد کرده است و خلاقیت در بازاریابی محتوا نقشی محوری دارد. بازاریابی های اینترنتی برای این که بتوانند در این محیط رقابتی از کسب و کار  خود محافظت کنند و آن را به اهداف تعیین شده برسانند باید با ایده های متعددی اشنا باشند تا در ایجاد ایده های خلاقانه خود توانمند تر عمل کنند. در ادامه ی این  مقاله از سایت پزشک کسب و کار با ما همراه باشید.

1 – اخبار و محتوای وبلاگ

این محتوا ساده ترین نوع محتوایی است که می توان ایجاد کرد. اخبار و محتوای وبلاگ نخستین محتوایی است که هر بازاریاب باید ایجاد کند. وبلاگ یک صفحه ی اینترنتی است که به عنوان یک مجله ی  در دست عموم برای یک فرد یا سازمان عمل می کند. با افزایش  علاقه به وبلاگ ها و پادکست ها، زمان زیادی نمی گذرد که بازاریاب ها این مورد را نیز در استراتژی مشاغل الکترونیک خود گنجانده اند. توجه ویژه ی بازاریاب ها بر وبلاگ هایی است که بر تولیدات تکنولوژی جدید متمرکز شده اند، زیرا آن ها می توانند به طور موثر بر شکل گیری افکار عمومی تاثیر گذار باشند.

2 – مقالات سفید

استفاده از داده های خصوصی شرکت و تجزیه و تحلیل آن ها می تواند راه مناسبی برای خلق محتوای مورد علاقه ی مشتریان باشد. مقاله ی سفید با شناسایی مسائل و مشکلات رایج در حوزه ی کسب و کار هدف به دیدگاه کلی کسب و کار در حل آن مسائل اشاره می کند. مقالات سفید نه تنها می توانند برند را در موقعیت رهبری فکری صنعت قرار دهند، بلکه می توانند سبب جذب مشتری نیز شوند.

 

 

ابزارهای بازاریابی محتوا

 

3 – کتاب های الکترونیکی

ایده ی کتاب های الکترونیکی مشابه ایده ی مقالات سفید است. توسعه ی ایده ی مقالات سفید به یک کتاب که به مشتریان کمک کند، می تواند خیلی موثر باشد. بدین ترتیب دیگر لازم نیست کسب و کارها بابت  چاپ و کاغذ هزینه کنند، تنها هزینه ی آن ها به خلق کتاب محدود می شود.

 

بهتر است بخوانید: محتوای ستونی یا پیلارکانتنت (pillar content) چیست _ پزشک کسب و کار

 

4 – اینفوگرافی

بسیاری از بازاریاب ها این نوع محتوای بصری را می پسندند، زیرا اینفوگرافی ها 3 برابر هر نوع محتوای بصری دیگری محبوبیت دارند و به اشتراک گذاشته می شوند. از آن جا که نوشتن حجم زیادی از داده ها گیج کننده است، بازنمایی گرافیکی انبوهی از داده ها در یک فایل تصویری می تواند مفید و جذاب باشد.

5 – ویدیو ها

ویدیو ها به صورت فزاینده ای برای موفقیت در بازاریابی دیجیتالی مهم هستند. برخی از برند ها از شوخی و بزله گویی برای تولید محتوا ویدیویی استفاده می کنند و برخی دیگر از پوشش رویداد های فوق العاده مهم بهره می گیرند.

6 – عکس ها

یک تصویر می تواند ده هزار کلمه را به نمایش بگذارد و به قول  ضرب المثل قدیمی شنیدن کی بود مانند دیدن. یک تصویر می تواند در چند ثانیه اطلاعات بسیاری را به مخاطب خود انتقال دهد. مقالات طولانی به تصاویر نیاز دارند. عکس ها از خستگی  کاربر حین مطالعه ی مطلب جلوگیری می کنند.

7 – پادکست ها

پادکست ها مانند برنامه های رادیویی هستند که مشترکان پادکست در بازه های زمانی مشخص آن  را دریافت می کنند. پادکست یک فایل صوتی یا تصویری است که می تواند از وب سایت روی هر دستگاه  دیجیتالی دانلود شود.

در این متن از سایت  پزشک کسب و کار، سعی کردیم که شما را با مهم ترین ابزارها برای بازاریابی محتوا اشنا کنیم، نکته ی مهمی که باید مورد توجه شما قرار گیرد این است که این 7 مورد تنها ابزارهای بازاریابی محتوا نمی باشند و ابزارهای دیگری نیز وجود دارد. همچنین برای مشاهده ی مقالات دیگر در زمینه ی بازاریابی محتوا می توانید بر روی کلمه ی بازاریابی محتوا  کلیک کنید.

نوشتن یک نظر

نظر