چگونه محصولاتمان را با بیشترین سود به فروش برسانیم

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 2848

فروش، منبع تغذیه هر تجارت است که در ابتدایی‌ترین سطح، یک برنامه فروش عمدتا به صورت، آنچه که می‌فروشید، بازار گروه هدف که به چه کسانی می‌خواهید بفروشید و چگونه می فروشید، تعریف می شود. در ادامه برنامه فروش لازم است تا به تغییر روندها و نیازها یا خواسته‌های مشتریان توجه داشته باشید. با مشاهده این تغییرات می‌توانید برنامه بازاریابی خود را تنظیم کرده و فروش خود را افزایش دهید تا سودآوری بیشتری داشته باشید. بین موفقیت و شکست خط باریکی وجود دارد. نکات زیر را رعایت کنید تا بتوانید برنامه فروش خود را بهبود دهید.

 

شناخت مشتریان

ابتدا در مورد مشتری و گروه هدف خود تحقیق کنید که تحقیقات بازار بخشی از استراتژی بازاریابی محسوب می‌شود که برای شروع بسیار مهم است. ( برای مطالعه محتوای استراتژی های بازاریابی کلیک کنید، این محتوا می تواند کسب و کار شما را در رسیدن به بیشترین سود در برنامه و فرایند فروشتان کمک نماید.

 

شناخت محصول

در مورد محصول خود به دقت مطالعه کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید. هر فروشنده‌ای باید از تمامی ویژگی‌ها و مزایای آنچه ارائه می‌دهد آگاه باشد اگر بتوانید دانش در مورد محصول را منتقل کنید، به سؤالاتی که ممکن است مشتریان بپرسند، پاسخ دهید، از این طریق مشتریان درمی‌یابند که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

شناخت محصول عاملی حیاتی است. اگر مشتری سوالی را پرسید که پاسخ آن را نمی دانستید، سعی کنید به او پاسخی مانند من جواب دقیق آن را نمی‌دانم، اما خوشحال می‌شوم در مورد آن جستجو کنم و هنگامی که جواب را پیدا کردم به شما اطلاع دهم، بهترین راه برای تماس با شما چیست؟ بدهید.

 

بهتر است بدانید: 13 راهکار فوق العاده جهت استفاده از بیش فروشی، فروش مکمل و کم فروشی

 

اطلاعات گذشته خرید

لازم است که شما تاریخچه کاملی از رابطه شرکت با مشتری را بدانید. این شامل مواردی است که مشتری چه چیزی را در چه زمانی و به چه میزان، در گذشته از شما خریداری کرده‌ است.

 

تشویق برای خرید بیشتر

اگر مشتری محصولات کمتری را از شما خرید، بررسی کنید تا دلیل آن را درک نمایید. ممکن است که سیاست‌های آن‌ها تغییر کرده باشد و شما بتوانید یک یا چند محصول دیگر شرکت خود را به آن‌ها  بفروشید و تا به آن‌ها در رفع نیازهای جدیدشان کمک کنید.

 

تأکید بر قدرت پردازش محصول برای مشتریان

 به دست آوردن اطلاعات محصول، مهم است اما مهم‌تر این است که بتوانید ویژگی‌های محصول را براساس نیاز مشتریان ترجمه کنید و مزایایی را متناسب با نیاز آن‌ها مطرح نمایید. این امر موجب می‌گردد مشتری متوجه شود که چرا باید محصول را خریداری کند. به سوالاتی مانند آیا محصول زندگی مشتری را آسان‌تر می کند؟، آیا محصول حس لوکس بودن را ایجاد می کند؟، آیا محصول چیزی است که می‌تواند مورد پسند بسیاری از افراد باشد؟، آیا محصول چیزی است که می‌تواند برای مدت طولانی استفاده شود؟ و.... برای بیان مزایای محصول توجه کنید.

اطمینان حاصل کنید که محصول به درستی توضیح داده شده است و تمام اطلاعات مربوط به محصول آموزنده، درست و کامل است. بعلاوه مطمئن شوید که زبان روی بسته‌بندی محصولات واضح بوده و به آسانی قابل خواندن است. برای ایجاد و تقویت استراتژی‌های بازاریابی زمان و هزینه لازم را صرف کنید.

 

برقراری ارتباط با مشتریان

عشق خود را نسبت به محصول به اشتراک بگذارید. یک فروشنده خوب به محصولی که می‌فروشد اعتقاد دارد و این اشتیاق را به مشتری منتقل می‌کند. روش های بی‌شماری برای نشان دادن عشق شما به یک محصول وجود دارد.

از زبان و لحن بدن غافل نشوید. اگر درمورد یک محصول کاملا واضح صحبت کنید، انرژی و اشتیاق را به مشتریان منتقل می‌کند، بعلاوه از مشتریانی که از محصول استفاده کرده‌اند بخواهید تا نظر خود را در مورد آن با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

درک نیاز مشتریان

انگیزه های مشتریان خود را پیش بینی کنید، این نشان می دهد که نیاز مشتری را درک کرده‌اید. اطمینان حاصل کنید که با پرداختن به آن نیازها، می توانید از لحاظ عاطفی با مشتریان ارتباط برقرار کنید. اگر ایده‌ای از مشتریان خود در ذهن داشته باشید، درخواهید یافت که چگونه محصول شما می‌تواند به آن‌ها در رفع نیازهایشان یا رسیدن به خواسته هایشان کمک کند.

 

صداقت در بیان ویژگی‌های محصول

در مورد محصول خود صادق باشید. دوستداران طولانی مدت محصول شما تنها درصورتی حاصل می‌شوند که با آنها صادق باشید. این به معنای شفافیت در تحویل اطلاعات مربوط به محصول است و همچنین اعتراف به عدم دانش خود یا اشتباهاتی که انجام داده‌اید. از صداقت نترسید.

اگر به نظر می‌رسد که یک محصول برای مشتری مناسب نیست، در مورد آن صادق باشید و به مشتری کمک کنید تا آنچه را که واقعا لازم دارد پیدا کند. حتی اگر امروز فروش را انجام ندهید، صداقت و سخاوت خود را به مشتری یادآوری کرده‌اید و ممکن است به فروش‌های آینده تبدیل شود.

 

پیشنهاد می کنیم این محتوا را مطالعه کنید: موثر‌ترین راه های جذب مشتریان و افزایش فروش

 

عدم اصرار به خرید

به مشتریان فرصت دهید تا برای خریدشان تصمیم بگیرند به طور مثال ممکن است بخواهند به خانه بروند و یک جستجوی سریع آنلاین را برای اطلاعات بیشتر انجام دهند. اگر اطلاعاتی که به آنها داده‌اید با آنچه که آن‌ها کسب کرده‌اند مطابقت داشته باشد ، به احتمال زیاد به محصول شما باز می‌گردند. همچنین می توانید اطلاعات تماس خود را به مشتریان بدهید تا در صورت داشتن سؤال و یا اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند.

 

در دنیای امروز که بیشتر افراد از اینترنت استفاده می‌کنند اگر محصول خود را به صورت فیزیکی می‌فروشید لازم است که در کنار آن از شبکه های اجتماعی و وب‌سایت نیز استفاده کنید. افزودن فروش آنلاین به روش‌های فروش می‌تواند راحتی را برای مشتریان به ارمغان آورد.

اصول فروش همیشه یکسان است اما ابزارها و تکنیک هایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید دائما در حال تغییر است، بعلاوه برای کسب سودآوری باید تمامی هزینه‌های خود را در نظر گرفته و متناسب با آن قیمتی را برای محصول بیان کنید. این نکات اساسی را در خاطر داشته باشید تا بتوانید فروش خود را افزایش داده و از این طریق سود بیشتری کسب کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر