تبلیغات اینترنتی، موثرترین روش تبلیغات

  • زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
  • 3528

تبلیغات اینترنتی، موثرترین روش تبلیغات

تقریبا می‌توان گفت که امروزه تمامی کسب و کارها به نوعی در اینترنت حضور دارند و افراد زیادی نیز در طول روز از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. هدف هر کسب و کاری از تبلیغات رسیدن به بیشترین تعداد افراد با کمترین سرمایه‌گذاری بر منابع و کسب بیشترین مزایا است. یک روش بسیار کارآمد برای دستیابی به این اهداف، تبلیغات اینترنتی است. تبلیغات اینترنتی به طور فزاینده‌‎ای برای هر کسب و کاری قابل دسترس است و شما را قادر می‌سازد تا به سرعت، به راحتی، کارآمد و با قیمت مناسب به اهداف مورد نظر خود برسید.

حضور در شبکه‌های اجتماعی و داشتن استراتژی بازاریابی آنلاین امری ضروری است. بنابراین تبلیغات اینترنتی به عنوان بخشی از بازاریابی آنلاین اهیمت پیدا می‌کند و لازم است تا بدانید که چرا تبلیغات اینترنتی اینقدر مهم است؟ چه نکاتی را دنبال می‌کنید تا به بهترین نتیجه برسید؟ و این دقیقا همان چیزی است که ما به شما در این مقاله نشان خواهیم داد.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی مجموعه‌ای از ابزارها برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به مردم در سراسر جهان است که از اینترنت به عنوان یک بستر بازاریابی جهانی استفاده می‌کنند. در حقیقت هر نوع پیام بازاریابی است، که با کمک اینترنت نمایان می‌شود. این بدان معنی است که می‌تواند مرورگر وب، موتور جستجو، رسانه‌های اجتماعی، دستگاه های تلفن همراه و حتی ایمیل را شامل شود.

تبلیغ‌کنندگان باهوش به طور فزاینده از این روش برای دستیابی به مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند، چرا که  نسبتا ارزان است، به مخاطبان گسترده‌ای دسترسی دارد، می‌توان موفقیت یا عدم موفقیت را ردیابی کرد و می‌تواند برای مخاطب هدف شخصی‌سازی شود.

انواع تبلیغات اینترنتی

1. تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی نوعی تبلیغات با هزینه، آنلاین است که معمولا از تصاویر و متن استفاده می‌شود. محبوب‌ترین شکل، تبلیغات نمایشی بنرها است. به طور معمول، تبلیغات نمایشی در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها به منظور هدایت توجه کاربر به محصولات و خدمات است. طبق اطلاعات دنیای دیجیتال 70% احتمال دارد که بازدیدکنندگان وب‌سایت از طریق تبلیغات نمایشی به وب‌سایت شما سر بزنند.

2.بازاریابی و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEM, SEO)

SEM و SEO دو نوع تبلیغات اینترنتی هستند که باعث ارتقاء محتوا و افزایش بازدید از طریق جستجو می‌شوند.

SEM: به جای پرداخت هزینه تبلیغ، هر بار که کاربران روی تبلیغ وب سایت کلیک کنند، هزینه تبلیغات پرداخت می‌شود. کسب و کارها با به دست آوردن اطلاعات خاص در مورد بازار خود سود می‌برند.

SEO: برای به دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج موتور جستجو، تبلیغ کنندگان از تکنیک‌های مختلف SEO استفاده می‌کنند، از جمله استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و توضیحات متا و ایجاد محتوای سطح بالا که سایر سایت‌ها به آن لینک دهند.

SEM یک استراتژی پولی است، SEO به صورت ارگانیک است و آن را به یک جستجوگر تبلیغات آنلاین تبدیل می‌کند.

3. رسانه‌های اجتماعی

شکی نیست که تبلیغات رسانه‌های اجتماعی هر ساله به رشد و نمو داشته باشد. در این شبکه‌ها می‌توانید تبلیغات را به صورت پست و استوری در شبکه اجتماعی خود قرار دهید و یا با یک اینفلوئنسر برای تبلیغات همکاری کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد اینستاگرام و تلگرام محبوب‌ترین سیستم عامل رسانه‌های اجتماعی برای شرکت‌ها جهت رسیدن به مشتریان بالقوه هستند.

در پزشک کسب و کار بخوانید: اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

4.تبلیغات ایمیل

این قالب از بازاریابی جدید نیست بلکه با یک قدرت تجدید یافته دوباره ظاهر شده است .تبلیغات پست الکترونیکی در بازاریابی آنلاین رواج دارد و بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغ محصولات خود یا افزایش آگاهی استفاده می‌کنند. برای این کار لازم است تا ایمیلی با عنوان و محتوای جذاب ایجاد کنید و نه برای تمامی افراد بلکه برای مشتریان هدف خود ارسال کنید.

5.تبلیغات بومی

تبلیغات بومی در قالب یک پست حمایت شده پنهان شده است. از استراتژی استفاده می‌کند که از قالب‌های بنری یا محتوایی متناسب با وب سایت تبلیغ کننده برای جلب اعتماد کاربر، به گونه‌ای که برای کاربر آزار دهنده نباشد و در بالا و پایین وب سایت تبلیغ‌کننده قرار می‌گیرد، بهره می‌برد.

6. پرداخت با هر کلیک (PPC)

مفهوم تبلیغات با هر کلیک (PPC)  از اسمش پیداست. تبلیغاتی هستند که تبلیغ‌کنندگان فقط وقتی کاربر روی آن‌ها کلیک می‌کند، هزینه آن را می‌پردازند. اگر تبلیغی توسط 100 نفر مشاهده شود و فقط 1 نفر روی تبلیغ کلیک کرده باشد، هزینه تبلیغات فقط برای همان یک نفر پرداخت می‌شود. تبلیغات‌های PPC معمولا شامل متن هستند.

Remarketing/Retargeting.7

بهترین راه برای بازاریابی به افرادی که از قبل درباره محصولات و خدمات شما اطلاعات دارند، می‌باشد. هنگامی که افراد از سایت شما بازدید می‌کنند، شما یک کوکی را برای آن‌ها فعال می‌کنید و تا وقتی در فضای وب هستند، تبلیغات شما بارها و بارها برای آن‌ها ظاهر می‌شود تا محصولات یا خدمات شما را به آن‌ها یادآوری کند. این شکل از تبلیغات، ارزان است و در صورت انجام صحیح، می‌تواند مؤثرتر از PPC باشد.

8. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی به ویژه در مورد نسل جوان مصرف‌کننده محبوبیت زیادی دارد. در حالی که تبلیغات YouTube محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین تبلیغات ویدیویی است. برای هر برند تجاری ایده آل است که محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل بصری نشان دهد. هنگامی که ویدیوی خود را ایجاد کردید، می‌توانید در یوتیوب، آپارات و... نمایش دهید.

حتما بخوانید: ویدیو مارکتینگ جذاب ترین راه برای دیده شدن تبلیغات

مزایای تبلیغات اینترنتی

پیشرفت باورنکردنی شبکه جهانی وب در طی ده سال گذشته، چشم انداز بازاریابی را به کلی تغییر داده است.

تبلیغات اینترنتی مزایای زیادی را نسبت به رسانه‌های تبلیغاتی سنتی‌ ارائه می‌دهد و به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه، پیام‌های خود را به موقع به مشتریان خود ارسال کنند. از جمله مزایای مهم تبلیغات اینترنتی:

1. مقرون به صرفه

یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات اینترنتی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی مقرون به صرفه بودن آن است. با بودجه کمی، کسب و کارها می‌توانند به مخاطبان گسترده‌ای دسترسی پیدا کنند.

2. هدفمند

رسانه‌های اینترنتی براساس پروفایل و سابقه جستجو، به ما می‌گویند که چه کسی را هدف قرار دهیم. این  امکان را فراهم می‌کنند تا تبلیغات به طور خاص برای افرادی که هدف ما هستند نمایش داده شوند.

3. قابلیت اندازه گیری

بازاریابی آنلاین برای اندازه گیری و کمی‌سازی بسیار ساده است. ابزارهای آنالیز آنلاین نشان می‌دهند که تبلیغ شما چقدر موثر بوده است و این امکان را برای هدف‌گیری بیشتر هزینه‌های بازاریابی شما فراهم می‌کنند و می‌توانید تبلیغات خود را بیشتر، به سودآورترین مخاطبان خود اختصاص دهید.

4. بازخورد

اینترنت، به ویژه شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند تا با دوستان و خانواده خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. همچنین وقتی تبلیغی را در اینترنت انجام می‌دهید بهتر می‌توانید با استفاده از ابزارهای سنجش آنلاین، میزان بازخوردها را بررسی کنید. افراد در فضای اینترنت بهتر نظرات خود را در مورد محصولات و خدمات ارائه می‌کنند.

اینترنت دنیایی فرصت برای هر نوع تجارت فراهم می‌کند. مهم نیست که بودجه شما چقدر است، اینترنت کانالی قدرتمند و مقرون به صرفه برای رشد مشتریان فراهم می‌کند. اکنون، زمان طراحی استراتژی تبلیغاتی شرکت شما فرا رسیده است، بعلاوه شما باید تصمیم بگیرید که از چه قالب تبلیغات اینترنتی می‌خواهید استفاده کنید.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر